شیبا اینو (SHIB) در ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

شیبا اینو (SHIB) در ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

شیبا اینو چیست ؟ آکادمی آفل

فهرست مطالب

شیبا اینو (SHIB) چیست؟

شیبا اینو ( SHIB ) یک آلت کوین مبتنی بر اتریوم (یک ارز دیجیتال غیر از بیت کوین) است که شیبا اینو – یک نژاد ژاپنی از سگ شکاری – را به عنوان طلسم خود نشان می دهد. Shiba Inu به طور گسترده ای به عنوان جایگزینی برای Dogecoin در نظر گرفته می شود . در واقع، طرفداران شیبا اینو از آن به عنوان “قاتل دوج کوین” یاد می کنند.

Shiba Inu و Dogecoin سکه‌های میم هستند، که ارزهای دیجیتالی هستند که با موضوعی مرتبط هستند – مانند سگ Shiba Inu در مورد Shiba Inu و Dogecoin – اما اغلب به عنوان یک طنز یا جوک داخلی عرضه می‌شوند تا به عنوان یک محصول دیجیتال که در واقع مقداری کاربرد دارد

در حالی که Dogecoin در دسامبر 2013 راه اندازی شد، Shiba Inu در آگوست 2020 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام Ryoshi ایجاد شد.

شناخت شیبا اینو (SHIB)

اصول راهنمای اکوسیستم شیبا اینو در یک “کاغذ بافته” (احتمالاً یک بازی روی کاغذ سفید )، که در وب سایت ShibaToken.com موجود است، بیان شده است.

بر اساس این مقاله، Shiba Inu به عنوان پاسخی به یک سوال ساده توسعه داده شده است: “اگر یک پروژه ارز دیجیتال 100٪ توسط جامعه آن اداره شود چه اتفاقی می افتد؟” بنیانگذار آن ریوشی منشأ آن را به “آزمایشی در ساخت جامعه خود به خودی غیرمتمرکز ” نسبت می دهد. به گفته ریوشی، قدرت تمرکززدایی جمعی می‌تواند چیزی قوی‌تر از آن چیزی که یک تیم متمرکز می‌توانست ایجاد کند، بسازد.

پایگاه SHIBArmy با بیش از 500000 عضو اصول پایه گذاری آن را پذیرفته است که عبارتند از:

  • پروژه از صفر شروع شد، با صفر، با روحیه خلق چیزی از هیچ.
  • این از یک جامعه موجود یا تیم از پیش مونتاژ شده تأسیس نشده است. و
  • ابراز عشق به سگ های شیبا اینو.8

از آنجایی که Shiba Inu یک توکن ERC-20 مبتنی بر اتریوم است، به جای بلاک چین خود، روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده و توسط آن میزبانی می شود. ریوشی در مقاله بیان می‌کند که ساخت اکوسیستم Shiba Inu را بر روی اتریوم انتخاب کرده است، زیرا قبلاً امن و به خوبی تثبیت شده بود و به پروژه اجازه می‌دهد غیرمتمرکز بماند.

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست ؟ آکادمی آفل

اکوسیستم شیبا اینو

اکوسیستم شیبا اینو از سه نشانه زیر تشکیل شده است:

  • شیبا اینو (SHIB) : این ارز پایه پروژه است. ریوشی با عرضه 1 کوادریلیون (برابر با 1000 تریلیون)، 50 درصد را در Uniswap قفل کرد (برای مقاصد نقدینگی) و سپس 50 درصد دیگر را برای حفظ امنیت به بنیانگذار اتریوم، ویتالیک بوترین فرستاد. در می 2021، بوترین بیش از 50 تریلیون سکه شیبا اینو، که در آن زمان بیش از 1 میلیارد دلار ارزش داشت، به صندوق امداد کووید-19 در هند اهدا کرد، زمانی که کشور از نوع دلتای کروناویروس درگیر بود. مدت کوتاهی پس از آن، بوترین همچنین 40 درصد از کل عرضه Shiba Inu را به یک کیف پول به اصطلاح مرده «سوخت» – یا برای همیشه از گردش خارج کرد.
  • لیش (LEASH) : دومین توکن در اکوسیستم شیبا اینو، لیش نشان دهنده انتهای دیگر طیف اکوسیستم است، با مجموع عرضه تنها 107646 توکن در مقایسه با تریلیون ها توکن شیبا اینو.
  • استخوان (BONE) : استخوان از نظر عرضه گردش بین دو توکن دیگر قرار می گیرد که مجموعاً 250,000,000 توکن دارد. این یک نشانه حکومتی طراحی شده است که به SHIBArmy اجازه می دهد تا در مورد پیشنهادات آتی رای دهد.
  • ShibaSwap : هدف پلتفرم DeFi ShibaSwap ارائه مکانی امن برای تجارت ارزهای دیجیتال و در عین حال غیرمتمرکز بودن است. SHIB و LEASH بهتر است از طریق ShibaSwap خریداری و فروخته شوند.
  • انکوباتور شیبا اینو : هدف انکوباتور این است که تمرکز را فراتر از اشکال هنری رایج مانند نقاشی، عکاسی و رندر دیجیتال تغییر دهد و راه‌هایی را برای ارج نهادن به خلاقیت و نبوغ کشف کند.
  • شیبوشی ها: شیبوشی ها 10000 توکن غیرقابل تعویض (NFT) تولید شده توسط Shiba Inu هستند که بر روی بلاک چین اتریوم نوشته شده اند، با ویژگی های مختلف که هر شیبوشی را منحصر به فرد و کلکسیونی می کند.
این مطلب را بخوانید   ان اف تی چیست ؟ چگونه کار می‌کند ؟
توکن شیبا اینو چیست ؟ اکادمی آفل

