بایننس کوین چیست (bnb) و چگونه کار می کند؟ | آکادمی آفل

بایننس کوین چیست (bnb) و چگونه کار می کند؟

بایننس کوین چیست؟ آکادمی آفل

فهرست مطالب

بایننس کوین که قبلاً به عنوان بایننس توکن شناخته می شد، یک ارز دیجیتال است که توسط بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، ایجاد شده است.  شبکه BNB Chain، یک شبکه بلاک چین قرارداد هوشمند است که توسط Binance ساخته شده و میزبان طیف وسیعی از پروژه‌ها است .همچنین نقش های مختلفی را در صرافی Binance ایفا می کند.

با محبوبیت بیشتر بایننس و شبکه بلاک چین آن، ارزش بایننس کوینBNB افزایش یافت. سرمایه‌گذارانی که در ابتدای سال 2021 خرید کرده‌اند تا پایان سال با بازدهی بیش از 1200 درصد پایان می‌دهند. در این مقاله به آنچه که  BNB بایننس کوین انجام می دهد و اینکه آیا امروز  روی آن سرمایه گذاری خوب است؟  خواهیم پرداخت.

(BNB) بایننس کوین چیست؟

صنعت کریپتوکارنسی و بلاک چین شامل پروژه ها و دارایی های متعددی است که اهداف مختلفی را هدف قرار می دهند. دیدن پروژه هایی با هدف رفع نیازهای مشابه غیر معمول نیست. 

برای مثال چندین صرافی رمزنگاری وجود دارد. اگرچه هر صرافی ممکن است از نظر ساختار و ویژگی‌ها متفاوت باشد، اما هدف آن‌ها این است که به معامله‌گران ارز دیجیتال مکانی برای مبادله دارایی‌های خود به معنایی وسیع‌تر بدهند. گاهی اوقات، یک صرافی ارز دیجیتال ممکن است دارایی خود را داشته باشد که برای اهداف خاصی در صرافی مربوطه خود مانند تخفیف در کارمزد در پلت فرم معاملاتی استفاده می شود. 

بایننس کوین ( BNB ) صرافی بایننس یکی از این دارایی های صرافی ارز دیجیتال است. بایننس کوین چیست؟ بایننس کوینBNB  به عنوان یک دارایی فروخته شده در عرضه اولیه سکه (ICO) بایننس شروع شد و به راهی تبدیل شد که کاربران صرافی بایننس می‌توانند پس از راه‌اندازی صرافی، هزینه‌های معاملاتی کمتری روی پلتفرم بپردازند. 

از آن زمان، بایننس کوینBNB  نقش خود را در اکوسیستم رو به رشد بایننس حفظ کرده است، زیرا بایننس به بیش از یک مبادله دارایی دیجیتال گسترش یافته است.

تاریخچه بایننس کوین چیست ؟

بیان داستان شروع بایننس کوین بدون صحبت در مورد تاریخچه صرافی بایننس دشوار خواهد بود. بایننس کوین در جولای 2017 با یک ICO راه اندازی شد. توکن های بایننس کوینBNB  در بین شرکت کنندگان مختلف از جمله سرمایه گذاران آنجِل ( فرشته) و تیم موسس بایننس به عنوان بخشی از ICO توزیع شدند.

در اینجا خلاصه ای سریع از نحوه توزیع توکن های BNB در ابتدا آورده شده است:

تاریخچه بایننس کوین چیست آکادمی آفل
تاریخچه بایننس کوین چیست ؟

در طول ICO، تمام 100 میلیون توکن BNB موجود برای فروش عمومی به قیمت 15 سنت فروخته شد. بایننس در مجموع 15 میلیون دلار بیت کوین ( BTC ) و اتریوم ( ETH ) از این ICO جمع آوری کرد.

