ارز دیجیتال چگونه ارزش گذاری می شود؟ | آکادمی آفل

ارز دیجیتال چگونه ارزش گذاری می شود؟

ارز دیجیتال چگونه ارزش گذاری می شود؟ آکادمی آفل

فهرست مطالب

ارز دیجیتال چگونه ارزش گذاری می شود؟

نیروهای بازار به نام عرضه و تقاضا بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارند . قیمت معمولاً با تعداد فروشندگان بیشتر کاهش می یابد یا برعکس. بیت کوین (BTC) یک سکه دیجیتال است که برخلاف ارزهای فیات مانند دلار، پوند، یورو و ین، توسط هیچ دولتی یا نهاد قانونی صادر نمی شود

اگر یک چیز وجود داشته باشد که همه ما در مورد ارزهای دیجیتال می دانیم، این است که آنها نوسان دارند. داستان‌های مربوط به افرادی که در طول افزایش ارزهای دیجیتال میلیون‌ها دلار به دست می‌آورند ، اغلب در تیتر خبرها قرار می‌گیرند – اما داستان افرادی که همه چیزشان را در جریان نزول‌ها از دست می‌دهند، نیز همینطور است.

علاوه بر این، از آنجا که هیچ محصول فیزیکی یا سازمان‌دهی متمرکزی وجود ندارد، نمی‌توان به چیزی اشاره کرد و گفت: «ببینید، اتفاق خوبی افتاده است، ارزش رمزارزها اکنون افزایش خواهد یافت». پس چگونه ارز دیجیتال ارزش پیدا می کند؟

در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چه چیزی بر ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد و چگونه ارزهای دیجیتال ارزش پیدا می‌کنند.

ارز دیجیتال چیست؟

 یک ارز دیجیتال به سادگی یک دارایی دیجیتال است، ارز نامیده می شود زیرا برای کار به عنوان یک وسیله مبادله به همان روشی که ما اکنون از ارزهای فیات استفاده می کنیم، ایجاد شده است.

تراکنش ها مبتنی بر اینترنت هستند و در یک بلاک چین ثبت می شوند. بلاک چین تاریخچه تراکنش هر واحد را نشان می دهد و برای اثبات مالکیت استفاده می شود. دارایی های دیجیتال به بهترین وجه به عنوان توکن های مجازی تجسم می شوند. این توکن ها برای سیستم داخلی معنی دارند و می توانند برای ثبت تراکنش های مالی و سایر اطلاعات ارزشمند برنامه ریزی شوند.

استفاده از آن به عنوان یک سیستم پولی هنوز هم سودآورترین ویژگی ارزهای دیجیتال است. این به کاربران اجازه می دهد تا در ازای کالاها و خدمات ارائه شده، ارزهای دیجیتال را بین طرفین ارسال کنند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال توسط هیچ مرجع مرکزی کنترل نمی شوند ، مزایای منحصر به فردی دارد. معمولاً هزینه های پردازش کمی یا بدون هزینه وجود دارد. کنترل و مقررات دولتی کمتر است. این بدان معنی است که ارزهای دیجیتال قابل حمل، مقاوم در برابر تورم و در تاریخچه تراکنش های خود شفاف هستند.

این مطلب را بخوانید   آموزش صرافی آبان تتر + 40 هزار فلوکی رایگان ❤️
ارزش گذازی ارز دیجیتال
ارزش گذاری ارز دیجیتال

معامله ارز دیجیتال

معامله ارزهای دیجیتال یک ویژگی جدید و رو به رشد در دنیای ارزهای دیجیتال است. تجارت جدا از استفاده ارز دیجیتال به عنوان یک سیستم پولی است. در عوض، کاربران مانند خرید و فروش سهام یک شرکت، ارزهای دیجیتال شده را می‌خرند و می‌فروشند. خرید کمک هزینه سهام به شما مالکیت یک شرکت را می دهد، در حالی که خرید یک توکن به شما مالکیت آن ارز دیجیتال را می دهد. در سیستم مالیاتی ایالات متحده، تراکنش‌های ارزهای دیجیتال مانند معاملات معاملات سهام در نظر گرفته می‌شوند. این نشان دهنده نحوه کسب درآمد بیشتر کاربران از دنیای ارزهای دیجیتال است.

همانطور که مطلوبیت محصولات آن بر قیمت سهام شرکت تأثیر می‌گذارد، سیستم پولی ارز دیجیتال نیز بر هزینه معاملات کریپتو تأثیر می‌گذارد. ارزش یک ارز دیجیتال در درجه اول تحت تأثیر عرضه، تقاضای بازار برای آن، در دسترس بودن و ارزهای دیجیتال رقیب است.

