پرایس اکشن چیست؟ + الگوها و استراتژی های آن | آکادمی آفل

پرایس اکشن چیست؟ + الگوها و استراتژی های آن

پرایس اکشن چیست آکادمی آفل

فهرست مطالب

پرایس اکشن چیست؟ تاکنون سبک های معاملاتی بسیاری زیادی به وجود آمده اند که پرایش اکشن یکی از نمونه های مهم آن است. این شیوه تحلیل بازار خود به انواع مختلفی تقسیم می شود که تاکنون افراد بسیار زیادی از آن پیروی می کنند. در ادامه با ما باشید تا به آشنایی با پرایس اکشن، مزایا، استراتژی ها و سبک های مختلف آن بپردازیم.

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟ این عبارت، واژه ای است که بسیاری از افراد پس از ورود به حوزه معامله گری آن را از خود می پرسند. به طور کلی باید گفت پرایس اکشن، به معنای مطالعه حرکات قیمت است. معامله‌ گرانی که از استراتژی ‌های پرایس اکشن استفاده می‌کنند، تنها به دنبال قیمت و تاریخچه آن هستند که از این طریق می توانند آینده بازار و حرکت سهام را پیش بینی نمایند. در واقع هسته اصلی تحلیل پرایس اکشن منطبق بر بررسی معاملات و قیمت ها است.

مهم ترین ویژگی پرایس اکشن چیست؟ یکی از خصوصیت های مهم این سبک معاملاتی، ساده بودن چارت آن است. با این حال لازم است افراد درک خوبی از بازار داشته باشند. شما می توانید از این نوع تحلیل در تمامی بازارها اعم از مارکت فارکس یا ارزهای دیجیتال و نیز بورس داخل استفاده کنید. بخش مهمی از کار پرایس اکشن ها، یافتن نواحی مقاومت و حمایت است. برخلاف روش تکنیکال، در پرایس اکشن از اندیکاتورها و یا روش های تحلیل تکنیکال استفاده نمی شوند و نیز ابزارهای کمی برای تصمیم گیری و کار برای معامله گر وجود دارند. در نهایت باید گفت مهم ترین عناصری که در این سبک معاملاتی وجود دارند شامل موارد زیر می باشند:

  • شتاب،
  • بزرگی،
  • تاریخچه قیمت،
  • قیمت های خرید و فروش،
  • حجم معاملات،
  • حرکات قیمت،
این مطلب را بخوانید   بایننس کوین چیست (bnb) و چگونه کار می کند؟

مهم ترین چالش این نوع از معامله گران، پیدا کردن نقطه مناسب برای ورود است. همچنین باید بدانید تمام تحلیل ها با استفاده از نمودار کندل استیک انجام می گردند.

آشنایی با پرایس اکشن آکادمی آفل
آشنایی با پرایس اکشن

مزایای پرایس اکشن چیست؟

مزایای بهره بردن از پرایس اکشن چیست؟ در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین مواردی که می توان به عنوان یکی از جنبه های مثبت پرایس اکشن به آن اشاره کرد، رایگان بودن این نوع شیوه معاملاتی است. در این حالت شما نیازی به ابزارهای دیگر نخواهید داشت و می توانید با لپ تاپ خود از آن استفاده کنید.
  • مورد دیگر، امکان استفاده از آن در پلتفرم های مختلف است. همانطور که اشاره کردیم، شما می توانید از این سبک معاملاتی در فارکس، ارز دیجیتال و نیز بورس و کالا استفاده کنید. فارکس مربوط به یک بازار خاص نیست و می توان از آن در موقعیت های مختلف بهره برد.
  • پرایس اکشن تاکنون سبک های مختلفی به خود دیده است. این مدل های معامله گری بسیار جذاب و محبوب هستند. از سوی دیگر، اساتید و مدرسین خوبی در این حوزه وجود دارند که از جمله آنها می توان به لنس بگز یا ال بروکس اشاره کرد. در ادامه بیشتر به این روش تحلیل می پردازیم.
  • ساده و تمیز بودن چارت یکی از نقاط قوت این روش تحلیلی ( تحلیل تکنیکال ) است که می تواند برای برخی از افراد بسیار جذاب باشد. در این حالت لازم است براساس رفتار قیمت، کندل ها و برخی الگوها اقدام به تحلیل نمایید.
  • سیگنال های این نوع سبک معاملاتی ساده و قابل فهم هستند.

اما معایب پرایس اکشن چیست؟ در این رابطه باید گفت تایم فریم ها نقش مهمی در تحلیل های پرایس اکشن دارند. در این سبک، ممکن است نتایج متفاوتی در زمان های مختلف ایجاد شوند. همچنین همانند تحلیل تکنیکال، ممکن است الگوها همیشه به حالت معمول خود اتفاق نیفتاده و نتیجه عکس دهند.

