آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز | آکادمی آفل

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

متاتریدر یک نرم افزار معاملاتی قوی و محبوب در چند سال اخیر است. از این رو کارشناسان یادگیری و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز را به معامله گران توصیه می کنند. یکی از ویژگی هایی که متاتریدر را نسبت به سایر نرم افزارها متمایز می کند این است که می توان متاتریدر را روی گوشی نصب کرد. بدین ترتیب معامله گران می توانند هر لحظه از وضعیت بازار ارز دیجیتال اطلاع پیدا کنند. متاتریدر 5 جدیدترین نسخه از این نرم افزار است که در سال 2010 عرضه شده است. بسیاری از کارگزاری ها از این نرم افزار پشتیبانی می کنند. برخی از ویژگی های متاتریدر عبارتند از: اندیکاتورها، مشاهده قیمت ارزها، مشخص کردن حد سود و حد ضرر، اسیلاتورها و …

آموزش متا تریدر برای ویندوز

نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز

به منظور آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز باید با قابلیت های این نرم افزار آشنا شوید. متاتریدر به دلیل ویژگی های تجاری بالا و عدم نیاز به پرداخت هزینه در نزد معامله گران بسیار محبوب می باشد. معامله گران می توانند این نرم افزار را به آسانی از طریق پلتفرم های معروف دانلود و نصب کنند علاوه براین فضای کار با نرم افزار و تنظیمات آن بسیار آسان می باشد. بسیاری از امکانات نرم افزار به طور خودکار در اختیار معامله گر قرار داده می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد متاتریدر این است که می توانید در فضای نرم افزار به صورت آزمایشی معاملاتی را انجام دهید. بدین ترتیب آمادگی لازم برای حضور در بازار ارز دیجیتال را به دست می آورید. این ویژگی شرایط مساعدی را برای تازه کاران فراهم می کند تا متحمل ضرر زیادی نشوند.

این مطلب را بخوانید   ارز دیجیتال چگونه ارزش گذاری می شود؟
دوره متاتریدر 5

نحوه ی دانلود و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

به منظور آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز باید در ابتدا با نحوه ی دانلود این نرم افزار آشنا شوید. برای دانلود نرم افزار به سایت رسمی شرکت متاتریدر مراجعه کنید و نرم افزار را به طور مستقیم بر روی رایانه ی خود نصب کنید. می توانید از طریق همین سایت نسخه ی قابل نصب بر روی تلفن همراه را نیز دانلود کنید. مراحل نصب متاتریدر بر روی ویندوز عبارتند از:

  1. توافقنامه ای که بر روی صفحه ی رایانه ی شما پدیدار می شود را تایید کنید.
  2. روی صفحه ی رایانه برای نصب آسان دستوراتی داده می شود. طبق دستورات مراحل نصب را ادامه دهید.
  3. در این مرحله باید وارد حساب کاربری خود شوید. مواردی که عنوان شد بخشی از آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز می باشد.

نحوه ی استفاده و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

با باز کردن ترمینال MT5 آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز آغاز می شود. بر روی صفحه ی کامپیوتر شما شش پنجره ی مختلف باز می شود. در نرم افزار متاتریدر منوی اصلی مانند بسیار از نرم افزارها در بالای صفحه قرار دارد. منوی اصلی متاتریدر مجهز به آیکون های مختلفی اعم از نوار ابزار، اضافه کردن اشیاء، نمودارها و … می باشد. شش پنجره ای که در صفحه ی کامپیوتر خود مشاهده می کنید کلیدهای میانبر برای دستورات پرکاربرد و اصلی نرم افزار می باشند. یکی از پنجره های نرم افزار متاتریدر مخصوص نمودارهای قیمت است. در متاتریدر 4 پنجره به صورت پیش فرض باز است البته شما می توانید مطابق با اهداف خود پنجره های بیشتری نیز باز کنید. یک پنجره ی دیگر نرم افزار متاتریدر پنجره ی نظارتی می باشد. پنجره ی نویتور به حساب های زنده و دموی دسترسی سریعی دارد. در پنجره ی ترمینال آیکون های مختلف اعم از اخبار، تقویم، هشدارها و … قرار داده می شود.

