7 عادت مشترک افراد ناراضی + غلبه بر آنها | آکادمی آفل

7 عادت مشترک افراد ناراضی + غلبه بر آنها

مسلماً شرایط می تواند زندگی را ناخوشایند کند. اما بخشی – غالباً قسمت عمده ای – از ناراحتی ناشی از تفکر ، رفتار و عادت های خودمان است. 

در این مقاله می خواهم 7 مورد از مخرب ترین عادتهای روزمره را که می توانند کمی ناراحتی را در درون و در دنیای کوچک شما ایجاد کنند ، به اشتراک بگذارم.

اما همچنین آنچه را که موثر واقع شده است و آنچه به من کمک کرده است این عادتها را در زندگی خود به حداقل برسانم یا بر آنها سهیم خواهم کرد.

1.کمال گرایی

آیا قبل از اینکه شاد باشید زندگی باید کامل باشد؟

آیا برای خوشبخت بودن باید به روشی کامل رفتار کنید و نتایج کاملی کسب کنید؟

انرژی منفی

اگر اجازه دهید خود را توسط صداهای منفی به پایین بکشید ، شاد بودن بسیار دشوارتر می شود.صداهایی که به شما می گویند زندگی تا حد زیادی همیشه ناخوشایند ، خطرناک و پر از ترس ، نگرانی و محدودیت خواهد بود. صداهایی که از منظر منفی زندگی را تماشا می کنند.

چگونه بر این عادت غلبه کنیم:

جایگزینی آن صداهای منفی با تأثیرات مثبت بسیار قدرتمند است . این می تواند مانند باز شدن یک دنیای کاملاً جدید باشد.

این مطلب را بخوانید   مهارت های برنامه ریزی و مدیریت زمان چیست؟

بنابراین وقت بیشتری را با افراد مثبت ، با الهام گرفتن از موسیقی و کتاب ، فیلم ها و نمایش های تلویزیونی که باعث خنده شما می شود و به شیوه جدیدی به زندگی فکر می کنید ، سپری کنید.

می توانید از کوچک شروع کنید. به عنوان مثال ، سعی کنید به جای خواندن مقاله یا تماشای اخبار صبحانه از تلویزیون ، یک پست صبحانه یا کتاب جذاب را بخوانید یا هنگام صبر صبحانه خود یک کتاب صوتی گوش دهید.

3.گیر افتادن بیش از حد در گذشته و آینده.

بیشتر وقت خود را در آینده صرف کنید و تصور کنید که چگونه ممکن است در کار ، روابط و سلامتی شما اوضاع به اشتباه پیش برود ، می تواند باعث ایجاد تردید در خود شود و در حالات وحشتناک کابوس و بازی های مکرر در سر شما ایجاد کند. همین الان که زندگی اتفاق می افتد اینجا نیست ممکن است منجر به از دست دادن بسیاری از تجربیات شگفت انگیز شود.

چگونه بر این عادت غلبه کنیم:

تقریباً غیرممکن است که به گذشته یا آینده فکر نکنیم. بنابراین من تا جایی که می توانم سعی می کنم بقیه وقت خود را ، بخش عمده ای از وقت خود را هر روز ، با زندگی در حال حاضر بگذرانم.

4. مقایسه خود و زندگی خود با دیگران و زندگی آنها.

یک عادت روزمره بسیار معمول و مخرب این است که دائماً زندگی خود و خود را با افراد دیگر و زندگی آنها مقایسه کنید.شما اتومبیل ، خانه ، شغل ، کفش ، پول ، روابط ، محبوبیت اجتماعی و غیره را مقایسه می کنید.و در پایان روز عزت نفس خود را به زمین می کوبید و احساسات منفی زیادی ایجاد می کنید.

چگونه بر این عادت غلبه کنیم:

آن عادت مخرب را با دو عادت دیگر جایگزین کنید. 

خودت را با خودت مقایسه کن!!!!!

اول ، به جای مقایسه خود با دیگران عادت مقایسه خود با خود را ایجاد کنید. ببینید که چقدر رشد کرده اید ، چه چیزهایی به دست آورده اید و چه پیشرفتهایی در جهت اهداف خود داشته اید. این عادت مزیت ایجاد شکرگذاری ، قدردانی و مهربانی نسبت به خود را دارد در حالی که مشاهده می کنید که تا کجا رفته اید ، موانعی که بر آن غلبه کرده اید و کارهای خوبی که انجام داده اید. شما احساس خوبی در مورد خود دارید بدون اینکه مجبور شوید کمتر به دیگران فکر کنید.

این مطلب را بخوانید   5 فیلم برتر انگیزشی + لینک دانلود

مهربان باش!!

به نظر من ، به نظر می رسد که نحوه رفتار و تفکر شما درمقابل دیگران تأثیر بزرگی در چگونگی رفتار نسبت به خود و فکر کردن درباره خود دارد. بیشتر درباره مردم قضاوت و انتقاد کنید و تمایل دارید بیشتر خودتان را قضاوت و انتقاد کنید (اغلب تقریباً به صورت خودکار). با دیگران مهربان تر باشید و به آنها کمک کنید و تمایل دارید که نسبت به خود مهربان تر و مفید باشید. بر روی نکات مثبت در خود و افراد اطراف خود تمرکز کنید. از آنچه در خود و دیگران مثبت است قدردان باشید. به این ترتیب به جای اینکه آنها و خودتان را رتبه بندی کنید و اختلافاتی را در ذهن خود ایجاد کنید ، با خود و افراد دنیای خود مطابقت بیشتری خواهید داشت.

