دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال

دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال به تریدر ها کمک می کند تا روند تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال را در بازه زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهند

مشاهده نظرات

توضیحات

فارسی
1 ساعت
غیر حضوری
مقدمات ابتدایی تکنیکال
۵ سر فصل
تیکت + واتساپ
دانلود فایل های آموزشی
پیشرفته

دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال چیست؟

برای بیان مفهوم دوره تحلیل زمانی بهتر است اینگونه بیان شود که : در بازارهای ارزهای دیجیتال شرکت های مختلفی ارزهای دیجیتال خود را عرضه می کنند. در مقابل سرمایه گذارانی به جهت کسب سود این ارزها را خرید و فروش می کنند. در چنین موقعیتی سرمایه گذار باید استراتژی و روش های گوناگونی را برای بدست آوردن سود بداند که یکی از آنها تحلیل زمانی است.

در دوره تحلیل زمانی هدف توجه به تغییرات قیمتی ارزها در بازه زمانی مختلف است. همچنین شناسایی الگوهای رفتاری مختلف برای گرفتن تصمیمات نهایی در مورد خرید و فروش و کسب هرچه بیشتر سود می باشد. افرادی که حجم بالایی ارز دیجیتال را دارند می بایست بدانند که زمان اصلاح و ریزش و یا روند صعودی چه زمانی است. در این زمان تحلیل زمانی به کمک آنها می آید.

دوره تحلیل زمانی این را بیان می کند که در یک چارت مدت زمان روند های قبل به چه صورت بوده است. با در نظر گرفتن (مدت زمان روند های قبل و به کمک نسبت های فیبوناچی)، حمایت و مقاومت در آینده را با درصد بالا معین می کنیم. نوسانات قیمتی نیز یکی از فاکتورها در انجام تحلیل زمانی روی ارزهای دیجیتال است.

دوره آنلاین تحلیل زمانی ارز دیجیتال آکادمی آفل
دوره آنلاین تحلیل زمانی ارز دیجیتال

دوره تحلیل زمانی به چه صورت انجام می شود؟

در دوره تحلیل زمانی چیزی که در این تحلیل بیشتر از همه حائز اهمیت است، نوسانات قیمتی است. زیرا به وسیله ی آن می توان الگوهای رفتاری معامله گران را تعیین کرد. ابزارهایی دیگری نیز مثل : فیبوناچی، گن فن و اندیکاتور ایچیموکو می توانند در تحلیل زمانی به شما کمک زیادی کنند. اینکه شما بتوانید تغییر روند را به موقع متوجه شوید بسیار با اهمیت است.

در دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال منظور از الگوهای رفتاری این است که قیمت ها در چه زمان و به چه دلیل کاهش و افزایش پیدا کرده اند؟ به طور کلی بررسی الگوهای رفتاری در بازه زمانی مختلف، کمک می کند تا جدول زمان بندی ارزها، مبنی بر زمان را بدست آوریم.

البته برای بدست آوردن نتایج دقیق تر زمان مناسب خرید و فروش، دانستن نوسانات قیمت در بازه های زمانی گوناگون کافی نیست. در این شرایط باید از ابزار های مختلفی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب تر کمک گرفت. از جمله این ابزارها عبارتند از :

  • ابزار فیبوناچی
  • ابزار پروجکشن زمانی
  • اندیکاتور ایچیموکو و…

دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال به کمک ابزار فیبوناچی

در دوره تحلیل زمانی، ابزار فیبوناچی برگرفته از نام ریاضیدان برجسته است که از سری الگوهای ریاضی منسجم پیروی می کند. این اعداد شامل :0  ، 1 ، 2 ، 3 ، 5 ، 8 ، 13 ، 21 و… است. این توالی اعداد بدین صورت است که هر عدد با عدد بعد خود جمع می شود و عدد بعد را درست می کند. در فیبوناچی زمانی، خطوط عمودی در چارت از همین توالی اعداد پیروی می کنند و براساس اعداد فیبوناچی رسم می شوند.

دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال با ابزار فیبوناچی آکادمی آفل
دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال با ابزار فیبوناچی

این خطوط فیبوناچی در دوره تحلیل زمانی روند ارزهای دیجیتال در روزهای آتی را تعیین می کند. تاریخ و یا دوره زمانی، وقتی مشخص می شود که نقطه شروع را شناسایی کنید، دوره های زمانی از سمت راست تعیین می شوند.

دو خط اول بعد از شناسایی نقطه شروع، دو دوره بعد را مشخص می کند و همین طور ادامه پیدا می کند. اهمیت خطوط، زمانی بیشتر می شود که از نقطه شروع فاصله ی بیشتری بگیرد. به طور کلی خطوط اولیه که نزدیک به نقطه شروع است اهمیت چندانی ندارند.

