راهنما و آموزش پیپ در فارکس | آکادمی آفل

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

یکی از آموزش های اصلی و پایه ی فارکس پیپ می باشد. آموزش پیپ در فارکس به شما کمک می کند تا میزان رشد یا ضرر بازار را متوجه شوید. شناخت اصطلاحاتی که در بازار فارکس وجود دارد فرصتی است تا از مزایای بازار فارکس استفاده کنید و استراتژی های قدرتمندی را به کار ببرید. بدین ترتیب سود بالایی را از این بازار کسب خواهید کرد. پیپ به معامله گران کمک می کند تا معاملات خود را با دقت بیشتری انجام دهند. در واقع نوسانات پیپ شرایط مساعدی برای کسب درآمد دلاری ایجاد می کند. ارز دیجیتال از دارایی های محبوب کریپتو کارنسی می باشد و با بازار فارکس تفاوت هایی دارد. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال بهتر است مقاله ی دوره ی ارز دیجیتال آکادمی آفل را مطالعه کنید.

پیپ در فارکس به چه معناست؟
ارزش پیپ

آشنایی با پیپ در فارکس

برای آموزش پیپ در فارکس باید با مفهوم پیپ آشنا شوید. پیپ مخفف کلمه ی پرایس اینترست پوینت است. پیپ واحد اندازه گیری در بازار فارکس می باشد که میزان سود و زیان معاملات را مشخص می کند. همان طور که می دانید بازار فارکس به تبادل جفت ارزها تعلق دارد. منظور از جفت ارزها این است که دو ارز مختلف در کنار هم قرار می گیرند به عنوان مثال دلار آمریکا در کنار پوند انگلیس قرار می گیرد. ارز اول به منزله ی ارز مبنا و ارز دوم به منزله ی ارز قیمت گذاری شده می باشد. قیمت جفت ارزها هیچگاه ثابت نیست و بر اساس عرضه و تقاضا کاهش یا افزایش پیدا می کند. بدین ترتیب نرخ جفت ارزها به صورت اعداد اعشاری نشان داده می شوند. به عنوان مثال در جفت ارز GBP/USD رقم 3658/1 بیانگر این است که برای خرید یک پوند باید 3658/1 دلار پرداختی کنید. زمانی که نرخ ارز با چهار رقم اعشار نشان داده می شود پیپ آخرین رقم اعشار می باشد.

این مطلب را بخوانید   چگونه می‌توانیم از تحلیل عرضه و تقاضا در فارکس برای تعیین احتمالات وقوع رویدادهای بازار استفاده کنیم؟

نحوه ی محاسبه و آموزش پیپ در فارکس

با وجود این که کلیه ی محاسبات بازار فارکس توسط کارگزاری و به صورت خودکار انجام می گیرد اما برای آموزش پیپ در فارکس بهتر است با نحوه ی محاسبه پیپ آشنا شوید. بدین ترتیب درک بهتری از بازار فارکس بدست می آورید و عملکرد بهتری در این بازار خواهید داشت.

فرمول محاسبه پیپ                  مقدار پیپ = (0001/0 ضرب در مبلغ معامله ) / قیمت لحظه ای

اگر در محاسبه ی جفت ارزها ین ژاپن وجود داشته باشد مبلغ معامله جفت ارزها را باید در 01/0 ضرب کنید.

ماشین حساب پلتفرم ارزش پیپ

معرفی نرم افزارها و پلتفرم هایی که ارزش پیپ را به صورت خودکار بدست می آورند

برای آموزش پیپ در فارکس بهتر است با نرم افزارها و پلتفرم هایی آشنا شوید که به طور اتوماتیک ارزش پیپ را محاسبه می کنند.

متاتریدر 4: یکی از محبوبترین پلتفرم های فارکس متاتریدر می باشد که مجهز به یک ماشین حساب داخلی است. تریدر ها با ورود به بخش ماشین حساب این پلتفرم و وارد کردن اندازه ی پوزیشن و انتخاب جفت ارز مورد نظر خود میزان ارزش پیپ را بدست می آورند.

    تریدینگ ویو: ساختار تریدینگ ویو به صورت نموداری می باشد و خدمات خود را در وب ارائه می دهد. با ورود به وب و انتخاب آیکون ماشین حساب می توانید ارزش پیپ مورد نظر خود را بدست آورید.

    فارکس: فارکس یک کارگزاری معروف و پر استفاده است. این پلتفرم مجهز به یک ماشین حساب پیپ می باشد . در این ماشین حساب نیز باید اندازه ی پوزیشن و نوع جفت ارزها را انتخاب کنید تا ارزش پیپ محاسبه شود.