چگونه ارزهای دیجیتال ارزش کسب می کنند؟

ارزهای دیجیتال می توانند در پلتفرم های صرافی ارزش پیدا کنند. ارزش آن بر اساس عرضه و تقاضا افزایش می یابد.

عرضه یک ارز دیجیتال به این بستگی دارد که چه تعداد سکه جدید استخراج می شود و چه تعداد از مالکان فعلی می خواهند سکه های خود را بفروشند. 

تقاضا برای یک ارز دیجیتال به عوامل زیادی بستگی دارد. بر اساس میزان سودمندی مالکیت سکه ها، تقاضا افزایش می یابد. این بدان معناست که اگر سیستم پولی کریپتو به خوبی کار کند (یعنی تراکنش‌های سریع و کارمزدهای پایین)، اگر قراردادهای هوشمند رایج‌تر شوند، و اگر کسب‌وکارهای بیشتری شروع به پذیرش کریپتو کنند، تقاضا برای کریپتو افزایش می‌یابد. علاوه بر این، تقاضای فزاینده ای برای ارزهای دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش سرمایه گذاری وجود دارد.

عرضه و تقاضا ارز دیجیتال آکادمی آفل
عرضه و تقاضا ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال ارزش پیدا می کند ؟ 

مانند هر بازاری، ارزش ارز دیجیتال ها بر اساس درک بازار از ارزش آن در هر زمان در نوسان است. این نوسانات ممکن است ریشه در برخی از عوامل عرضه و تقاضای ذکر شده در بالا داشته باشد یا در نتیجه عوامل پنهان بازار رخ دهد.

چگونه معامله‌گران بازار باعث افزایش قیمت می شوند ؟

همچنین چند روش وجود دارد که چگونه کاربران ارزش ارز دیجیتال را افزایش می دهند

  • خرید کم، فروش بالا: با استفاده از استراتژی سرمایه گذاری کلاسیک، کاربران می توانند ارزش کریپتو را با خرید و نگه داشتن سکه افزایش دهند. خرید باعث افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش ارزش کریپتو می شود.
  • ماینینگ: عمل استخراج بیت کوین یا آلت کوین می تواند سودآور باشد. همچنین بر عرضه ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد.
  • افزایش سودمندی : با سرمایه گذاری موسسات بیشتری در رمزارز و پذیرش آن به عنوان نوعی پرداخت، سودمندی آن افزایش می یابد. به عنوان یک کاربر، می توانید در این فرآیند مشارکت داشته باشید. این امر ارزش ارزهای دیجیتال را در دراز مدت افزایش می دهد. 
  • پوشش رسانه ای: قیمت ارزهای دیجیتال با توجه به پوشش رسانه ای در نوسان است. کاربران می توانند از طریق حساب های رسانه های اجتماعی خود بر این موضوع تأثیر بگذارند.
این مطلب را بخوانید   بورس چیست؟ چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

انواع مختلف ارز دیجیتال کدام اند؟

در حال حاضر ده ها، اگر نگوییم صدها، ارز دیجیتال مختلف وجود دارد که هر هفته تعداد بیشتری از آنها ظاهر می شود. برخی از معروف‌ترین ارزهای رمزنگاری شده عبارتند از:

  • اتریوم
  • کاردانو
  • دوج کوین
  • تتر
  • شیبا اینو

با این حال، در حال حاضر سه دسته کلی از ارزهای دیجیتال وجود دارد:

  • بیت کوین
  • آلت کوین ها
  • توکن ها

در زیر به هر یک از این نوع رمزارزها با جزئیات بیشتری پرداخته شده است.

ارزش ارز دیجیتال آکادمی آفل
ارزش ارز دیجیتال

بیت کوین

ارز دیجیتال اصلی، بیت کوین، یک ارز دیجیتال دارای سقف است. این بدان معناست که پس از استخراج 21 میلیون بیت کوین، دیگر استخراج نخواهد شد. 

داشتن یک ارز محدود به این معنی است که بیت کوین می تواند به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری ذخیره ارزش استفاده شود. سرمایه گذاری در ذخیره ارز ارزش را می توان با سرمایه گذاری در طلا مقایسه کرد. اگرچه مقداری ارزش معاملاتی در طلا وجود دارد، اما بیشتر به عنوان ذخیره ارزش استفاده می شود.

