کانال قیمت چیست؟ | آکادمی آفل

کانال قیمت چیست؟

کانال قیمت چیست ؟ آکادمی آفل

کانال قیمت چیست؟

اصطلاح کانال قیمت به سیگنالی اشاره دارد که زمانی که قیمت اوراق بهادار ، ارز ها و ارز دیجیتال بین دو خط موازی محدود می شود، روی نمودار ظاهر می شود. کانال قیمت ممکن است بسته به جهت روند افقی، صعودی یا نزولی نامیده شود. کانال‌های قیمت اغلب توسط معامله‌گرانی استفاده می‌شود که هنر تحلیل تکنیکال را برای سنجش حرکت و جهت حرکت قیمت اوراق بهادار و شناسایی کانال‌های معاملاتی انجام می‌دهند .

آشنایی با کانال قیمت

یک کانال قیمت زمانی شکل می گیرد که قیمت اوراق بهادار توسط نیروهای عرضه و تقاضا تحت تاثیر قرار می گیرد. این حرکت می تواند به سمت بالا، پایین یا به سمت بالا باشد . این نیروها بر قیمت اوراق بهادار تأثیر می گذارند و می توانند باعث ایجاد کانال قیمت طولانی مدت شوند. تسلط یک نیرو، جهت روند کانال قیمت را تعیین می کند. کانال های قیمت می توانند در بازه های زمانی مختلف رخ دهند.

معامله گران همیشه به دنبال الگوهای نموداری هستند که می تواند به آنها در تصمیم گیری های معاملاتی کمک کند. این به ویژه برای افرادی که شاگرد تحلیل تکنیکال هستند صادق است. هنگامی که اقدام قیمت اوراق بهادار مجموعه ای از بالا و پایین ها را که از یک الگوی قابل تشخیص پیروی می کنند و می توانند توسط دو خط موازی به هم متصل شوند، ایجاد می کند، یک کانال قیمت تشکیل شده است. شما می توانید این را به صورت تجسم در نمودار زیر مشاهده کنید.

کانال قیمت چیست آکادمی آفل

ملاحظات ویژه کانال قیمت

کانال‌های قیمت برای شناسایی شکست‌ها بسیار مفید هستند، یعنی زمانی که قیمت اوراق بهادار خط روند کانال بالایی یا پایینی را نقض می‌کند. معامله گران همچنین می توانند در داخل کانال معامله کنند. این به معنای فروش اوراق بهادار زمانی است که قیمت به خط روند بالای کانال نزدیک می شود و زمانی که خط روند پایین کانال را آزمایش می کند، خرید می کند.

تحلیل با کانال قیمت

چند راه برای بهره مندی از شناسایی صحیح کانال های قیمت وجود دارد. بهترین شانس برای به حداکثر رساندن سود زمانی اتفاق می‌افتد که اوراق بهادار با استفاده از موقعیت‌های خرید و فروش از مسیر کانال قیمت مشخص شده پیروی کند. علاوه بر این موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در طول یک روند صعودی: یک سرمایه‌گذار صعودی ممکن است بخواهد دارایی‌های خود را در حد صعودی نگه دارد تا پیش‌بینی یک شکست، که منجر به افزایش قیمت می‌شود. سرمایه‌گذاران ممکن است بخواهند زمانی که دارایی به خط روند بالا می‌رسد، فروش آن یا گرفتن یک موقعیت فروش را در نظر بگیرند تا زمانی که به نظر می‌رسد امنیت در کانال قیمت باقی می‌ماند.
  • در طول یک روند نزولی: سرمایه گذاران ممکن است بخواهند سهام را در کران بالا کوتاه کنند و موقعیت کوتاه تری را اتخاذ کنند که شکست را تأیید می کنند. اگر سرمایه‌گذار انتظار داشته باشد که عمل قیمت در محدوده کانال قیمت باقی بماند، می‌تواند برخلاف روند حرکت کند و برای به حداکثر رساندن سود خود موقعیت طولانی را اتخاذ کند.
این مطلب را بخوانید   ارز دیجیتال ترون چیست و چگونه کار می کند؟

کانالینگ: ترسیم مسیری به سوی موفقیت

این کانال  یک الگوی نمودار قدرتمند است که اغلب نادیده گرفته می‌شود و چندین اشکال تحلیل تکنیکی را ترکیب می‌کند تا به معامله‌گران امتیاز بالقوه برای ورود و خروج از معاملات و همچنین کنترل ریسک ارائه دهد. اولین قدم این است که یاد بگیرید چگونه کانال ها را شناسایی کنید. مراحل بعدی شامل تعیین محل و زمان ورود به معامله، محل قرار دادن دستورات توقف ضرر و محل کسب سود است.