هر پیپ چند دلار و آموزش پیپ در فارکس

در ادامه ی آموزش پیپ در فارکس باید به این سوال پاسخ داده شود که هر پیپ چند دلار است؟ در بازار کریپتو کارنسی تبدیل قیمت ارزهای دیجیتال به دلار بسیار آسان است. در بازار فارکس تبدیل قیمت جفت ارزها به دلار متفاوت می باشد. برای تبدیل پیپ به دلار باید از میزان و حجم معاملات آگاه باشید. میزان حجم معاملات تاثیر مستقیمی بر تبدیل پیپ به دلار دارد. بدین ترتیب حجم معاملات فارکس از اهمیت بالایی برخوردار است. لات واحد حجم اندازه گیری معاملات فارکس می باشد. ارزش یک لات برابر با هزار دلار می باشد. برای اینکه با این مفاهیم بیشتر آشنا شوید به این مثال توجه کنید. اگر شما با یک لات وارد معامله ای در بازار فارکس شوید سودی که به شما تعلق می گیرد برابر یک پیپ است. در این صورت تبدیل یک پیپ به دلار معادل ده دلار می باشد. چنانچه لات شما تغییر کند میزان سود شما بر حسب دلار نیز تغییر خواهد کرد.

این مطلب را بخوانید   معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست ؟ + تعریف، مثال و نحوه معامله
پیپ ها دروغ نمی گویند
ارزش پیپ در جفت ارزها

محاسبه ی ارزش هر پیپ در جفت ارزها

یکی دیگر از عناوین آموزش پیپ در فارکس محاسبه ی ارزش هر پیپ در جفت ارزها می شود. برای محاسبه ی ارزش هر پیپ کافی است از ماشین حساب های موجود در سایت های مختلف استفاده کنید. عملکرد این ماشین حساب ها تقریبا مشابه هم است. وارد ماشین حساب مربوطه شوید سپس جفت ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله ی بعدی باید مقدار حجم معاملات را وارد کنید. بدین ترتیب ارزش پیپ محاسبه می شود. همان طور که می دانید کسر کارمزد در بازار فارکس بر مبنای ارز دوم صورت می گیرد. بدین ترتیب ارزش هر پیپ از جفت ارزها بر اساس ارز دوم مشخص می شود. به عنوان نمونه اگر قصد دارید ارزش پیپ جفت ارز یورو و پوند را محاسبه کنید. ابتدا باید ارزش پیپ بر اساس پوند را بدست آورید آنگاه پوند را به دلار تبدیل کنید.

استثنا در پیپ و آموزش پیپ در فارکس

استثناهایی برای ارزش پیپ در آموزش پیپ در فارکس وجود دارد. این استثناها عبارتند از:

  •     جفت ارز ین ژاپن: چنان چه ین به عنوان ارز مظنه انتخاب شود ارزش پیپ 01/0 در نظر گرفته می شود. علت این انتخاب ارزش پایین ین نسبت به سایر ارزها می باشد. گاهی برخی از کارگزاران قیمت پیپ را به صورت کسری نمایش می دهند. این کسر بیانگر قیمت جفت ارز با چهار رقم اعشار می باشد. این کار ارزش پیپ را کاهش می دهد.
  •     جفت ارز متقابل در آموزش پیپ فارکس : زمانی که جفت ارز متقابل معامله می شود ممکن است ارزش پیپ محاسبه شده با ارزش پیپ استاندارد کمی متفاوت باشد زیرا ارزش پیپ به نرخ مبادله دوارز اصلی بستگی دارد.
این مطلب را بخوانید   پرایس اکشن چیست؟ + الگوها و استراتژی های آن
ارزش پیپ در جفت ارزها

فارکس طلا و هر پیپ

فارکس طلا از گزینه های مهم آموزش پیپ در فارکس می باشد. جفت ارز طلا در بازار فارکس با دلار آمریکا معامله می شود. بدین ترتیب محاسبه ی ارزش هر پیپ نیز مانند بازار فارکس جفت ارزها انجام می گیرد. چنانچه قصد معامله ی طلا در بازار واقعی را دارید محاسبات شما باید بر اساس مقدار اسپرد معاملات صورت گیرد. درصد گیری جفت ارزها در بازار فارکس کار آسانی است و روند کار مشابه همان روابط ساده ی درصد گیری می باشد. برای بدست آوردن درصد کافی است قیمت قبلی را از جدید کم کنید و حاصل را در عدد صد ضرب کنید. بدین ترتیب درصد جفت ارزها بدست می آید.

سخن آخر

در انتهای مقاله ی آموزش پیپ در فارکس به این نکته توجه کنید که درک مفهوم پیپ از اهمیت بالایی برخوردار است. پیپ میزان سود و زیان معاملات جفت ارز را مشخص می کند. از پیپ برای تعیین اسپرد معامله هم استفاده می شود. دانستن روش محاسبه ی پیپ هیچ تاثیری در روند معاملات شما نخواهد داشت اما بهتر است مفهوم آن را به خوبی درک کنید. امروزه پلتفرم ها و نرم افزارهای بسیاری طراحی شده اند که ارزش پیپ را به صورت خودکار محاسبه می کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
آموزش پنکیک سواپ

راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ + ویدیو

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ معرفی صرافی پنکیک سواپ ویژگی های صرافی پنکیک سواپ…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.