آشنایی و آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال | آکادمی آفل

آشنایی و آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

ربات ارز دیجیتال

آشنایی و آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال یکی از تکنیک هایی است که برای حضور موثر در بازارهای معاملاتی ارز دیجیتال استفاده می شود. بازار ارز دیجیتال برخلاف سایر بازارهای معاملاتی به صورت شبانه روزی فعال است. از این رو بسیاری از تریدرها به ویژه افرادی که به صورت گسترده و حرفه ای در این بازار فعالیت دارند باید ساعات زیادی را در فضای اینترنت حضور داشته باشند تا بتوانند روند بازار ارز دیجیتال را مشاهده کنند. بدین ترتیب بسیاری از مهندسین و توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا رباتی طراحی کنند که بتواند در بازار ارز دیجیتال به صورت 24 ساعته فعالیت کند. این ربات های هوشمند دارای توانایی ها و ویژگی های گوناگونی هستند و به تریدرها برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال کمک می کنند.

خرید ربات ترید ارز دیجیتال و فارکس

راهنما و آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

برای آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال بهتر است ابتدا با روند فعالیت ربات تریدرها آشنا شویم. ربات های تریدر برای انجام معاملات به صورت خودکار طراحی و برنامه ریزی شده اند. تریدرها ربات های خود را براساس ویژگی های که دارند و نیاز های خود برنامه ریزی می کنند. هر معامله گری می تواند با کمی تحقیق و بررسی ربات مورد نیاز خود را بدون پرداخت مبلغی از طریق پلتفرم های منبع باز تهیه کند. گاهی نیز برای دریافت برخی  از ربات ها باید هزینه ای را به پلتفرم ها پرداخت کنید. برخی اوقات معامله گر می تواند ربات تریدر را، خود طراحی کند. همه ی معامله گران به دنبال ربات هایی هستند که بالاترین بازدهی را داشته باشند. برای این که بتوانید از ربات خود استفاده ی هوشمندانه و مطلوبی داشته باشید باید با روش کار ربات تریدر آشنا باشید.

این مطلب را بخوانید   فرمول میانگین برد واقعی (ATR)، چیستی آن و نحوه استفاده از آن
خرید ربات ارز دیجیتال

 نحوه ی آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

در ادامه ی مقاله ی آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال به بررس ملزومات ساخت ربات می پردازیم. برای ساخت ربات تریدر باید به زبان های برنامه نویسی تا حدودی تسلط داشته باشد. معامله گر می تواند در کمتر از 7 روز ربات ابتدایی و ساده ای را طراحی کند. چنان چه تریدر قصد طراحی رباتی را دارد که بتواند نیازهای متفاوت معامله گر را برطرف سازد باید زمان بیشتری صرف کند. ربات آربیتراژ یکی از ساده ترین ربات های معاملاتی می باشد که قابلیت های محدودی دارد. یکی از نکاتی که در هنگام طراحی ربات ها باید مد نظر قرار گیرد مسئله ی امنیت ربات می باشد به نحوی که توسط هکرها مورد حمله قرار نگیرد.

مراحل کلیدی آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

 آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال مراحل گوناگونی دارد که عبارتند از: زبان برنامه نویسی منتخب، پیدا کردن اِی پی آی، ایجاد یک حساب کاربری در صرافی منتخب و … که در این بخش در مورد هریک به طور جداگانه توضیح داده می شود.

زبان برنامه نویسی منتخب

یکی از ملزومات اصلی برای ساخت ربات انتخاب نوع زبان برنامه نویسی می باشد. جاوا اسکریپت، پرل و سی سه نوع زبان برنامه نویسی پرطرفدار برای ساخت ربات تریدر می باشند. کار با این زبان های برنامه نویسی آسان تر است. در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی مربوطه کمک بگیرید.

پیدا کردن اِی پی آی

پیدا کردن اِی پی آی یکی از مراحل اولیه ی آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال می باشد. وظیفه ی اِی پی آی ها ایجاد دسترسی مناسب با صرافی است. اکثر صرافی های معروف و فعال اِی پی آی هایی را در دسترس عموم قرار می دهند.