این مطلب را بخوانید   ارز دیجیتال ریپل چیست ؟

امکان باز کردن معامله جدید و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

یکی از بخش های اصلی آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز باز کردن یک معامله جدید می باشد. در ابتدا باید روی آیکون نیو اردر در قسمت نوار منوی اصلی کلیک کنید. سپس گزینه های مختلفی برای شما نشان داده می شود که می توانید بر حسب نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. برخی از این گزینه ها عبارتند از:

  1. سیمبل: این آیکون به دارایی هایی اشاره می کند که می تواند موقعیت مناسبی را ایجاد کند.
  2. تایپ: برای انجام معاملات سریع از این گزینه استفاده می شود.
  3. ولوم: میزان حجم معاملات را مشخص می کند.

این گزینه ها را مطابق اهداف خود تنظیم کنید سپس یک پروژه را باز کنید. شما می توانید براساس تحلیل های خود از این گزینه ها برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

چگونه نمایش چارت را در متاتریدر تغییر دهید؟

تغییر سبک نمایش چارت یکی دیگر از قسمت های آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز می باشد. نمودارهای معاملاتی سه شکل مختلف اعم از خطی، میله ای و کندل استیک می باشند. برای تغییر حالت نمودارها می توانید از آیکونی در منوی بالای متاتریدر استفاده کنید شکل این آیکون مانند یک نمودار است. برای تغییر سبک نمودارها می توانید از کلید های میانبر Alt و اعداد 1و 2و 3 استفاده کنید. برای انجام معاملات باید از گزینه ی سیمبل استفاده کرد. در سیمبل دو آیتم جفت ارز و سهام وجود دارد. برای خرید و فروش باید آیتم سهام را انتخاب کرد.

معرفی نویتور در آموزش متاتریدر

نویتور یکی از بخش های مهم آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز می باشد. برخی از ابزار مهم نویتور عبارتند از:

  •     اکانت ها: در این بخش می توانید تمام حساب های خود را در متاتریدر مدیریت کنید. همچنین امکان ارتباط چند حساب به یکدیگر وجود دارد.
  •     اندیکاتورها: این آیتم برای تحلیل جفت ارزها بسیار موثر است. شما می توانید اندیکاتور و اسیلاتور خود را از این بخش انتخاب کنید.
  •     اکسپرت: در این بخش می توانید از قابلیت خودکار معاملات متاتریدر استفاده کنید. این بخش همان ربات معامله گر می باشد. اکسپرت مزایای زیادی دارد به عنوان مثال بدون احساس و با انعطاف پذیری بالا می تواند معامله انجام دهد.
  •     اسکریپت ها: با این گزینه بسیاری از کارهای متاتریدر به صورت ساده تری انجام می شود.
این مطلب را بخوانید   اندیکاتور چیست؟ + معرفی پولسازترین اندیکاتورها برای ترید

چگونه یک اندیکاتور به متاتریدر اضافه کنیم؟

در این بخش از آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز به توضیح نحوه ی اضافه کردن اندیکاتور می پردازیم. این نرم افزار خود دارای اندیکاتور و اسیلاتور هایی می باشد. گاهی شما یک اندیکاتور ایجاد می کنید یا آن را از جایی دیگری بدست می آورید. برای اضافه کردن این اندیکاتور به متاتریدر کافی است که ابتدا آن را در کامپیوتر دانلود کنید. پس از باز کردن open Date Folder باید اندیکاتور را داخل پوشه قرار دهید و سپس متاتریدر را یک بار باز و بسته کنید.

جمع بندی آموزش متاتریدر

در آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز سعی کردیم که به معرفی بخش های مهم و اصلی بپردازیم به طوری که بتوانید معاملات خود را در این نرم افزار آغاز کنید. متاتریدر 5 نسخه ی بروز شده ی نسخه ی 4 می باشد. نرم افزار متاتریدر یکی از بهترین ابزارهای تحلیل تکنیکال محسوب می شود. چنانچه شما یک فرد مبتدی هستید و در رابطه با ارزهای دیجیتال اطلاعات کمی دارید بهتر است مقاله ی دوره ی ارز دیجیتال آکادمی آفل را مطالعه کنید.

امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
آموزش پنکیک سواپ

راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ + ویدیو

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ معرفی صرافی پنکیک سواپ ویژگی های صرافی پنکیک سواپ…

بیشتر بخوانید
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.