این مطلب را بخوانید   معاملات اهرمی و مارجین (مارجین تریدینگ) چه نوع معاملاتی است؟
مزیت های پرایس اکشن آکادمی آفل
مزیت های پرایس اکشن

استراتژی های پرایس اکشن چیست؟

استراتژی های پرایس اکشن چیست؟ در این خصوص می توان به موارد بسیار مختلفی اشاره کرد که برخی از مهم ترین آنها را در ادامه بیان می کنیم:

  • معامله در روند: یکی از متداول ترین استراتژی های پرایس اکشن است که در آن، معامله گران با تشخیص یک روند، در هماهنگی با آن خرید و فروش می کنند. در این حالت برای روند صعودی گزینه خرید و برای روند نزولی، گزینه فروش انتخاب خواهند شد.
  • پین بار: پین بار نام یکی از الگوهای بسیار مهم در پرایس اکشن است. در این حالت می توان به پایان رسیدن یک روند و یا رد کردن یک قیمت خاص را متوجه شد. الگوی پین بار یک کندل است که قسمت سایه بلند و بدنه کوتاهی دارد.
  • اینساید بار: در این حالت دو کندل مشاهده می کنید که کندل دوم درون بدنه کندل اول به همراه سایه هایش قرار دارد. این مدل از کندل ها نشانه ای از تثبیت و یا یک دوره اصلاحی در آن نمودار می باشد. همچنین از این کندل به عنوان یک نقطه برگشتی به خصوص در سطوح حمایت و مقاومت استفاده می گردد.
  • ورود بعد از شکست: در این حالت زمانی که سهم از یک سطح حمایت و مقاومتی خارج می شود، معامله گران می توانند ورود کنند. اما مهم است با شناسایی نوع کندل، قدرت و حجم معامله گران به فیک یا واقعی بودن آن پی ببرید.
آشنایی با الگوهای پرایس اکشن آکادمی افل
آشنایی با الگوهای پرایس اکشن

انواع سبک های معامله گری پرایس اکشن

حال با شناخت اینکه پرایس اکشن چیست؟، می بایست به معرفی انواع سبک های معامله گری در آن بپردازیم که عبارتند از:

  • سبک ال بروکس: این نوع مدل معامله گری پرایس اکشن دارای طرفداران بسیار زیادی است که افراد مبتدی نیز می توانند از آن بهره ببرند. در سبک ال بروکس، تایم فریم ها به صورت 5 دقیقه تا هفتگی استفاده می شوند. ال بروکس فردی 70 ساله است که پس از رها کردن شغل چشم پزشکی، به معامله گری روی آورد. از جمله مزایایی که می توان در مورد این روش معامله گری بیان کرد، عبارتند از: رایگان بودن، ساده بودن، حد ضرر کم، درصد موفقیت بالا.
  • سبک لنس بگز: این سبک معاملاتی، یکی دیگر از مدل های جذاب پرایس اکشن است. بگز معتقد است در معامله گری می بایست به محدوده های زمانی دقت کرد. این نکته به خصوص در جلوگیری از تصمیم گیری های نامناسب در زمان طمع یا ضرر بسیار مهم می باشد. به طور کلی، معاملات در سبک لنس بگز در جهت روند اصلی و قدرتمند صورت می گیرد. در صورتی که روند ضعیف تشخیص داده شود، معاملات برعکس آن انجام می شوند. این مدل از سبک معامله گری پرایس اکشن شرایط مختلف را ترکیب کرده و براساس واقعیت پیش می رود.
  • پرایس اکشن RTM: ویژگی های مدل RTM در انواع سبک های پرایس اکشن چیست؟ آنالیز و تحلیل قیمت ها در این روش بدون نیاز به اندیکاتور یا ابزارهای خاصی از طریق تحلیل الگوهای قیمت و روند حاکم انجام می گردند. همچنین ممکن است الگوها به صورت تصادفی نیز دخالت داده شوند. به همین خاطر شانس درست درآمدن آنالیزها بیشتر خواهند شد. مهم ترین فاکتور در این نوع سبک تحلیلی، ارزش قیمتی است.
این مطلب را بخوانید   پپ کوین (PEPE) چیست؟
سبک های معامله گری پرایس اکشن آکادمی آفل
سبک های معامله گری پرایس اکشن

سوالات متداول درباره پرایس اکشن چیست ؟

در انتها این مقاله با موضوع “پرایس اکشن چیست؟” به سوالات متداول کاربران می پردازیم که عبارتند از:

  • بهترین روش آموزش پرایس اکشن چیست؟

پاسخ به این پرسش به سلیقه خود فرد بستگی دارد. در این حالت باید گفت بهترین سبک معاملاتی، مدلی است که شما بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید.

  • استراتژی های پرایس اکشن کدامند؟

در این خصوص می توان به موارد مختلفی اشاره کرد که برخی از آنها عبارتند از ستاپ معاملاتی کازیمودو، استراتژی اکشن رنکو، اسکالپینگ، ستاپ کمپرسور و غیره.

4.7/5 - (3 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.