این مطلب را بخوانید   قرارداد هوشمند در بلاک چین چیست و چگونه کار می کنند؟

ایجاد حساب کاربری در صرافی منتخب به منظور آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

برای ایجاد حساب کاربری در صرافی منتخب کافی است فرم مربوط به ساخت حساب کاربری را پر کنید. بخش هایی از این فرم به اطلاعات هویتی و شخصی فرد مربوط می شود.

استراتژی مورد نیاز برای ساخت ربات تریدر

برای ساخت ربات تریدر نیاز به یک استراتژی معاملاتی دقیق و حساب شده دارید. شما باید به طور ذهنی و روی کاغذ لیستی از ویژگی های مورد نیاز یک ربات تریدر را تعین کنید. برخی از ویژگی های لازم برای یک ربات تریدر عبارتند از: محدودیت ها، نقاط ورود و خروج، نحوه ی مدیریت سرمایه و ….

آموزش ساخت ربات ترید ارز دیجیتال

طراحی ساختمان ربات تریدر

برای طراحی معماری به منظور آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال به یک الگوریتم ریاضی نیاز داریم. باید داده ها و اطلاعات مناسبی در اختیار ربات تریدر قرار داد به نحوی که عملکرد و عکس العمل مناسبی را در بازار ارز دیجیتال از خود بروز دهد. بهتر است به ربات داده های مختلفی اعم از قیمت های چند سال اخیر، روند ضعیف و رو به رشد بازار و … داده شود. به این نکته توجه کنید که چنان چه ربات شما فاقد اطلاعات صحیح باشد یا با یک الگوریتم نادرستی طراحی شود می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به معامله گر تحمیل کند. رباتی که طراحی می کنید باید بتواند فرصت های ناب فروش و خرید را به خوبی شناسایی کند.

ساخت و تست از ربات

پس از انجام مراحل بالا می توانید با کد نویسی ساخت ربات خود را آغاز کنید. پس از پایان کدنویسی باید ربات خود را در دو مرحله تست کنید. در مرحله ی اول بررسی کنید که آیا ربات مطابق با استراتژی و ایده های شما عمل می کند یا خیر. به عنوان نمونه ریسک در برابر جایزه، ایرادات مدل سازی را بررسی کنید. در مرحله ی دوم عملکرد دقیق ربات را بررسی کنید. در واقع در تست مرحله ی دوم باید میزان اثر بخشی ربات در نوسانات بازار بررسی شود.

این مطلب را بخوانید   تحلیل تکنیکال چیست؟ + معرفی الگو های سودساز آن

استفاده از ربات در بازار ارز دیجیتال

پس از این که ربات خود را به طور کامل بررسی کردید می توانید از این ربات در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید. بهتر است در چند ماه نخست استفاده از ربات عملکرد آن را به طور مداوم بررسی کنید. پس از این مدت بهتر است اجازه دهید ربات، خود به تنهایی به فعالیت در بازار ارز دیجیتال بپردازد.

آیا استفاده از ربات ارز دیجیتال خوب است؟

خرید ربات ترید یا آشنایی و آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال؟

همانطور که میدانید ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر جایگاه ویژه ای در بازار های جهانی کسب کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ارزهای برتر بازار کریپتو کارنسی می توانید مقاله ی 9 ارز دیجیتال برتر هوش مصنوعی (AI)  را مطالعه کنید. محبوبیت بالای ارزهای دیجیتال زمینه ی فعالیت پلتفرم های ارائه دهنده ی ربات های ترید را فراهم کرده است. بدین ترتیب این سوال مطرح می شود که آیا خرید ربات تریدر بهتر است یا ساخت آن؟ برای استفاده از ربات های تریدری که عملکرد قابل قبولی دارند باید اشتراک ماهانه ی آن ها را خریداری کنید. ربات های تریدر بسته به ویژگی هایی که دارند به قیمت های مختلفی در بازار موجود است. ربات های تریدر نمی توانند همه بازار را تحت پوشش قرار دهند. امنیت ربات تریدی که خریداری می کنید نیز اهمیت بالایی دارد. معمولا ربات هایی که از پلتفرم ها خریداری می شود از امنیت کافی برخوردار نیستند. بدین ترتیب بهتر است از خرید ربات تریدر صرف نظر کنید.

امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
آموزش پنکیک سواپ

راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ + ویدیو

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش صرافی پنکیک سواپ معرفی صرافی پنکیک سواپ ویژگی های صرافی پنکیک سواپ…

بیشتر بخوانید
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.