بیت کوین چیست؟ نحوه استخراج، خرید و استفاده از آن | آفل

بیت کوین چیست؟ نحوه استخراج، خرید و استفاده از آن

بیت کوین چیست؟ آکادمی آفل

فهرست مطالب

بیت کوین (BTC) نه تنها اولین ارز رمزنگاری شده است، بلکه شناخته شده ترین ارز رمزنگاری شده در بین بیش از 19000 ارز دیجیتال موجود امروزی است. رسانه های مالی مشتاقانه هر کاهش چشمگیر و شدید جدید را پوشش می دهند و بیت کوین را به بخشی اجتناب ناپذیر از چشم انداز تبدیل می کنند.

در حالی که نوسانات وحشی ممکن است عناوین خوبی ایجاد کند، به سختی بیت کوین را بهترین انتخاب برای سرمایه گذاران تازه کار یا افرادی که به دنبال یک ذخیره پایدار از ارزش هستند تبدیل می کند. درک زیر و بم ها می تواند دشوار باشد – بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه عملکرد بیت کوین بیندازیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که می توانید بدون واسطه مانند بانک، مستقیماً آن را بخرید، بفروشید و مبادله کنید. خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو ، در ابتدا نیاز به “یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات رمزنگاری به جای اعتماد” را توضیح داد.

هر تراکنش بیت کوینی که تا به حال انجام شده است در یک دفتر کل عمومی وجود دارد که برای همه قابل دسترسی است، و باعث می شود تراکنش ها به سختی معکوس شوند و جعل آنها دشوار باشد. این به دلیل طراحی است: بیت‌کوین‌ها بر اساس ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها توسط دولت یا هیچ مؤسسه صادرکننده‌ای پشتیبانی نمی‌شوند، و به جز اثباتی که در قلب سیستم وجود دارد، هیچ چیزی برای تضمین ارزش آنها وجود ندارد.

آنتون موزگووی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت خدمات مالی دیجیتال Holyheld، می گوید: «دلیل ارزش پول این است که ما، به عنوان مردم، به این نتیجه رسیدیم که ارزش آن مانند طلا است.

از زمان عرضه عمومی آن در سال 2009، ارزش بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته است. اگرچه زمانی هر سکه زیر 150 دلار فروخته می شد، اما از 8 ژوئن، 1 بیت کوین معادل 30200 دلار است. از آنجایی که عرضه آن به 21 میلیون سکه محدود شده است، بسیاری انتظار دارند که قیمت آن تنها با گذشت زمان همچنان در حال افزایش باشد، به خصوص که سرمایه گذاران نهادی بزرگتر شروع به برخورد با آن به عنوان نوعی طلای دیجیتال برای محافظت در برابر  نوسانات بازار و تورم می کنند. در حال حاضر بیش از 19 میلیون سکه در گردش است.

بیت کوین چیست
بیت کوین چیست ؟

بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت کوین بر روی یک رکورد دیجیتال توزیع شده به نام بلاکچین ساخته شده است. همانطور که از نام آن پیداست، بلاک چین مجموعه ای از داده های مرتبط است که از واحدهایی به نام بلوک ها تشکیل شده است که حاوی اطلاعات مربوط به هر تراکنش، از جمله تاریخ و زمان، ارزش کل، خریدار و فروشنده، و یک کد شناسایی منحصر به فرد برای هر صرافی است. ورودی ها به ترتیب زمانی در کنار هم قرار می گیرند و زنجیره دیجیتالی از بلوک ها را ایجاد می کنند.

این مطلب را بخوانید   10 ارز دیجیتال مهم غیر از بیت کوین

استیسی هریس، مشاور Pelicoin، شبکه ای از خودپردازهای ارزهای دیجیتال، می گوید: «هنگامی که یک بلوک به بلاک چین اضافه می شود، برای هرکسی که می خواهد آن را مشاهده کند، در دسترس قرار می گیرد و به عنوان دفتر کل تراکنش های ارزهای دیجیتال عمل می کند.

بلاک چین غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ سازمانی کنترل نمی شود. بوچی اوکورو، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران صرافی کریپتوکارنسی آفریقایی Quidax، می‌گوید: «این مانند یک Google Doc است که هر کسی می‌تواند روی آن کار کند. هیچ کس مالک آن نیست، اما هر کسی که پیوند دارد می تواند در آن مشارکت داشته باشد. و همانطور که افراد مختلف آن را به روز می کنند، نسخه شما نیز به روز می شود.”

در حالی که این ایده که هر کسی می تواند بلاک چین را ویرایش کند ممکن است خطرناک به نظر برسد، در واقع این چیزی است که بیت کوین را قابل اعتماد و ایمن می کند. برای اینکه یک بلوک تراکنش به بلاک چین بیت کوین اضافه شود، باید توسط اکثریت دارندگان بیت کوین تأیید شود و کدهای منحصر به فرد مورد استفاده برای شناسایی کیف پول و تراکنش های کاربران باید با الگوی رمزگذاری درست مطابقت داشته باشد.

