پادکست ارز دیجیتال تریدرکست | جلسه دوم | بلاکچین چیست ؟

پادکست ارز دیجیتال تریدرکست | جلسه دوم | بلاکچین چیست ؟

پادکست ارز دیجیتال جلسه دوم آکادمی آفل
آنچه در این مقاله میخوانید

پادکست ارز دیجیتال جلسه دوم

جلسه دوم « اشنایی با بلاک چین و هدف ها و ویژگی های اون »بلاک چین چیست و چگونه کار می‌کند؟ آیا فناوری BlockChain معتبر است؟ در این مطلب 0 تا 100 بلاکچین را به زبان ساده تشریح خواهیم کرد. بلاک چین زیربنای موفق‌ترین پروژه‌های رمز ارزها و یک فناوری با آینده کاملا روشن است. ارزهای دیجیتال نوین نظیر بیت کوین و اتریوم، که روز به روز توجه بسیاری را به سرمایه‌گذاری جلب می‌کنند، ویژگی‌های منحصربه‌فردشان را مدیون تکنولوژی Blockchain هستند. پروژه‌ها و ایده‌های بسیار خلاقانه‌ای بر بستر آن شکل گرفته و روز به روز کاربرد بلاک چین در عرصه‌ها و صنایع مختلف افزایش پیدا می‌کند. اما بلاک چین چیست و چطور کار می‌کند؟ بلاک چین را باید نوع خاصی از پایگاه داده (بانک داده) دانست.بلاکچین دارای خصوصیات منحصر‌به‌فردی است و قوانین مشخصی درباره چگونگی اضافه شدن دیتا وجود دارد. یکی از نکاتی که این فناوری را برای توسعه رمز ارزها تبدیل به بستری فوق‌العاده کرده، غیر ممکن بودن دست‌کاری یا تغییر داده بعد از ذخیره‌سازی آن است.داده با پیش رفتن در زمان، در چارچوبی متشکل ازبلاک‌ها اضافه می‌شود. هر بلاک سوار بر آخرین مورد ساخته شده و حاوی اطلاعاتی برای لینک (متصل) شدن به بلاک قبلی است.

پادکست های بیشتر در صفحه پادکست ارز دیجیتال

 با مشاهده جدیدترین و به‌روزترین بلوک، می‌توانیم ساخته شدن آن بعد از آخرین گزینه را بررسی کنیم. با پیش رفتن در بلاک چین (زنجیره) و دنبال کردن بلاک‌ها از انتها به ابتدا، به نخستین مورد تحت عنوان جنسیس بلاک (Genesis block) خواهیم رسید برای درک بهتر بلاکچین از یک تشبیه استفاده می‌کنیم. صفحه گسترده‌ای متشکل از دو ستون را در نظر بگیرید. در اولین ستون از نخستین صف، داده‌ای دلخواه به منظور ذخیره‌سازی قرار می‌دهید.

این مطلب را بخوانید   پادکست انگیزشی زمان

دیتای اولین سلول به یک شناسه دو حرفی تبدیل شده و سپس به عنوان بخشی از ورودی بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مثال، شناسه دو حرفی KP باید برای پر کردن سلول بعدی در صف دوم (defKP) استفاده شود. در نتیجه اگر اولین داده ورودی (abcAA) را تغییر بدهید، ترکیب متفاوتی از حروف را در سایر سلول‌ها دریافت خواهید کرد.

آیا ذکر ویژگی عدم امکان بازگشت و سپس تغییر یا حذف ورودی‌ها در بلاک چین را به خاطر دارید؟ هر فردی به راحتی می‌تواند ادعای انجام آن را مطرح کند، اما با این کار تلاشتان برای تغییر را نادیده گرفته‌اند. مورد بعدی متصل شدن بلاک ها به هم است اما چطور ؟هش‌های مورد استفاده در بلاک چین بسیار جالب هستند؛ شانس یافتن دو قطعه داده که دقیقا خروجی یکسانی تولید می‌کنند، بسیار پایین است. هر گونه دست‌کاری دیتای ورودی سبب ایجاد خروجی کاملا متفاوتی خواهد شد

تا اینجا با ساختار اساسی بلاک چین آشنایی پیدا کردیم. کاربران کمتر به طور محض درباره خود دیتابیس بلاکچینی صحبت کرده و بیشتر روی اکوسیستم‌هایی نظیر بیت کوین و اتریوم که بر مبنای این تکنولوژی ایجاد شده‌اند، تمرکز دارند.به عنوان ساختارهای پایگاه داده مستقل، بلاک چین ‌ها فقط در برنامه‌های کاربردی مفید هستند. قضیه زمانی جالب می‌شود که این نوع دیتابیس را در پروژه‌هایی کاملا متفاوت به کار می‌بریم؛ یک بلاکچین در ترکیب با چند تکنولوژی و تئوری بازی، می‌تواند در قالب دفتر کل توزیع شده‌‌ای که توسط هیچ فرد خاصی (به تنهایی) کنترل نمی‌شود، عمل کند. در اینجا هیچ فردی برای ویرایش ورودی‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده توسط سیستم، قدرت ندارد. در چنین شرایطی می‌توان ادعا کرد دفتر کل (دیتابیس) متعلق به تمامی کاربران دخیل در سیستم است. شرکت‌کنندگان درباره شکل ظاهری آن به توافق می‌رسند.البته، امکان اداره کردن یک بلاک چین توسط کاربری خاص وجود دارد، اما در نهایت با پایگاه داده‌ای عجیب در مقایسه با سایر موارد رو به رو خواهید شد. از پتانسیل واقعی بلاکچین می‌توان در یک محیط غیر متمرکز بهره برد. در چنین حالتی، همه کاربران یکسان بودن و از نظر قدرت مدیریت، هیچ یک بر دیگری برتری و قدرت ندارد. به این ترتیب امکان حذف کردن یا تصاحب عمدی Blockchain توسط فرد یا عده‌ای خاص از بین می‌رود؛ همه در برخورد با پایگاه داده، در اینجا بلاکچین، به عنوان منبعی سرشار از حقایق، برابر هستند!

این مطلب را بخوانید   پادکست ارز دیجیتال تریدرکست | جلسه سوم | آکادمی آفل
امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پادکست ارز دیجیتال تریدر کست

پادکست ارز دیجیتال تریدرکست | جلسه سوم | آکادمی آفل

آنچه در این مقاله میخوانید پادکست ارز دیجیتال چیست؟ پادکست ارز دیجیتال چیست؟ در تعریف ارز دیجیتال اینطور میشه گفت…

بیشتر بخوانید
پادکست ارز دیجیتال

پادکست ارز دیجیتال – چرا باید معامله گر شویم + مقدمات معامله گری

در سری پادکست های تریدرکست سعی داریم با ارائه آموزش های مفید و تخصصی بصورت رایگان شما را با خطرات ، فرصت ها و … رمزارز ها و شبکه بلاکچین آشنا کنیم …

بیشتر بخوانید

پادکست انگیزشی زمان

آنچه در این مقاله میخوانید یه جهان در انتظارته ! جاده زندگی یک جاده یک طرفه است … پاشو یه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.