ویژگی های کانال قیمت

در زمینه تحلیل تکنیکال، یک کانال زمانی رخ می دهد که قیمت یک دارایی بین دو خط روند موازی حرکت کند. خط روند بالایی نوسانات اوج قیمت را به هم وصل می کند، در حالی که خط روند پایینی نوسانات پایین را به هم متصل می کند . کانال می تواند روی نمودار به سمت بالا، پایین یا یک طرف شیب داشته باشد

اگر قیمت از کانال معاملاتی به سمت صعودی خارج شود، این حرکت می تواند نشان دهنده افزایش بیشتر قیمت باشد. به عنوان مثال، نمودار زیر یک کانال و شکست سهام Hyatt Hotels Corporation ( H ) را نشان می دهد. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر کانال برسد، افت نشان می دهد که فروش بیشتری در راه است.

شکست کانال قیمت چیست آکادمی آفل

تکنیک کانال معاملاتی اغلب بر روی سهامی با مقدار متوسط ​​نوسان بهترین کار می کند ، که می تواند در تعیین میزان سود ممکن از یک معامله مهم باشد. به عنوان مثال، اگر نوسانات کم باشد، کانال خیلی بزرگ نخواهد بود، که به معنای سود بالقوه کمتر است. کانال های بزرگتر معمولاً با نوسانات بیشتر همراه هستند، به این معنی که سود بالقوه بیشتری دارند.

انواع کانال های قیمتی

یک کانال حداقل از چهار نقطه تماس تشکیل شده است زیرا برای اتصال به یکدیگر حداقل به دو نقطه پایین و برای اتصال به یکدیگر به دو نقطه اوج نیاز داریم. به طور کلی، سه نوع وجود دارد:

  1. کانال هایی که به سمت بالا زاویه دارندکانال های صعودی نامیده می شوند .
  2. کانال هایی که به سمت پایین زاویه دارند کانال های نزولیهستند . کانال‌های صعودی و نزولی را کانال‌های روند نیز می‌نامند، زیرا قیمت به‌طور غالب در یک جهت حرکت می‌کند.
  3. کانال هایی که در آنها خطوط روند افقی هستند، کانال های افقی،محدوده معاملاتی یا مستطیل نامیده می شوند .
این مطلب را بخوانید   استیبل کوین ها (stablecoin) یا رمزارز های بدون نوسان چیست ؟
انواع کانال های قیمتی چیست آکادمی آفل

آموزش خرید یا شورت کردن کانال قیمتی

کانال ها گاهی اوقات می توانند امتیاز خرید و فروش ارائه دهند و قوانین مختلفی برای وارد کردن موقعیت های خرید و فروش وجود دارد :

  • هنگامی که قیمت به بالای کانال رسید، موقعیت خرید موجود خود را بفروشید و/یا یک موقعیت کوتاه بگیرید.
  • وقتی قیمت در وسط کانال است، اگر معامله ای ندارید کاری انجام ندهید یا معاملات فعلی خود را نگه دارید.
  • وقتی قیمت به انتهای کانال رسید،  پوزیشن کوتاه موجود خود را پوشش دهید و/یا موقعیت لانگ بگیرید.

دو استثنا برای این قوانین وجود دارد:

  1. اگر قیمت از بالا یا پایین کانال عبور کند، کانال دیگر دست نخورده نیست. تا زمانی که کانال جدیدی ایجاد نشده است، دیگر معامله ای را آغاز نکنید.
  2. اگر قیمت برای مدت طولانی بین کانال‌ها تغییر کند، ممکن است یک کانال باریک‌تر ایجاد شود. در این مرحله، نزدیک انتهای کانال باریکتر وارد یا خارج شوید.

در طول یک کانال صعودی، روی خرید نزدیک به انتهای کانال و خروج از کانال نزدیک به بالا تمرکز کنید. مراقب شورتینگ باشید زیرا روند رو به افزایش است. به عنوان مثال، یک کانال صعودی در زیر در سهام NVIDIA Corporation ( NVDA ) نشان داده شده است.

نحوه استفاده از کانال در پرایس اکشن

در طول یک کانال نزولی، روی اتصال کوتاه در نزدیکی بالای کانال و خروج از نزدیک به پایین تمرکز کنید. از شروع طولانی در یک کانال نزولی احتیاط کنید زیرا روند کاهشی است.