این کدها اعداد طولانی و تصادفی هستند که تولید آنها را به طور باور نکردنی دشوار می کند. سطح تصادفی بودن آماری در کدهای تأیید بلاک چین، که برای هر تراکنش مورد نیاز است، خطر انجام معاملات تقلبی بیت کوین را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بیت کوین چگونه کار می کند؟
بیت کوین چگونه کار می کند؟

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین فرآیند افزودن تراکنش های جدید به بلاک چین بیت کوین است. کار سختی است افرادی که استخراج بیت کوین را انتخاب می کنند از اثبات کار استفاده می کنند و رایانه ها را در مسابقه ای برای حل پازل های ریاضی که تراکنش ها را تأیید می کند، به کار می گیرند.

برای ترغیب ماینر ها به رقابت برای حل معماها و پشتیبانی از سیستم کلی، کد بیت کوین به ازای هر بلوک جدید 6.25 بیت کوین به ماینرها پاداش می دهد. این مقدار بیت کوین برابر با 190000 دلار است.

اوکورو می‌گوید: «اینگونه سکه‌های جدید ایجاد می‌شوند» و تراکنش‌های اخیر به بلاک چین اضافه می‌شوند.

در روزهای اول برای افراد عادی امکان استخراج بیت کوین وجود داشت، اما دیگر اینطور نیست. کد بیت کوین به گونه ای نوشته شده است که حل معماهای آن در طول زمان بیشتر و بیشتر چالش برانگیزتر شود و به منابع محاسباتی بیشتر و بیشتری نیاز دارد. امروزه استخراج بیت کوین برای موفقیت به کامپیوترهای قدرتمند و دسترسی به مقادیر زیادی برق ارزان نیاز دارد.

استخراج بیت کوین نیز نسبت به گذشته هزینه کمتری دارد و جبران هزینه های محاسباتی و الکتریکی رو به افزایش را دشوارتر می کند.

فلوری مارکز، یکی از بنیانگذاران BlockFi، یک شرکت مدیریت ثروت رمزنگاری، می‌گوید: «در سال 2009، زمانی که این فناوری برای اولین بار عرضه شد، هر بار که یک تمبر دریافت می‌کنید، مقدار بسیار بیشتری بیت‌کوین نسبت به امروز دریافت می‌کنید. تراکنش‌ها [اکنون] بیشتر و بیشتر می‌شوند، بنابراین مبلغی که برای هر تمبر پرداخت می‌کنید کمتر و کمتر می‌شود.» تا سال 2140، تخمین زده می‌شود که تمام بیت‌کوین‌ها وارد گردش شوند، به این معنی که استخراج هیچ کوین جدیدی آزاد نخواهد کرد و ممکن است استخراج‌کنندگان مجبور باشند به کارمزد تراکنش‌ها متکی باشند.

این مطلب را بخوانید   آینده بیت کوین در سال 2023: رهنمودها و پیش‌بینی‌ها
استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین

نحوه استفاده از بیت کوین

در ایالات متحده، مردم به طور کلی از بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین استفاده می کنند که به تنوع بخشیدن به یک سبد جدا از سهام و اوراق قرضه کمک می کند. شما همچنین می توانید از بیت کوین برای خرید استفاده کنید، اما برخی از فروشندگان وجود دارند که رمزارز اصلی را می پذیرند.

شرکت های بزرگی که بیت کوین را می پذیرند عبارتند از: مایکروسافت، پی پال و هول فودز. همچنین ممکن است متوجه شوید که برخی از خرده‌فروشان محلی کوچک یا وب‌سایت‌های خاص بیت کوین را مصرف می‌کنند، اما شما باید کمی جستجو کنید.

همچنین می توانید از سرویسی استفاده کنید که به شما امکان می دهد یک کارت نقدی را به حساب رمزنگاری خود متصل کنید، به این معنی که می توانید از بیت کوین به همان روشی که از کارت اعتباری استفاده می کنید استفاده کنید. این همچنین به طور کلی شامل یک ارائه دهنده مالی است که بیت کوین شما را بلافاصله به دلار تبدیل می کند.

در کشورهای دیگر – به ویژه آنهایی که ارزهای با ثبات کمتری دارند – مردم گاهی اوقات به جای ارز خود از ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

بیت کوین فرصتی را برای مردم فراهم می کند تا بدون اتکا به ارزی که توسط دولت پشتیبانی می شود، ارزش خود را ذخیره کنند. به مردم این امکان را می دهد که از بدترین سناریو محافظت کنند. شما در حال حاضر افرادی را در کشورهایی مانند ونزوئلا، آرژانتین و زیمبابوه (کشورهایی که بدهی زیادی دارند) می بینید که بیت کوین کشش فوق العاده ای دارد.

