لایت کوین (LTC): چیست، چگونه کار می کند؟ | آکادمی آفل

لایت کوین (LTC): چیست، چگونه کار می کند؟

لایت کوین چیست ؟ آکادمی آفل

فهرست مطالب

لایت کوین (LTC) چیست؟

لایت کوین (LTC) یک ارز دیجیتال است که از یک فورک در بلاک چین بیت کوین در سال 2011 ایجاد شد. این ارز در ابتدا برای رفع نگرانی های توسعه دهنده مبنی بر اینکه بیت کوین در حال کنترل بیش از حد مرکزی است، طراحی شده بود، و برای اینکه شرکت های بزرگ استخراج دست بالا را دشوارتر کند. در معدن. در حالی که در نهایت در جلوگیری از تصاحب سهم ماینر لایت کوین توسط ماینرهای سازمانی ناموفق بود، این ارز دیجیتال خود را به یک سکه قابل استخراج و یک سیستم پرداخت همتا به همتا تبدیل کرده است.

درباره لایت کوین و تفاوت آن بیشتر بدانید.

آشنایی با لایت کوین (LTC)

یکی از ماموریت های اصلی لایت کوین این بود که با استفاده از روش رمزگذاری متفاوت، ماینرهای بزرگ سازمانی را از به دست آوردن کنترل فرآیند استخراج منصرف کند. با این حال، ماینرها به سرعت ماشین های تخصصی خود را تطبیق دادند و به افزایش ظرفیت استخراج خود ادامه دادند.

لایت کوین مانند بیت کوین با استفاده از ماینرهای ASIC قابل استخراج است. یک بلوک در یک بلاک چین اطلاعات تراکنش را ذخیره می کند. بلوک توسط نرم افزار استخراج تایید می شود و برای هر شرکت کننده سیستم (به نام ماینر) که می خواهد آن را ببیند قابل مشاهده است. هنگامی که یک ماینر آن را تأیید کرد، بلوک بعدی در زنجیره ایجاد می شود و لایت کوین پاداش می گیرد.

چارلی لی خالق لایت کوین

لایت کوین که در سال 2011 توسط مهندس سابق گوگل، چارلی لی برای عموم منتشر شد، یک شبکه پرداخت جهانی منبع باز است که توسط یک مقام مرکزی کنترل نمی شود. لی از لایت کوین به عنوان «نسخه ساده بیت کوین» و «سکه ای که نقره به طلای بیت کوین است» یاد کرد.

این مطلب را بخوانید   استفاده از استراتژی برای کاهش ریسک در فارکس

حداکثر عرضه لایت کوین

لایت کوین با 150 سکه از پیش استخراج شده عرضه شد و در مجموع 84 میلیون سکه عرضه شده است. بلاک چین این ارز دیجیتال هر 2.5 دقیقه یک بلاک جدید تولید می کند. عرضه لایت کوین به گونه ای طراحی شده است که در طول زمان کاهش یابد تا ارزش سکه حفظ شود.

تا آوریل 2022، 14 میلیون لایت کوین برای استخراج باقی مانده است.

هاوینگ لایت کوین چیست ؟

نصف کردن به کاهش پاداش داده شده زمانی که هش بلاک و اطلاعات تراکنش درون بلوک اعتبارسنجی می شود و بلوک جدیدی ایجاد می شود، اشاره دارد. نصف کردن تعداد لایت کوین‌های اعطا شده را به نصف کاهش می‌دهد که به کاهش سرعت ایجاد سکه‌های جدید کمک می‌کند.

نصف کردن تاریخ برای LTC:

  • 25 اوت 2015: 50 تا 25 LTC
  • 5 اوت 2019: 25 تا 12.5 LTC
  • 23 اوت 2023 (مورد انتظار): 12.5 تا 6.25 LTC
ارز دیجیتال لایت کوین چیست ؟ آکادمی آفل

الگوریتم هش لایت کوین

لایت کوین از یک الگوریتم هش به نام Scrypt (تلفظ es-crypt) استفاده می کند. Scrypt حافظه فشرده تر و کندتر از SHA-256 است. اما پس از پروژه Tenebrix در سال 2011 که Scrypt را برای کار با CPU های معمولی برای ماینینگ اصلاح کرد، در جامعه ارزهای دیجیتال مقبولیت بیشتری پیدا کرد.

نیاز به حافظه بسیار بزرگتر برای Scrypt همچنین توسعه ماینرهای مدار مجتمع (ASIC) ویژه برنامه را دشوار می کند . اما راه اندازی مقاوم در برابر ASIC آن مدت زیادی دوام نیاورد: اولین ماینر ASIC لایت کوین در جهان در سال 2016 منتشر شد.

تحولات لایت کوین

لایت کوین از اکوسیستم ماینینگ خود که تحت سلطه ماینرهای فردی است به یک راه اندازی شرکتی تغییر مکان داده است، جایی که استخرهای استخراج بزرگی که توسط شرکت های فناوری اداره می شوند، اکثریت قریب به اتفاق استخراج لایت کوین را تشکیل می دهند. 

ظرفیت بازار بسیار کمتری نسبت به سکه های محبوب تر دارد. با این حال، این ارز همچنان یکی از پرمعامله ترین ارزهای دیجیتال است و جایگاه خود را در بین 30 سکه برتر از بیش از 18000 ارز ردیابی شده توسط CoinMarketCap حفظ کرده است. این نشان می‌دهد که هنوز یک ارز دیجیتال محبوب است، اما علاقه سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین و برخی از سکه‌های جدیدتر را ندارد.