این مطلب را بخوانید   معاملات اهرمی و مارجین (مارجین تریدینگ) چه نوع معاملاتی است؟

از 15 میلیون دلار جمع‌آوری شده، 35 درصد برای ارتقای پلتفرم و سیستم تبادل بایننس، 50 درصد برای برندسازی بایننس، بازاریابی و آموزش مبتکران جدید و 15 درصد باقی مانده به عنوان ذخیره در مواقع اضطراری یا اضطراری اختصاص داده شد. شرایط غیر معمول

در طول ICO و روزهای اولیه، BNB یک توکن ERC-20 بود که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده بود . بایننس پلتفرم صرافی رمزارز خود را چند روز پس از پایان ICO اواسط سال 2017 افتتاح کرد. 

بایننس بلاک چین بومی خود را در سال 2019 راه اندازی کرد و آن را بایننس زنجیره (BC) نامید. با BC سکه بومی BNB خود بلاک چین آمد. کاربران سکه جدید BNB را در ازای توکن های BNB ERC-20 خود از طریق مبادله توکن در سال 2019 دریافت کردند. 

بایننس کوین چگونه کار می کند؟

BNB  بایننس کوین یک دارایی رمزنگاری مشابه با سایر دارایی‌های دیجیتال موجود در بازار است، زیرا با استفاده و معامله مردم، ارزش آن افزایش و کاهش می‌یابد. افراد می توانند بایننس کوینBNB را در کیف پول های سازگار خارج از صرافی های کریپتو نگه دارند و سکه را مستقیماً برای پرداخت یا موارد دیگر به دیگران ارسال کنند. 

همچنین ممکن است تعجب کنید که چگونه بایننس کوین بخریم؟ برای مثال، افراد می توانند BNB را از طریق چندین راه مانند صرافی رمزنگاری خود بایننس خریداری کنند. با این حال، مانند همیشه، حتماً تحقیق کنید و از قوانین قضایی قابل اجرا پیروی کنید. 

در سطح فنی تر، بلاک چین لایه-1 بایننس ادغام می شود تا زنجیره BNB (قبلاً زنجیره هوشمند بایننس و زنجیره بایننس) تشکیل شود.

بایننس هنگام ساخت زنجیره BNB، بلاک چین را برای عملکرد بهینه در تجارت روی زنجیره تنظیم کرد و بایننس DEX، صرافی غیرمتمرکز بایننس (DEX) را بر روی این زنجیره تازه تشکیل شده قرار داد. علاوه بر این، تراکنش‌های زنجیره‌ای BNB توسط یک توکن گس بلاک چین به نام BNB که مخفف عبارت «Build and Build» (که قبلاً بایننس کوین شناخته می‌شد) تامین می‌شود.

زنجیره BNB از زنجیره BNB beacon و BNB Smart Chain تشکیل شده است. اولی بر مدیریت زنجیره BNB متمرکز است که به دارندگان بایننس کوینBNB  اجازه می دهد در سهام بندی و رای گیری شرکت کنند. مورد دوم یک لایه اجماع است، با ماشین مجازی اتریوم سازگار است، و دارای هاب هایی برای چند زنجیره است.

ارز دیجیتال صرافی بایننس چیست ؟ آکادمی آفل
ارز دیجیتال صرافی بایننس

توکن سوزی (BNB) بایننس کوین چیست ؟

اگرچه 100 میلیون توکن بایننس در ابتدا در ICO ارائه شد، کل عرضه فعلی کمتر است. هر سه ماهه، بایننس یک پنجم سود خود را برای بازخرید و نابودی دائمی یا «سوزاندن» سکه های بایننس که در خزانه خود نگهداری می کند، استفاده می کند.

بایننس به طور مرتب این رویدادهای سوزاندن را انجام داده است. آخرین توکن سوزی BNB در 15 آوریل 2021 رخ داد، زمانی که بایننس در مجموع 1،099،888 BNB، معادل 595،314،380 دلار توکن را سوزاند. این پانزدهمین توکن سوزی سه ماهه بایننس BNB و بزرگترین آن از نظر دلار آمریکا است. مجموع عرضه BNB از 170,532,825 به 169,432,937 کاهش یافته است.