سایر اشکال تحلیل تکنیکال گاهی اوقات برای افزایش دقت سیگنال های کانال و تأیید قدرت کلی حرکت بالا یا پایین استفاده می شود. برخی از ابزارهای دیگر برای استفاده در معاملات کانال عبارتند از:

  • واگرایی میانگین متحرک همگرایی ( MACD) اغلب در طول کانال های افقی نزدیک به صفر خواهد بود. خط MACD که از خط سیگنال عبور می کند همچنین می تواند معاملات طولانی بالقوه نزدیک به انتهای کانال یا معاملات کوتاه در نزدیکی بالای کانال را نشان دهد.
  • یک متقاطع تصادفی همچنین ممکن است یک فرصت خرید نزدیک به انتهای کانال یا یک فرصت فروش در نزدیکی بالای کانال را نشان دهد.
  • حجم همچنین می تواند به کانال های معاملاتی کمک کند. صدا اغلب در کانال ها کمتر است، به خصوص در نزدیکی وسط کانال. شکستگی ها اغلب با حجم زیاد همراه است. اگر صدا در هنگام شکست زیاد نشود، احتمال ادامه کانال بیشتر است.
این مطلب را بخوانید   واگرایی چیست ؟ انواع واگرایی چیست ؟

تعیین سطوح حد ضرر و سیو سود

کانال‌ها می‌توانند قابلیت‌های داخلی مدیریت پول را در قالب سطوح توقف ضرر و سود به دست آورند. در اینجا قوانین اساسی برای تعیین این نقاط وجود دارد:

اگر در انتهای کانال خرید کرده اید، خارج شوید و سود خود را در بالای کانال بگیرید، اما همچنین یک دستور توقف ضرر را کمی پایین تر از پایین کانال تنظیم کنید، تا جایی برای نوسانات منظم وجود داشته باشد.

اگر در بالای کانال موقعیت کوتاهی گرفته اید، خارج شوید و در انتهای کانال سود ببرید. همچنین، یک دستور توقف ضرر را کمی بالاتر از بالای کانال تنظیم کنید، تا فضایی برای نوسانات منظم ایجاد کنید. در اینجا یک کانال نزولی در BCE Inc. ( BCE ) همراه با توقف ضرر و نقاط خروج بالقوه است.

ترید با کانال آکادمی آفل

تعیین درصد برد معامله ها

کانال ها توانایی تعیین احتمال موفقیت با یک معامله را فراهم می کنند. این کار از طریق چیزی به نام تایید انجام می شود . تأییدها نشان دهنده تعداد دفعاتی است که قیمت از بالا یا پایین کانال برگشته است. اینها سطوح تأیید مهمی هستند که باید به خاطر بسپارید:

  • 1-2: کانال ضعیف (غیرقابل معامله)
  • 3-4: کانال کافی (قابل معامله)
  • 5-6: کانال قوی (قابل اعتماد)
  • 6+ : کانال بسیار قوی (قابل اطمینان تر)

تخمین طول معامله

مدت زمانی که یک معامله برای رسیدن به نقطه فروش از نقطه خرید نیاز دارد را نیز می توان با استفاده از کانال ها محاسبه کرد. این کار با ثبت مدت زمانی که برای انجام معاملات در گذشته صرف شده و سپس میانگین زمان برای آینده انجام می شود. این برآورد مبتنی بر این فرض است که حرکات قیمت از نظر زمان و قیمت تقریباً برابر است. با این حال، این فقط یک تخمین است و ممکن است همیشه دقیق نباشد.

توجه :  کانال های معاملاتی بسته به بازه زمانی انتخاب شده می توانند متفاوت به نظر برسند. برای مثال، یک کانال در نمودار هفتگی ممکن است در نمودار روزانه قابل مشاهده نباشد.

سخن پایانی

هنگامی که قیمت بین خطوط روند حرکت می کند، کانال ها یک راه برای خرید و فروش ارائه می دهند . با “پوشش” حرکت قیمت سهام با دو خط موازی، سیگنال های خرید و فروش، و همچنین سطوح توقف ضرر و هدف را می توان تخمین زد. مدت زمانی که کانال دوام آورده است به تعیین قدرت کانال کمک می کند. مدت زمانی که یک قیمت معمولاً برای حرکت از بالا به پایین (یا پایین به بالا) طول می کشد، تخمینی از مدت زمان ممکن معاملات را ارائه می دهد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.