و به یاد داشته باشید ، اگر به مقایسه ادامه دهید ، نمی توانید برنده شوید. فقط آگاهی از این مسئله می تواند مفید باشد مهم نیست که چه کاری انجام می دهید ، تقریباً همیشه می توانید شخص دیگری را در جهان پیدا کنید که از شما بیشتر باشد یا در کاری بهتر از شما باشد.

5. تمرکز بر جزئیات منفی زندگی.

دیدن جنبه های منفی هر موقعیتی که در آن قرار دارید و پرداختن به آن جزئیات راهی مطمئن برای ناخوشایند کردن شماست و برای پایین آوردن روحیه برای همه اطراف خود.

چگونه بر این عادت غلبه کنیم:

غلبه بر این عادت می تواند مشکل باشد. یک چیزی که برای من کار کرده این است که عادت کمال گرایی را کنار بگذارم شما می پذیرید که چیزها و موقعیت ها جنبه های مثبت و منفی خود را دارند نه اینکه فکر کنید همه جزئیات باید مثبت و عالی باشند. شما همه چیز را همانطور که هست می پذیرید به این ترتیب می توانید به جای اینکه روی آن ساکن شوید و کوهها را از ماسه کوه درست کنید ، از نظر عاطفی و ذهنی چیزهای منفی را رها کنید.

6. محدود کردن زندگی زیرا شما معتقدید جهان در اطراف شما می چرخد.

 

اگر فکر می کنید که جهان به دور شما می چرخد ​​و شما خود را عقب نگه می دارید زیرا می ترسید که اگر کاری متفاوت یا جدید انجام دهید مردم ممکن است فکر کنند یا بگویند ، محدودیت های بزرگی در زندگی خود ایجاد می کنید. 

چطور؟

شما می توانید فکر کنید که انتقاد و منفی نگری که در مورد شما انجام می شود مربوط به خودتان است یا اینکه دائماً تقصیر شماست (در حالی که در واقعیت می تواند مربوط به هفته بد شخص دیگری باشد یا فکر می کنید می توانید ذهن بخوانید).

این مطلب را بخوانید   🤑 جمله انگیزشی برای ترید و سرمایه‌گذاری

من همچنین دریافته ام که خجالتی بودن من از گذشته ناشی از من بود و فکر می کردم مردم به آنچه من می خواهم بگویم یا انجام دهم اهمیت زیادی می دهند.

چگونه بر این عادت غلبه کنیم:

متوجه باشید که مردم بیش از حد به آنچه شما انجام می دهید اهمیت نمی دهند.

آنها دستان خود را با نگرانی در مورد زندگی خود و اینکه مردم ممکن است در عوض درباره آنها فکر کنند پر کرده اند. بله ، این ممکن است باعث شود در ذهن خود اهمیت کمتری داشته باشید.

اما در صورت تمایل ، کمی بیشتر شما را آزاد می کند.

به سمت خارج تمرکز کنید.

به جای اینکه به خود و اینکه چگونه مردم ممکن است همه وقت شما را درک کنند فکر کنید ، به بیرون توجه خود را روی افراد اطراف خود قرار دهید به آنها گوش فرا دهید و به آنها کمک کنید این به شما کمک می کند تا عزت نفس خود را بالا ببرید و به شما کمک می کند تا این تمرکز خودمحور را کاهش دهید.

7. پیچیدگی بیش از حد زندگی.

زندگی می تواند بسیار پیچیده باشد. این می تواند استرس و ناراحتی ایجاد کند. اما بیشتر این موارد اغلب توسط خود ما ایجاد می شوند. بله ، ممکن است جهان پیچیده تر شود اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم عادت های جدیدی ایجاد کنیم که زندگی شما را کمی ساده تر کند.

چگونه بر این عادت غلبه کنیم:

پیچیدگی بیش از حد زندگی می تواند عادت های زیادی را در بر داشته باشد ، اما من می خواهم چند عادت جایگزین را برای عادتهای پیچیده تر خودم بیان كنم.

1.تقسیم تمرکز و توجه شما به همه جای زندگی روزمره.

2.داشتن چیزهای زیاد

3.ایجاد مشکلات ارتباطی از هر نوع در ذهن شما.

4.گم شدن در شبکه اجتماعی

و …

مرحله بعدی این است …

اکنون ، ممکن است با خود فکر کنید: “این واقعا اطلاعات مفیدی است. اما ساده ترین راه برای عملی کردن این واقعیت و ایجاد تغییر واقعی با این عادت های مخرب در زندگی خودم چیست؟ “

یک چک لیست برای خودتان تهیه کنید و پیشرفت های خودتون رو داخل اون برگه بنویسید !

امیدورام مفید واقع شده .. خداقوت میگم خدانگه دارت دوست من!

امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

پادکست انگیزشی زمان

آنچه در این مقاله میخوانید یه جهان در انتظارته ! جاده زندگی یک جاده یک طرفه است … پاشو یه…

بیشتر بخوانید

5 فیلم برتر انگیزشی + لینک دانلود

آنچه در این مقاله میخوانید 1.فیلم رستگاری در شاوشنگ 2.فیلم انگیزشی فارست گامپ 3.فیلم در جستجوی خوشبختی 4.فیلم انگیزشی سخنرانی…

بیشتر بخوانید
جملات انگیزشی ترید

🤑 جمله انگیزشی برای ترید و سرمایه‌گذاری

آنچه در این مقاله میخوانید جمله انگیزشی چیست؟ جملات انگیزشی چگونه در زندگی ما اثر می گذارند؟ جملات انگیزشی ترید…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.