بیت کوین از سیستم استخراج اثبات کار استفاده می کند. این بدان معناست که شبکه ای از ماینرها محاسبات پیچیده ای را محاسبه می کنند تا بلاک چین بیت کوین را در حال اجرا نگه دارند. ماینرها بیت کوین های تازه ضرب شده را به عنوان پاداش کار خود به دست می آورند. Proof-of-Work به بیت کوین اجازه می دهد تا ارزش فیزیکی را به سیستم تراکنش های خود اضافه کند. یک بیت کوین به مقدار مشخصی از قدرت محاسباتی ارزش دارد.

آلت کوین ها

آلت کوین ها نسخه های جایگزین بیت کوین هستند، اما با تغییرات جزئی. آنها اغلب نتیجه فورک بیت کوین هستند. انواع مختلفی از آلتکوین ها وجود دارد. 

برخی از تفاوت های عمده بین بیت کوین و آلت کوین ها را می توان در خود بلاک چین یافت. برخی از آلتکوین ها دارای منبع بدون درپوش هستند که نحوه استفاده از سکه ها را تغییر می دهد. برخی آلتکوین‌ها بلاک چین را سریع‌تر کرده‌اند که سرعت استخراج و تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

این مطلب را بخوانید   شیبا اینو (SHIB) در ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

آلت کوین ها همچنین گاهی اوقات در روش تأیید مورد استفاده برای احراز هویت تراکنش ها متفاوت هستند. در حالی که برخی آلتکوین ها از سیستم های اثبات کار استفاده می کنند، برخی دیگر از اجماع اثبات سهام استفاده می کنند که ماینرها را با اعتبار سنجی ها جایگزین می کند. استخراج Proof-Of-Stake به انرژی بسیار کمتر و منابع کمتری نسبت به سیستم های Proof-Of-Work نیاز دارد زیرا استخراج کنندگان Proof-Of-Work باید برای استخراج بلاک ها “کار” بسیار بیشتری انجام دهند.

از آلت کوین ها می توان برای ایجاد قراردادهای هوشمند نیز استفاده کرد. این قراردادهای هوشمند را می توان بر اساس شرایط خاصی به صورت خودکار اجرا کرد. نیازی به دخالت شخص ثالث نیست و بنابراین می توان آنها را بلافاصله انجام داد. قراردادهای هوشمند را می توان در معاملات مختلف مانند دارایی، سهام و گاز مورد استفاده قرار داد و آنها را به سرمایه گذاری بسیار جالبی تبدیل می کند. 

توکن ها

توکن ها برای استفاده از قراردادهای هوشمند یا توکن ها به عنوان نوعی ارز ایجاد شده اند. آنها بلاک چین ندارند و در برنامه های غیرمتمرکز (dApps) استفاده می شوند. 

سکه های کریپتو از فرآیند استخراج و بلاک چین به عنوان معیار فیزیکی ارز استفاده می کنند. این مشابه همان روشی است که بانک‌های رزرو قبلاً دارای ذخایر طلا بودند که پشتوانه ارزهای فیات آنها بود. 

از سوی دیگر، توکن ها نماینده هیچ چیز فیزیکی نیستند. می توان از آنها برای خرید از dApps استفاده کرد و می توان از آنها برای دریافت هزینه های تخفیف دار و هزینه های رای استفاده کرد که باعث محبوبیت فزاینده آنها می شود. این مشابه جداسازی ارزهای فیات از استاندارد طلا است.

ارزش ارز دیجیتال چگونه محاسبه می شود آکادمی آفل
ارزش ارز دیجیتال چگونه محاسبه می شود

سخن پایانی

مانند هر ارز دیگری، ارزهای دیجیتال ارزش خود را بر اساس مقیاس مشارکت جامعه به دست می آورند. ارز دیجیتال زمانی ارزش پیدا می کند که تقاضا برای آن بیشتر از عرضه باشد. وقتی یک ارز دیجیتال مفید است، مردم می‌خواهند مقدار بیشتری از آن را در اختیار داشته باشند و این باعث افزایش تقاضا می‌شود. از آنجایی که مردم می خواهند از آن استفاده کنند، نمی خواهند آن را بفروشند. این بدان معناست که تقاضا بیشتر از عرضه است و ارزش افزایش می یابد.

4.5/5 - (4 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
آموزش پنکیک سواپ

راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ + ویدیو

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ معرفی صرافی پنکیک سواپ ویژگی های صرافی پنکیک سواپ…

بیشتر بخوانید
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.