این مطلب را بخوانید   میانگین متحرک MA چیست ؟ + آموزش + فرمول

از کجا لایت کوین بخریم

اکثر ارزهای دیجیتال را می توان در صرافی های ارز دیجیتال خریداری کرد. چندین صرافی می توانند معاملات را در داخل ایالات متحده انجام دهند. بسیاری دیگر در خارج از ایالات متحده هستند توجه به این نکته مهم است که مبادلات در داخل ایالات متحده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار نظارت و تنظیم می شوند تا اطمینان حاصل شود که بهترین منافع سرمایه گذاران و معامله گران حفظ می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، انتخاب های شما محدود به مبادلات در داخل ایالات متحده است

صرافی‌های خارج از ایالات متحده ممکن است دارای مقامات نظارتی باشند یا نداشته باشند، اگرچه بسیاری از کشورها کنترل‌هایی را اجرا کرده‌اند یا به آژانس‌های تنظیم‌کننده مالی خود اختیارات نظارتی اعطا کرده‌اند. برخی از صرافی های ایالات متحده که می توانید لایت کوین بخرید عبارتند از:

  • کوین بیس
  • eToro
  • کراکن
  • Binance.US
  • رابین هود
  • جوزا

نحوه فروش لایت کوین

شما می توانید لایت کوین خود را در همان صرافی هایی که می توانید آن را خریداری کنید بفروشید. با این حال، فروش رمزنگاری شما در یک صرافی متمرکز با فروش آن در یک صرافی غیرمتمرکز متفاوت است. به عنوان مثال، اگر لایت کوین خود را در صرافی مانند Kraken می فروشید، باید LTC خود را به آدرس Kraken خود ارسال کنید. از آنجا، صرافی فروش لایت کوین شما را تسهیل می کند.

اگر از یک صرافی غیرمتمرکز مانند Kucoin یا Crypto.com استفاده می کنید، کیف پول خود را به صرافی متصل می کنید و فرآیند ثبت نام «مشتری (یا مشتری) خود را بشناسید» انجام می دهید. پس از تایید، می توانید لایت کوین خود را واریز کرده و شروع به فروش آن کنید.

برخی از صرافی ها ممکن است به شما اجازه دهند ارز فیات را برداشت کنید، بنابراین اگر می خواهید LTC خود را با فیات مبادله کنید، باید صرافی پیدا کنید که این امکان را به شما می دهد.

معرفی لایت کوین چیست ؟ آکادمی آفل

لایت کوین چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

اولین تفاوت بین لایت کوین و بیت کوین در حداکثر سقف عرضه آنها نهفته است. بیت کوین دارای سقف عرضه 21 میلیون است، در حالی که عرضه لایت کوین به 84 میلیون محدود شده است. 

این مطلب را بخوانید   تحلیل تکنیکال چیست؟ + معرفی الگو های سودساز آن

تمایز دیگر لایت کوین و بیت کوین در پروتکل های استخراج سکه ها نهفته است. همانطور که قبلا ذکر شد، بیت کوین از SHA-256 استفاده می کند و لایت کوین برای تولید سکه به نسخه اصلاح شده Scrypt متکی است. تفاوت در پروتکل ها تأثیراتی بر زمان پردازش تراکنش برای هر دو سکه دارد. لایت کوین در پردازش و تایید تراکنش ها چهار برابر بیت کوین سریع تر است. 

سرعت پردازش تراکنش‌ها می‌تواند به ضرر امنیت باشد زیرا دورهای کمتری از تأیید تراکنش درگیر است. زمان تایید لایت کوین 2.5 دقیقه (در مقابل تقریباً 10 دقیقه ای که بیت کوین برای تایید تراکنش ها طول می کشد) برای بازرگانان کوچکی که نمی خواهند یا نیازی به امنیت تراکنش هایشان ندارند، مناسب است.

قیمت لایت کوین چیست ؟ آکادمی آفل

آیا لایت کوین آینده ای خواهد داشت؟

تعیین اینکه سرمایه گذاران، معامله گران، طرفداران ارزهای دیجیتال، دولت ها و عموم مردم چگونه با لایت کوین در آینده رفتار خواهند کرد، دشوار است. ارزهای رمزپایه توسط دولت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، هر روز ارزهای دیجیتال بیشتری ایجاد می‌شوند و بازارها نوسان دارند.

آیا لایت کوین هنوز یک سرمایه گذاری خوب است؟

لایت کوین قرار نبود یک سرمایه گذاری سوداگرانه یا روشی برای ذخیره ارزش باشد. با این حال، برخی از سرمایه گذاران از LTC به این روش استفاده می کنند، و برخی نه. بهتر است با یک مشاور حرفه ای مشورت کنید تا ببینید آیا لایت کوین سرمایه گذاری خوبی برای شما است یا خیر.

لایت کوین یا اتریوم بهتر است؟

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که برای تراکنش های همتا به همتا طراحی شده است. اتریوم یک اکوسیستم است که بر روی یک ماشین مجازی جهانی اجرا می شود که بسیاری از فناوری های مختلف مبتنی بر رمزنگاری را قدرت می دهد. اتریوم دارای یک توکن به نام اتر (ETH) است که برای تسهیل تراکنش ها در بلاک چین اتریوم استفاده می شود. از نظر ارزش، ETH به طور کلی در رتبه پنج برتر قرار دارد و حجم معاملات بیشتری دارد. اینکه کدام بهتر است به علایق، اهداف و کاربردهای مورد نظر شما بستگی دارد.

امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.