این مطلب را بخوانید   خط روند چیست ؟ چگونه از آن در ترید استفاده کنیم

بایننس کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟

استفاده از بایننس کوین با رشد بایننس مطابقت دارد. این دارایی در ابتدا به عنوان وسیله ای برای جمع آوری سرمایه برای صرافی Binance شروع شد. بایننس پس از راه اندازی در سال 2017، به سرعت به عنوان یک صرافی ارزهای دیجیتال، جذابیت قابل توجهی به دست آورد. بایننس از یک پلتفرم مبادله ای به یک اکوسیستم زیر چتر برند بایننس تبدیل شد. 

در طول سال‌ها، بایننس یک DEX، دو بلاک چین، یک گزینه تجارت ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) ، یک گزینه برای استقراض کریپتو و موارد دیگر راه‌اندازی کرده است. BNB در راستای توسعه بایننس رشد کرده است. 

کاربران می توانند از سکه های بایننس کوینBNB برای پرداخت تراکنش ها در صرافی بایننس استفاده کنند. سکه BNB در طول تاریخ به عنوان روشی برای کاهش کارمزد در صرافی رمزنگاری Binance عمل می‌کرده است، به طوری که مشتریان صرافی با نگه داشتن BNB و پرداخت هزینه‌های پلتفرم در BNB، هزینه‌های کمتری را پرداخت می‌کنند. بایننس گزینه دریافت 25 درصد کاهش در کارمزد معاملات را هنگام پرداخت با استفاده از BNB تا 13 جولای 2022، ساعت 11:59:59 بعد از ظهر UTC تمدید خواهد کرد. علاوه بر این، بایننس کوینBNB  نیز جزء دیگر محصولات بایننس شده است. 

علاوه بر این، بازرگانان می توانند بایننس کوینBNB  را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرند و به مشتریان گزینه های بیشتری از نظر روش های پرداخت می دهند. علاوه بر این، بایننس کوینBNB  برای موارد مختلفی در صنعت سرگرمی استفاده می شود، از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی. 

بایننس کوین ممکن است برای سرمایه گذاری در سهام، صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) و سایر دارایی ها در پلتفرم های مختلف استفاده شود. در برخی از سیستم عامل ها، BNB می تواند به عنوان وثیقه برای وام استفاده شود. برخی از برنامه ها به کاربران اجازه می دهند از بایننس کوین برای تقسیم هزینه ها و پرداخت به دوستان و اقوام استفاده کنند.

توکن سوزی بایننس کوین چیست ؟ آکادمی آفل
توکن سوزی بایننس کوین

قیمت گذاری بایننس کوین چگونه است ؟

به طور کلی، قیمت بایننس کوینBNB از لحاظ تاریخی به شیوه ای مشابه با سایر دارایی های ارزهای دیجیتال در بازار در نوسان بوده است. ارزش بازار بایننس کوین طی سال‌ها افزایش یافته و از ارزش ۷۰ میلیارد دلاری فراتر رفته است. در طول ICO بایننس، بایننس کوینBNB  برای هر توکن حدود 0.10 دلار فروخته شد. 

از زمان ICO بایننس، بایننس کوینBNB  ارزش خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و در برخی مواقع برچسب قیمتی بیش از 600 دلار برای هر سکه دریافت می کند. آیا بایننس کوین سرمایه گذاری خوبی است؟ اگر خریداران در زمان مناسب وارد شده و به فروش برسند، افزایش قیمت تاریخی آن احتمالاً سودی را به همراه خواهد داشت. اگرچه در آینده، فقط آینده مشخص خواهد کرد که قیمت BNB به کجا خواهد رسید. 