محدودیت استفاده از فیبوناچی

در دوره تحلیل زمانی با استفاده از ابزار فیبوناچی، انتخاب نقطه شروع توسط تحلیل گران مختلف به میزان شناخت و تجربه آنها بستگی دارد. بنابراین هر تحلیلگر محدوده ی خاصی را برای نقطه شروع در نظر می گیرد که سبب به وجود آمدن اشتباهات و محدودیت هایی می شود. همچنین خطوط فیبوناچی اطلاعات دقیقی از حرکت قیمتی و دوره ی تغییرات ارائه نمی دهد.

بنابراین تریدر ها برای استفاده از این ابزار دچار مشکل می شوند و دقت و اعتبار تحلیل دشوار خواهد شد. اما به طور کلی این ابزار فقط محدوده زمانی تغییر قیمت ها را تعیین می کند. به وسیله ی فیبوناچی تریدرها محدوده ی ورود و خروج به یک ارز دیجیتال را مشخص می کنند.

پروجکشن زمانی در دوره تحلیل زمانی

پروجکشن زمانی در دوره تحلیل زمانی به معنای گذاشتن هدف است. یعنی مسیر بعدی نمودار قیمتی را مشخص می کند. هر نمودار ارز دیجیتال با گذشت زمان دستخوش نوسانات مختلفی می شود بنابراین هر تحلیلگر باید برای خود هدف قیمتی را تعین کند. این ابزار تحلیل زمانی از لحاظ پیش بینی حائز اهمیت است.

پروجکشن زمانی در دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال از سه نقطه مهم تشکیل می شود :

  • سقف – کف – سقف
  • کف – سقف – کف

نحوه انتخاب آن هم مانند فیبو تایم زون است با این تفاوت که در میان دو پیوت اصلی، یک پیوت اضافه می شود. از این سه نقطه برای تعیین هدف بعدی استفاده می شود. به طور مثال در زمانی که ارزی از کف به سمت سقف حرکت می کند و بعد وارد (فاز اصلاحی) می شود تا کف بعدی را بسازد. پروجکشن زمانی با استفاده از فیبوناچی می تواند هدف بعدی ارز دیجیتال را پیش بینی کند تا تریدر بتواند سود خوبی را بدست آورد.

دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال آکادمی آفل
دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال

دوره تحلیل زمانی به وسیله ی اندیکاتور ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو در دوره تحلیل زمانی یکی دیگر از ابزار های پیش بینی کننده ی قوی است. این ابزار به طور کلی شامل سه خط و دو ابر است. یکی از خط ها عقب تر از قیمت و دو خط دیگر همزمان با قیمت جلو می روند و دو ابر را می سازند.

این ابزار دارای اعداد طلایی است که به وسیله ی آنها می توان برای تشخیص کندل تغییر قیمت استفاده کرد. اعداد طلایی بسیار با اهمیت هستند زیرا کمک زیادی به تحلیل زمانی می کنند. این اعداد عبارتند از :

9 ، 17 ، 26 ، 35 ، 52 و… الگوی اعداد بدین شکل است :

که عدد 17 با تفریق دو عدد 26 و 9 بدست می آید. عدد 35 از مجموع دو عدد 26 و 9 حاصل می شود.

برای استفاده از اعداد طلایی در دوره تحلیل زمانی باید کف و سقف ها را به خوبی شناسایی کنید. بعد از شناسایی کف و سقف باید تعدادی فلش به طول این اعداد در نظر بگیرید. اگر انتهای فلش یک کف یا سقف بود در راس آن هم همین موضوع تکرار می شود.

عدد 35 برای تحلیل زمانی : عدد 35 یکی از بهترین اعداد طلایی است. به طوری که اگر انتهای فلش روی یک قله باشد می توان تغییر روند را پیش بینی کرد. مفهوم عدد 35 در اینجا این است که احتمالا کف بعدی در 35 کندل بعد خواهد بود.

دوره تحلیل زمانی با ستاره شناسی آکادمی آفل
دوره تحلیل زمانی با ستاره شناسی آکادمی آفل

عدد 17 در دوره تحلیل زمانی : از این عدد می توان در هنگام کراس استفاده کرد. اگر انتهای فلش روی نقطه کراس باشد احتمالا در 17 کندل بعد بازگشت خواهد بود.

خطا در ابزار ایچیموکو

در دوره تحلیل زمانی ارز دیجیتال تحلیل ها با احتمالات همراه است و قطعیت ندارد. در دوره تحلیل زمانی به وسیله ی ایچیموکو تغییر روند ها ممکن است در کندل های پیش بینی شده رخ ندهد. حتی در 1 تا 3 کندل عقب تر یا جلوتر اتفاق بیفتد. بنابراین تریدرها حتما باید تغییرات کندل ها را در نظر داشته باشند و به ابزار ها بسنده نکنند.

