همه چیز درباره ی تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 | آکادمی آفل

همه چیز درباره ی تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024

هاوینگ بیت کوین چیست؟

همه چیز درباره ی تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024  

تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 یکی از رویدادهای مهم بازار ارز دیجیتال می باشد. بیت کوین یکی از ارزهای قوی بازار کریپتو کارنسی می باشد. در صورتی که اطلاعات کمی در رابطه با بیت کوین دارید بهتر است مقاله ی بیت کوین چیست؟ نحوه استخراج، خرید و استفاده از آن را مطالعه کنید. بیت کوین برای جلوگیری از تورم و مدیریت بازار ارز دیجیتال هر چهار سال یکبار هاوینگ می کند. در این فرآیند پاداشی که ماینرها بابت استخراج بیت کوین دریافت می کنند نصف می شود. تعداد بیت کوین ها 21 میلیون می باشد و تا کنون 19 میلیون آن استخراج شده است. فرآیند هاوینگ موجب ارزش بیشتر بیت کوین می شود.

هاوینگ بیت کوین

منظور از هاوینگ بیت کوین چیست؟

تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 از این لحاظ اهمیت دارد که تعداد ماینرها به صورت روزانه در حال افزایش است. بدین ترتیب برای ایجاد تعادل بین ماینرها و افزایش سختی شبکه هاوینگ انجام می شود. در سال های ابتدایی ساخت بیت کوین، ماینرها قادر بودند در هر 10 دقیقه 50 بیت کوین استخراج کنند. در سال های 2012 و 2016 این تعداد به نصف کاهش پیدا کرد. اکنون در هر 10 دقیقه می توان 25/6 بیت کوین استخراج کرد. بدین ترتیب در هاوینگ 2024 این عدد به 12/53 بیت کوین خواهد رسید.

تاریخ هاوینگ بیت کوین

اهمیت تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 در چیست؟

در فرآیند هاوینگ میزان بیت کوین های جدید استخراج شده در هر بلوک کمتر می شود. بدین ترتیب تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 به منزله ی کاهش میزان پاداش و عرضه ی بیت کوین می باشد. در واقع هاوینگ سبب افزایش قیمت خرید بیت کوین می شود. به طور کلی در تمام بازارهای فضای مجازی و واقعی زمانی که عرضه ی یک کالا یا دارایی کاهش پیدا کرد اگر تقاضا ثابت یا بیشتر شود قیمت آن کالا به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. در هاوینگ نیز بیت کوین به میزان کمتری به بازار عرضه می شود در حالی که میزان تقاضا تغییری نمی کند. بدین ترتیب بعد از هر هاوینگ در سال های اخیر قیمت بیت کوین به شدت افزایش پیدا کرده است. هاوینگ به منظور حفظ و کمبود نرخ استخراج بیت کوین انجام می شود. همان طور که می دانید بیت کوین ها به تعداد محدودی هستند. هدف از هاوینگ تقلید از فلزات با ارزشی مانند طلا است.

این مطلب را بخوانید   8 تا از برترین معامله گران بازار های مالی چه کسانی هستند؟

زمان و تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024

تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 به طور کامل مشخص نیست. کارشناسان با توجه به تحلیل های که انجام داده اند معتقدند در ماه های فوریه یا ژوئن این رویداد رخ خواهد داد. از آن جایی که نصف شدن پاداش ماینرها تاریخ دقیقی ندارد تاریخ دقیق هاوینگ نیز مشخص نیست. کم شدن پاداش استخراج موجب سخت تر شدن فرآیند استخراج بیت کوین می شود. پس از هاوینگ ماینرها باید قوی تر شوند تا بتوانند معادلات سخت تر ریاضی را در زمان کوتاهتری حل کنند. دشوار تر شدن فرایند استخراج از تورم شدید جلوگیری می کند. در واقع هاوینگ موجب سلامتی و پویایی بازار ارزهای دیجیتال می شود و اعتبار بیت کوین را به میزان زیادی افزایش می دهد. هاوینگ بخش مهمی از طراحی پروتکل بیت کوین می باشد.