آیا بایننس کوین BNB سرمایه گذاری خوبی است؟

 بایننس کوینBNB قطعا یک سرمایه گذاری با ریسک بالا و با پاداش بالا است. اینکه سرمایه‌گذاران چقدر برای آن ارزش قائل هستند معمولاً بستگی به این دارد که آنها چقدر به صرافی بایننس و زنجیره بایننس کوینBNB نگاه می‌کنند.

این مطلب را بخوانید   معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست ؟ + تعریف، مثال و نحوه معامله

اگرچه بایننس کوینBNB در حال حاضر یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال است، اما به راحتی می توان دید که چگونه می تواند به رشد خود ادامه دهد. صرافی بایننس بخش قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و اکوسیستم زنجیره ای BNB بسیار بزرگ است. این هر دو مزیت رقابتی برای BNB هستند.

نقطه مقابل این است که احتمال از دست دادن بایننس و زنجیره بایننس کوینBNB بخشی از سهم بازار خود نیز وجود دارد. صرافی‌های ارز دیجیتال با کیفیت‌تر از همیشه وجود دارد ، و ممکن است به پایگاه کاربران Binance نفوذ کنند، به خصوص اگر با مشکلات نظارتی بیشتری مواجه شود .زنجیره بایننس کوینBNB با مشکل مشابهی روبرو است زیرا تعداد زیادی بلاک چین قرارداد هوشمند وجود دارد که باید با آنها رقابت کند.

اگر از طرفداران بایننس هستید، احتمالاً ارزش سرمایه گذاری در بایننس کوینBNB  را دارد. می‌توانید برای کسب درآمد غیرفعال، تخفیف در کارمزد معاملات خود و دسترسی به فروش توکن‌ها از طریق بایننس لانچ پد، آن را به اشتراک بگذارید.

جوایز Binance برای دارندگان BNB

در حال حاضر، همانطور که تصویر زیر نشان می دهد، بایننس کوین به عنوان چهارمین ارز رمزنگاری شده برتر در کل جهان در CoinMarketCap رتبه بندی شده است.

ایردراپ بایننس کوین چیست ؟ آکادمی آفل
ایردراپ بایننس کوین

کاربرانی که سکه های BNB دارند می توانند از مزایا و پاداش های متعددی که پلتفرم بایننس به آنها ارائه می دهد، استفاده کنند. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • دارندگان BNB می توانند 25 درصد در تمام کارمزدهای معاملات نقطه ای و مارجین صرفه جویی کنند
  • بایننس به دارندگان BNB اجازه می دهد 10 درصد در هزینه های معاملات آتی پس انداز کنند
  • دارندگان BNB می توانند برای خرید دارایی و کسب پاداش در IEO (پیشنهاد اولیه تبادل) شرکت کنند.
  • کاربران دارای BNB همچنین می توانند واجد شرایط برنامه های VIP Binance برای صرفه جویی بیشتر باشند
  • بایننس از طریق برنامه ارجاع خود تا 4 درصد کمیسیون را به عنوان پاداش به کاربران BNB ارائه می دهد
  • دارندگان BNB می توانند با قرار دادن BNB از طریق خزانه BNB جوایزی کسب کنند
  • بایننس به کاربران BNB اجازه می دهد تا برای وام رمزنگاری درخواست دهند

سخن پایانی در مورد بایننس کوین چیست ؟

صنعت کریپتو بسیار شلوغ است و هر روز گزینه های جدیدی به بازار می آید. اما BNB یکی از آن ارزهای رمزنگاری شده است که نه تنها از ابتدا پیشرفت چشمگیری داشته، بلکه همچنان به رشد خود ادامه می دهد. جامعه این ارز دیجیتال با میلیون ها عضو راضی و مشتاق در سراسر جهان بسیار قوی است. امیدواریم این راهنما به شما این امکان را بدهد که همه چیز را در مورد ارز بایننس و اینکه آیا این ارز گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است یا خیر، درک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.