با ثبت نام در دوره تحلیل زمانی آکادمی آفل به یک نخبه تحلیل زمانی تبدیل خواهید شد.

مدرسان دوره

آرین فولادپنجه

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 4 اسفند 1402

بسیار عالی بود و محتویات ارزشمندی درش وجود داشت به طوری که بعد اتمام دوره به درامد مستمر رسیدم ممنونم از اکادمی افل

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 1 اسفند 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 26 بهمن 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 22 بهمن 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 18 بهمن 1402

سلام در این دوره ترید و تحلیل تکنیکال هم آموزش داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 14 بهمن 1402

عاشقتم استاد عالیییی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 13 بهمن 1402

به جرأت میتونم بگم دوره ترید مستر بهترین دوره ای بود که محتویات بسیار ارزشمندی در بر داشت و الان با استفاده از اونا به در امد دلاری رسیدم

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 6 بهمن 1402

دوره عاااالی بود البته هنوز دورم تموم نشده جلسه ده هستم خدا رو شکر تا الان که پول دوره رو در اوردم ولی استاد فولادپنجه میگه باید حتما به سود برسی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 22 دی 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 19 دی 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 17 دی 1402

من دوره رو تموم کردم و عالی بود با نهایت تشکر فقط قراربود دوره تخصصی پرایس اکشن رو شروع کنید لطفا اطلاع رسانی کنید تا شرکت کنیم

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 14 دی 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 13 دی 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 14 آذر 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 13 آذر 1402

برترین دوره ارز دیجیتال تبریز واقعا برازنده اس

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 13 آذر 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 3 آذر 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 2 آذر 1402

درود بعد از اینکه نود درصد از سرمایه ام رو از دست دادم تصمیم گرفتم دوره ی استاد فولادپنجه رو تهیه کنم و با اشتیاق شروع به فراگیری کردم خدا رو شکر شرایط و برآیندم داره بهتر میشه دیروز ی معامله زدم سودش دو برابر دوره ای بود که خریدم سپاس از تمام دوستان.

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 2 آذر 1402

سلام. من از طریق معرفی یکی از دوستانم مجموعه آکادمی آفل رو انتخاب کردم و بسیار خوشحالم از انتخابم اساتید مجموعه بسیار شیوا و روان مباحث رو توضیح میدادن باعث میشدن کلاس یک و نیم ساعته با اشتیاق سپری بشه.

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 1 آذر 1402

نحو بیان و شیوه درس دادن ایشون به طوری بود که یادگیری مطالب سخت هم اسان بود هم ملکه ذهن میشد و با تمرین و تکرار مستمر هیچوقت فراموش نمیشد البته لازم به ذکر است که پشتیبانی انها حتی بعد از اتمام دوره کمک بسیار بزرگی در زمینه پیشرفت بنده داشت ⁦♥️⁩

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 27 آبان 1402

مخصوصا سیگنال هایی که می دادن تو همون هفته اول پول کل دوره در اومد

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 26 آبان 1402

سلام و عرض احترام ، مراتب تشکر خود را از اساتید عزیز مهندس فولادپنجه و مهندس بزازی اعلام میدارم و تا اخر عمر دعا گو و قدر دان تدریس خوب و بی بدیل اسن اساتید هستم هر سودی از بازار میگیرم یک انرژی مثبت رو روانه شما دو عزیز میکنم .

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 26 آبان 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 21 آبان 1402

اکادمی افل یه فرصت طلایی بود برای شروع به کار در بازار های مالی مخصوصا دوره ترید مستر که خیلی ازش راضی بودم و از پشتیبانی بعد اتمام دوره ها

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 17 آبان 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 15 آبان 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 11 آبان 1402

مبحث پرایس اکشن توضیح داده میشه؟

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 9 آبان 1402

عالیییییییی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 8 آبان 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 8 آبان 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 3 آبان 1402

آیا برای دانش آموزان هم کلاس دارین منظورم اینکه برای,سنین کم دوره راهنمایی

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 15 مهر 1402

بهترین دوره ای بود که شرکت کردم

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 13 مهر 1402

من قبلا یه دوره آموزشی در یه جای دیگه رفته بودم ولی خدایی بعداز شرکت در کلاسهای شما دیدم که وقتمو هدر داده بودم کلاسهای شما خیلی عالی بود باز خواستن تشکر کنم

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 10 مهر 1402

مطالب بسیار مفید اموزنده بود

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 9 مهر 1402

عالیه

آواتار کاربر کاربر مهمان کاربر مهمان 8 مهر 1402

بی نهایت از استاد فولاد پنجه ممنونم

   همین الان ثبت نام کن