تاثیر تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 بر قیمت ها
تاثیر تاریخ هاوینگ

تاثیر تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 بر قیمت ها

برای این که بتوانید از تاثیر دقیق تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 اطلاع پیدا کنید کافی است به تاریخ داده ها مراجعه کنید. در ماه هایی که به تاریخ هاوینگ نزدیک می شویم اعمالی صورت می گیرد که موجب افزایش تقاضا می شود. بسیاری از فعالان بازار ارزهای دیجیتال قبل از هاوینگ اقدام به خرید و ذخیره ی بیت کوین می کنند. همین امر موجب می شود متقاضیان خرید بیت کوین یکباره افزایش پیدا کند و از سوی دیگر قیمت بیت کوین نیز روند صعودی پیدا می کند. رویداد هاوینگ و کم شدن تعداد فروشنده ی بیت کوین نیز موجب افزایش قیمت ها می شود.

بعد از هاوینگ چه اتفاقی می افتد؟

بسیاری از کاربران منتظر رسیدن تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 هستند. زیرا این رویداد مطابق با داده های تاریخی محرک افزایش قیمت بیت کوین می باشد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ و حتی بعد از این رویداد به شدت افزایش پیدا می کند. اگر فرض کنید که میزان تقاضا برای خرید بیت کوین همین اندازه باقی بماند نیز باز هم قیمت بیت کوین افزایش پیدا خواهد کرد. مطابق با بررسی های انجام شده تقاضا برای خرید بیت کوین روند صعودی دارد. افزایش قیمت بیت کوین دلایل زیادی دارد که عبارتند از:

  • تا زمان هاوینگ افراد بیشتری با بازار ارز دیجیتال آشنا می شوند.    
  • هولدرهای بیشتری وارد چرخه بازار می شود. معمولا هولدرها تمایل بیشتری برای نگهداری بیت کوین دارند.
  • تا زمان هاوینگ برخی از کشورها اعلام میکنند که بیت کوین یک دارایی رسمی است. از این رو به اعتبار بیت کوین افزوده می شود
این مطلب را بخوانید   معاملات اهرمی و مارجین (مارجین تریدینگ) چه نوع معاملاتی است؟

هاوینگ و الگوی رفتاری بیت کوین

داده ها و اطلاعات تاریخی نشان می دهد که با نزدیک شدن به تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 الگوی رفتاری بیت کوین در سه مرحله تغییر می کند که عبارتند از:

  •     مرحله ذخیره: در حال حاضر با نزدیک شدن به تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 با مقداری نوسان مواجه هستیم ولی به طور کلی قیمت ها روند صعودی دارند. این افزایش قیمت ها به علت ذخیره ی هاوینگ می باشد. ذخیره ی بیت کوین بین 13 تا 22 ماه طول می کشد.
  •     فاز گاو: مرحله ی ذخیره ی بیت کوین معمولا بین 10 تا 15 ماه طول می کشد. در این دوره قیمت بیت کوین یک کاهش جزئی پیدا می کند و پس از مدتی دوباره روند صعودی خود را ادامه خواهد داد. بعد از این وقفه ی کوتاه قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود می رسد.
  •     فاز خرس: مرحله ی قبل پس از هاوینگ به پایان می رسد. بعد از حدود 600 روز از هاوینگ قیمت بیت کوین به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.
قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ چه تغییری می کند؟

بعد از تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 پیش بینی قیمت کمی مشکل است. برخی از کارشناسان عقیده دارند که تا یک سال آینده قیمت بیت کوین به صد هزار دلار خواهد رسید. به این نکته توجه کنید که پس از این افزایش قیمت ها مجددا قیمت بیت کوین با کاهش مواجه می شود. در تمام دوره ها بیت کوین این روند قیمتی را طی کرده است. به منظور آمادگی برای هاوینگ چندین کار می توان انجام داد که عبارتند از: ابتدا افراد مبتدی در رابطه با بیت کوین باید تحقیق و بررسی کنند. این افراد قبل از سرمایه گذاری روی بیت کوین باید با مزایا و معایب آن به طور کامل آشنا شوند. رویداد هاوینگ منجر به بروز نوسانات در بازار می شود. از این رو باید برای سرمایه گذاری بلند مدت تمرکز داشته باشید. بدین ترتیب چنانچه نوساناتی در بازار رخ دهد دچار هیجان نمی شوید و شتاب زده عمل نمی کنید. 

این مطلب را بخوانید   لایت کوین (LTC): چیست، چگونه کار می کند؟
4.5/5 - (2 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
آموزش پنکیک سواپ

راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ + ویدیو

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ معرفی صرافی پنکیک سواپ ویژگی های صرافی پنکیک سواپ…

بیشتر بخوانید
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.