خط روند چیست ؟ چگونه از آن در ترید استفاده کنیم | آکادمی آفل

خط روند چیست ؟ چگونه از آن در ترید استفاده کنیم

خط روند چیست؟

خطوط روند، خطوطی هستند که به راحتی قابل تشخیص هستند که معامله‌گران روی نمودارها ترسیم می‌کنند تا مجموعه‌ای از قیمت‌ها را به یکدیگر متصل کنند یا بهترین تناسب داده‌ها را نشان دهند. سپس از خط حاصل استفاده می شود تا به معامله گر ایده خوبی از جهتی که ارزش سرمایه گذاری ممکن است در آن حرکت کند، ارائه می کند.

خط روند خطی است که برای نشان دادن جهت غالب قیمت، روی اوج‌های محوری یا زیر پایین‌های محوری کشیده می‌شود. خطوط روند یک نمایش بصری از حمایت و مقاومت در هر چارچوب زمانی است. آنها جهت و سرعت قیمت را نشان می دهند و همچنین الگوها را در طول دوره های انقباض قیمت توصیف می کنند.

خط روند چیست ؟ اکادمی آفل

خط روند به شما چه می گویند؟

خط روند یکی از مهمترین ابزارهای مورد استفاده تحلیلگران فنی است. تحلیلگران فنی به جای نگاه کردن به عملکرد کسب و کار گذشته یا سایر اصول بنیادی ، به دنبال روندهای قیمت هستند . خط روند به تحلیلگران فنی کمک می کند تا جهت فعلی قیمت های بازار را تعیین کنند. تحلیلگران فنی بر این باورند که روند دوست شماست و شناسایی این روند اولین گام در روند ایجاد یک معامله خوب است.

برای ایجاد خط روند، یک تحلیلگر باید حداقل دو نقطه در نمودار قیمت داشته باشد. برخی از تحلیلگران دوست دارند از بازه های زمانی مختلف مانند یک دقیقه یا پنج دقیقه استفاده کنند. دیگران به نمودارهای روزانه یا هفتگی نگاه می کنند. برخی از تحلیلگران زمان را به طور کلی کنار می گذارند و ترجیح می دهند روندها را بر اساس فواصل تیک به جای فواصل زمانی مشاهده کنند. آنچه خطوط روند را از نظر کاربرد و جذابیت بسیار جهانی می کند این است که می توان از آنها برای کمک به شناسایی روندها صرف نظر از دوره زمانی، چارچوب زمانی یا بازه زمانی استفاده شده استفاده کرد.

این مطلب را بخوانید   ایپ کوین ApeCoin چیست ؟ و چگونه کار می کند؟

اگر شرکت A با قیمت 35 دلار معامله می شود و در دو روز به 40 دلار و در سه روز به 45 دلار می رسد، تحلیلگر سه نقطه برای ترسیم در نمودار دارد که از 35 دلار شروع می شود، سپس به 40 دلار و سپس به 45 دلار می رسد. اگر تحلیلگر بین هر سه نقطه قیمت خطی بکشد، روند صعودی دارند. خط روند ترسیم شده دارای شیب مثبت است و بنابراین به تحلیلگر می‌گوید در جهت روند خرید کنید. با این حال، اگر قیمت شرکت A از 35 دلار به 25 دلار برسد، خط روند دارای شیب منفی است و تحلیلگر باید در جهت روند بفروشد.

مثال استفاده از خط روند

استفاده از خطوط روند نسبتا آسان است. یک معامله گر به سادگی باید داده های قیمت را به طور معمول با استفاده از باز، بسته، بالا و پایین نمودار کند. در زیر داده‌های راسل 2000 در نمودار شمعی با خط روند اعمال شده بر روی سه جلسه پایین‌تر در یک دوره دو ماهه آورده شده است.

ترند لاین چیست ؟ آکادمی آفل

خط روند روند صعودی راسل 2000 را نشان می دهد و می تواند هنگام ورود به یک موقعیت به عنوان حمایت در نظر گرفته شود. در این حالت، معامله گر ممکن است یک موقعیت خرید را در نزدیکی خط روند وارد کرده و سپس آن را در آینده گسترش دهد. اگر عمل قیمت از خط روند در جهت نزولی عبور کند، معامله‌گر می‌تواند از آن به عنوان سیگنالی برای بستن موقعیت استفاده کند. این به معامله‌گر اجازه می‌دهد زمانی که روندی که دنبال می‌کند شروع به تضعیف کرد، خارج شود.

خطوط روند، البته، محصول دوره زمانی هستند. در مثال بالا، یک معامله گر نیازی به ترسیم مجدد خط روند اغلب ندارد. با این حال، در مقیاس زمانی چند دقیقه، خطوط روند و معاملات ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشند.

این مطلب را بخوانید   آشنایی و آموزش ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

تفاوت بین خطوط روند و کانال ها

بیش از یک خط روند را می توان در نمودار اعمال کرد. معامله گران اغلب از یک خط روند برای اتصال اوج ها برای یک دوره و همچنین از خط روند دیگر برای اتصال پایین ها برای ایجاد کانال استفاده می کنند . یک کانال یک نمایش بصری از حمایت و مقاومت را برای دوره زمانی مورد تجزیه و تحلیل اضافه می کند. مشابه یک خط روند واحد، معامله گران به دنبال افزایش یا شکست هستند تا اقدام قیمت را از کانال خارج کنند. بسته به اینکه چگونه تجارت خود را تنظیم می کنند، ممکن است از این رخنه به عنوان یک نقطه خروج یا یک نقطه ورود استفاده کنند.

محدودیت های خط روند

خطوط روند دارای محدودیت‌هایی هستند که همه ابزارهای نمودار را به اشتراک می‌گذارند، زیرا باید با ورود اطلاعات قیمت بیشتر، آنها را مجدداً تنظیم کرد. خط روند گاهی اوقات برای مدت طولانی دوام می‌آورد، اما در نهایت عملکرد قیمت به اندازه‌ای منحرف می‌شود که نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد. علاوه بر این، معامله گران اغلب نقاط داده متفاوتی را برای اتصال انتخاب می کنند. به عنوان مثال، برخی معامله‌گران از پایین‌ترین قیمت‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از پایین‌ترین قیمت‌های بسته شدن برای یک دوره استفاده کنند. در آخر، خطوط روند اعمال شده در تایم فریم های کوچکتر می توانند به حجم حساس باشند. خط روند تشکیل شده در حجم کم ممکن است به راحتی با افزایش حجم در طول جلسه شکسته شود.

خطوط روند سهام برای چه مواردی استفاده می شود؟

خطوط روند توسط تحلیلگران فنی برای پیش بینی جهت سهام یا سایر اوراق بهادار مالی استفاده می شود. پس از آن تحلیلگران با داشتن حس واضح تری از جهت گیری بالقوه می توانند تصمیمات بهتری در مورد معاملات سهام بگیرند.

این مطلب را بخوانید   ارز دیجیتال ریپل چیست ؟

چه کسی از خط روند استفاده می کند؟

خطوط روند معمولاً با تحلیلگران مالی فنی مرتبط هستند. با این حال، خطوط روند می‌تواند توسط هر سرمایه‌گذاری که به دنبال کسب بینش بیشتر در جهت سهام، کالا، ارز یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها است، مورد استفاده قرار گیرد.

انواع مختلف خطوط روند چیست؟

انواع مختلفی از خطوط روند وجود دارد. رایج ترین آنها به صورت خطی، لگاریتمی، چند جمله ای، توانی، نمایی و میانگین متحرک مشخص می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.