چگونه در ایران بیت کوین بخرم؟

برای خرید بیت کوین از یک صرافی، فقط کافی است چند گام ساده زیر را طی کنید:

  1. نصب کیف پول بیت کوین
  2. پیداکردن صرافی معتبربیت کوین
  3. انجام احراز هویت با مدارک شناسایی
  4. خرید بیت کوین و دریافت در کیف پول

خرید بیت کوین از صرافی ایرانی

اگر ساکن ایران هستید، خرید مستقیم بیت کوین با ریال و کارت بانکی از طریق سایت‌های ایرانی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن است. فقط کافی است کلمه «خرید بیت کوین» یا «خرید ارز دیجیتال» را در گوگل جستجو کنید تا با تعداد زیادی وب‌سایت صرافی ایرانی مواجه شوید.

معمولاً وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل معتبر هستند و فقط در قیمت و کیفیت خدمات می‌توانند متفاوت عمل کنند. مثلاً یک صرافی می‌تواند نسبت به سایرین نقدشوندگی بالاتری داشته یا از پشتیبانی بهتری برخوردار باشد. با این حال، به گوگل اتکا نکنید و حتماً قبل از ثبت‌نام در یک صرافی، از اعتبار آن مطمئن شوید. بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه فعالیت ازجمله مهمترین مواردی هستند که باید بررسی کنید.

خرید بیت کوین

بیت کوین چگونه استفاده می شود؟

بیت کوین در ابتدا به عنوان یک روش پرداخت همتا به همتا طراحی و منتشر شد. با این حال، موارد استفاده از آن به دلیل افزایش ارزش و رقابت با سایر بلاک چین ها و ارزهای دیجیتال در حال رشد است.

این مطلب را بخوانید   معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست ؟ + تعریف، مثال و نحوه معامله

پرداخت

برای استفاده از بیت کوین خود، باید یک کیف پول رمزنگاری داشته باشید . کیف پول‌ها کلیدهای خصوصی بیت کوینی را که متعلق به شماست نگه می‌دارند، که باید هنگام انجام تراکنش وارد شوند. بیت کوین به عنوان وسیله ای برای پرداخت کالاها و خدمات در بسیاری از تجار، خرده فروشان و فروشگاه ها پذیرفته شده است.

فروشگاه‌های آجر و ملات که ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند معمولاً علامتی را نشان می‌دهند که روی آن نوشته شده است: «بیت‌کوین اینجا پذیرفته شد». تراکنش ها را می توان با ترمینال سخت افزاری یا آدرس کیف پول مورد نیاز از طریق کدهای QR و برنامه های صفحه لمسی انجام داد. یک تجارت آنلاین با افزودن این گزینه پرداخت به سایر گزینه های پرداخت آنلاین خود: کارت های اعتباری، پی پال و غیره می تواند به راحتی بیت کوین را بپذیرد.

توجه :  

السالوادور اولین کشوری بود که در ژوئن 2021 بیت کوین را به صورت رسمی به عنوان ارز قانونی پذیرفت.

سرمایه گذاری و سفته بازی

با افزایش محبوبیت بیت کوین، سرمایه گذاران و سفته بازان به بیت کوین علاقه مند شدند. بین سال‌های 2009 تا 2017، صرافی‌های ارزهای دیجیتال ظهور کردند که فروش و خرید بیت‌کوین را تسهیل کردند. قیمت ها شروع به افزایش کردند و تقاضا به آرامی رشد کرد تا اینکه در سال 2017 قیمت آن به 1000 دلار رسید. بسیاری از مردم بر این باور بودند که قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش است و شروع به خرید آنها برای حفظ آن کردند. معامله گران شروع به استفاده از صرافی های ارز دیجیتال برای انجام معاملات کوتاه مدت کردند و بازار شروع به کار کرد.

سوالات متداول راجع به بیت کوین چیست؟

در انتها نیز برخی از پرسش هایی که کاربران در خصوص موضوع بیت کوین چیست؟ بیان کرده اند را ذکر می کنیم که عبارتند از:

  • استخراج 1 بیت کوین چقدر طول می کشد؟

به طور متوسط ​​10 دقیقه طول می کشد تا شبکه ماینینگ یک بلوک را تأیید کند و پاداش ایجاد کند. پاداش بیت کوین 6.25 بیت کوین در هر بلوک است. این حدود 100 ثانیه برای استخراج 1 بیت کوین است.

  • آیا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

بیت کوین سابقه سرمایه گذاری کوتاهی دارد که پر از قیمت های بسیار متغیر است. اینکه آیا این یک سرمایه گذاری خوب است بستگی به مشخصات مالی، سبد سرمایه گذاری، تحمل ریسک و اهداف سرمایه گذاری شما دارد. همیشه باید قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای مشاوره با یک متخصص مالی مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شرایط شما مناسب است.

  • بیت کوین چگونه پول در می آورد؟

شبکه ماینرهای بیت کوین با اعتبارسنجی موفقیت آمیز بلاک ها و دریافت پاداش از بیت کوین درآمد کسب می کنند. بیت‌کوین‌ها از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال با ارز فیات قابل مبادله هستند و می‌توان از آن‌ها برای خرید از بازرگانان و خرده‌فروشانی استفاده کرد که آنها را می‌پذیرند. سرمایه گذاران و سفته بازان می توانند از خرید و فروش بیت کوین درآمد کسب کنند.

4.4/5 - (8 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.