اصطلاحات سگ SHIB

مطابق با موضوع سگ، کاغذ بافته شیبا اینو فوق الذکر از اصطلاحات سگ استفاده می کند تا چگونگی ایجاد بازده از توکن های شیبا اینو را توضیح دهد. در ShibaSwap، این توکن‌ها را می‌توان برای «حفاری» (ارائه نقدینگی)، «دفن کردن» (توکن‌های سهام) و حتی «واکشی» (تبادل یک توکن با دیگری) استفاده کرد. توکن‌های مورد استفاده در این استراتژی‌ها بازدهی “Woof” را به شکل ژتون‌های Bone ایجاد می‌کنند که بر اساس مقاله بافته، در استخرهای توکن معروف به “Puppy Pools” توزیع می‌شوند.

برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، بخشی از جذابیت میم کوین ها این است که پروتکل های مرسوم را رد می کنند و این رویکرد غیر متعارف ممکن است به استفاده از اصطلاحات سگ برای توصیف استراتژی های بازگشت گسترش یابد. اما مطمئناً به نظر می رسد که آنها دنیایی دور از شرایط سرمایه گذاری ثابت مانند بازگشت سرمایه و نقدینگی هستند.

نحوه خرید شیبا اینو چیست ؟

  1. یک کیف پول MetaMask ایجاد کنید .
  2. اتریوم (ETH) را با خرید مستقیم یا انتقال از صرافی های ارز دیجیتال مانند کوکوین ، کوینکس ، با استفاده از شبکه ERC-20 هنگام انتقال اتریوم به کیف پول خود ارسال کنید.
  3. کیف پول MetaMask خود را به ShibaSwap وصل کنید.
  4. ETH را با توکن‌های SHIB، LEASH یا BONE تعویض کنید.
خرید-شیبا-اینو-چگونه-است-؟-آکادمی-آفل

ملاحظات سرمایه گذاری شیبا اینو

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات زیاد و فقدان مقررات آنها به اندازه کافی خطرناک است .

سرمایه‌گذاری در فضای آلت‌کوین/مم کوین به دلیل عدم تمایز و این واقعیت که بیشتر ارزش آن‌ها بر اساس تجارت دیوانه‌وار توسط پیروان متعصب آن‌ها است، چالش دیگری ایجاد می‌کند. در اینجا برخی از ملاحظات سرمایه گذاری برای یک سرمایه گذار بالقوه در شیبا اینو آورده شده است.

این مطلب را بخوانید   وایت پیپر چیست؟ بررسی و نحوه نوشتن وایت پیپر

قیمت شیبا اینو در اکتبر 2021 بیش از ده برابر افزایش یافت و به اوج ارزش بازار 41 میلیارد دلاری (در 29 اکتبر 2021) رسید و با این معیار به یکی از ده ارز دیجیتال مم برتر تبدیل شد.

توییتی از ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا در 3 اکتبر 2021، با تصویری از فلوکی توله سگ جدیدش شیبا اینو، انگیزه اولیه افزایش قیمت میم کوین را فراهم کرد.

از آنجایی که ماسک یکی از برجسته ترین حامیان Dogecoin و خودخوانده “Dogefather” است، توییت های مرموز او اغلب منجر به افزایش نوسانات در فضای ارزهای دیجیتال می شود.

افزایش قیمت Shiba Inu در اکتبر 2021 باعث شد که تقریباً به ارزش بازار 36.9 میلیارد دلاری Dogecoin (از 31 اکتبر 2021) برسد، پس از اینکه برای مدت کوتاهی از آن پیشی گرفت.

باید دید که آیا شیبا اینو واقعاً به “قاتل دوج کوین” تبدیل خواهد شد که جامعه رو به رشد حامیان آن – معروف به SHIBArmy – انتظار دارد.

اما حداقل در اکتبر 2021، افزایش قیمت خیره کننده این آلت کوین که قبلاً مبهم بود، شیبا اینو را تبدیل به دمی کرد که سگ (ecoin) را تکان داد.

قیمت پایین به ازای هر توکن : حتی پس از سودهای چشمگیر، Shiba Inu (SHIB) کسری از یک سنت هزینه دارد، بنابراین می توان میلیون ها توکن SHIB را با چند صد دلار خریداری کرد. در اوج قیمت 0.00007482 دلار (در 29 اکتبر 2021)، 100 دلار بیش از 1.5 میلیون توکن SHIB را برای شما به ارمغان می آورد. در حال حاضر، با قیمت 0.00002925 دلار، 100 دلار، 3.4 میلیون توکن SHIB را برای شما خریداری می کند که بیش از دو برابر بیشتر است.

کاربرد محدود و مورد استفاده : اگرچه طرفداران آن ممکن است اشاره کنند که NFT های مبتنی بر Shiba Inu اکنون در دسترس هستند و پایه اتریوم آن ممکن است قابلیت های قرارداد هوشمند را در آینده فعال کند، Shiba Inu در حال حاضر کاربرد بسیار محدودی دارد و استفاده قانع کننده ای ندارد.

نوسانات زیاد: اوج ارزش بازار Shiba Inu با 41 میلیارد دلار، آن را از بسیاری از شرکت‌های S&P 500 که برای دهه‌ها وجود داشته‌اند و در بیشتر زمان‌ها فروش و سود خود را افزایش داده‌اند، بزرگ‌تر می‌کند. در واقع، مجموع ارزش 79 میلیارد دلاری شیبا اینو و دوج کوین (تا 28 اکتبر 2021) از ارزش بازار 388 شرکت در S&P 500 فراتر رفت.

این مطلب را بخوانید   دامیننس بیت کوین چیست؟

در 2 آگوست 2020، SHIB با قیمت 0.00000000051 دلار معامله می شد، بنابراین در اوج قیمت 0.00007482 دلار (در 29 اکتبر 2021)، به سود نجومی 14،670،488 درصد رسید!

این بدان معناست که 1 دلار سرمایه‌گذاری شده در SHIB در 2 آگوست 2020، 146705 دلار در 29 اکتبر 2021 ارزش داشت. در اواسط سال 2022 قیمت به 0.00001040 دلار کاهش یافت.

این بازگشت چشمگیر همچنین به این معنی است که شیبا اینو به هدف بنیانگذار خود ریوشی برای خلق چیزی از هیچ در کلنگ دست یافته است. با این حال، این دستاوردها احتمالاً ناشی از جنون سوداگرانه ناشی از رسانه های اجتماعی بوده است، زیرا علاقه مندان به ارزهای دیجیتال به دنبال چیز بزرگ بعدی هستند. در صورت ترکیدن حباب، سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی که در بالاترین سطح قرار گرفته‌اند، ممکن است کیف را نگه دارند.

چند سکه شیبا اینو باقی مانده است؟

حداکثر محدودیت 589,735,030,408,323 SHIB وجود دارد. تا اواسط سال 2022، بیش از 549،000،000،000،000 استخراج شده است.

این بدان معناست که کمتر از 7 درصد از SHIB برای استخراج باقی مانده است.

چرا شیبا اینو قاتل دوج کوین نامیده شد؟

به گفته ریوشی بنیانگذار Shiba Inu، لقب «قاتل دوج کوین» را به خود اختصاص داده است، زیرا ارزش SHIB «آغاز شده و آماده سبقت گرفتن از ارزش دوج کوین» است. ریوشی اضافه می کند که حتی اگر SHIB هرگز به 0.01 دلار نرسد، تبلیغات و کاربرد SHIB به این معنی است که ارزش آن به نسبت Dogecoin بیشتر خواهد بود.

چرا شیبا اینو در اخبار اکتبر 2021 بود؟

قیمت SHIB در اکتبر 2021 بیش از ده برابر افزایش یافت و آن را به 10 ارز دیجیتال برتر از همه ارزهای دیجیتال تبدیل کرد

در نتیجه، مورد توجه معامله گران قرار گرفت و توجه رسانه ها را به خود جلب کرد. ثانیا، ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، تصویری از فلوکی توله سگ جدید شیبا اینو خود را در اولین هفته اکتبر در توییتر منتشر کرد و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در خرده فروشی در توکن میم ایجاد کرد.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران کریپتو از راه‌اندازی NFT‌های Shiba Inu و همچنین شایعات تایید نشده مبنی بر اینکه SHIB در فهرست محبوب سهام و اپلیکیشن معاملاتی رمزنگاری Robinhood فهرست می‌شود، مشتاق شدند.

آیا شیبا اینو یک سرمایه گذاری پرخطر است؟

بله، Shiba Inu یک سرمایه گذاری بسیار پرخطر و سوداگرانه است. ارزهای رمزنگاری شده می توانند به شدت بی ثبات باشند و دستاوردهای اخیر SHIB ممکن است آن را در برابر کاهش قابل توجه آسیب پذیر کند.

Shiba Inu نیز کاربرد بسیار محدودی دارد و ارزش آن عمدتاً بر اساس یک جنون گمانه‌زنی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی است.

امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.