گوین وود (Gavin Wood)، خالق پولکادات و کوزاما کیست ؟

گوین وود (Gavin Wood)، خالق پولکادات و کوزاما کیست ؟

گوین وود کیست

در دنیای ارزهای دیجیتال نام های معروف زیادی وجود دارد و افراد بسیار کمی نام افراد مهم را می شناسند. یکی از آنها گوین وود است که نقش های مهمی در اتریوم و پولکادوت دارد.

وود که در سال 1980 در انگلستان متولد شد، از دانشگاه یورک با مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی سیستم های کامپیوتری و نرم افزار فارغ التحصیل شد. سپس در سال 1384 دکترای خود را با عنوان “تجسم متنی برای کمک به جهت یابی رایج صدای موسیقی” به پایان رساند.

وود با ادامه کار در برنامه نویسی نرم افزار پس از دکترا، حرفه ای جذاب را آغاز کرد. وود قبل از ورود به فضای ارز دیجیتال ، روی موتورهای بازی نسل بعدی، یک پروژه بهبود سیگنال صوتی قابل توسعه و مقیاس‌پذیر و همچنین اولین نرم‌افزار زبان C++ در ماه مارس کار کرد.

زمانی که گوین وود و ویتالیک بوترین توسط یک دوست مشترک در سال 2013 معرفی شدند، حرفه وود به سمت ارزهای دیجیتال تغییر کرد و به سمت تاسیس اتریوم پیش رفت.

وود با بیان اینکه از کودکی به تئوری های بازی و اقتصادی علاقه داشته است، توضیح داد که در اولین مقاله ای که در سال 2011 درباره بیت کوین خواند، بیت کوین جالب نبود و بر روی ارزها متمرکز بود تا فناوری. وود پس از ملاقات با Vitalik در سال 2013، پتانسیل این فناوری را برای رهبری حوزه بازی، انفورماتیک و محیط اجتماعی دید.

گوین وود کیست

گوین وود کیست؟

گوین وود که زندگی خود را با علاقه به کامپیوتر و فناوری هدایت می کند، یک برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده نرم افزار است. وود که در سنین جوانی در راستای علاقه، کنجکاوی و عشق خود به کامپیوتر علاقه مند شد، اولین بار به لطف همسایه خود نحوه کدنویسی برنامه های کامپیوتری را آموخت. بعداً توسط معلمانش در مدرسه حمایت شد. او پس از تحصیل در مدرسه گرامر سلطنتی لنکستر، در رشته مهندسی سیستم های کامپیوتری و نرم افزار در دانشگاه یورک تحصیل کرد. وود، که مدرک کارشناسی ارشد خود را در اینجا به پایان رساند، همچنین دکترای خود را در تجسم موسیقی برای رابط کامپیوتر انسانی بین سال‌های 2002-2005 به پایان رساند.

این مطلب را بخوانید   فلوکی اینو چیست ؟ راهنمای 2023

قبل از اتریوم، او ابتدا به عنوان یک دانشمند پژوهشی در مایکروسافت خدمت می کرد. گوین وود با همکاری ویتالین بوترین و دیگران در سال 2013 اتریوم را پایه گذاری کرد. اتریوم به عنوان “یک کامپیوتر برای کل سیاره” توصیف شده است. او همچنین زبان برنامه نویسی معروف به Solidty را نوشت. او به عنوان مدیر ارشد فناوری در اتریوم کار می کرد و مقاله ای زرد در مورد ماشین مجازی اتریوم نوشت. در سال 2016، او موقعیت خود را در اتریوم ترک کرد. او Parity Technologies را تأسیس کرد که یک مشتری برای شبکه اتریوم توسعه می‌دهد و نرم‌افزاری را برای شرکت‌هایی با استفاده از فناوری بلاک چین ایجاد می‌کند. Parity Technologies به کسب و کارها و سازمان ها این امکان را داده است که از فناوری بلاک چین بهره ببرند و از فرصت های جدیدی که ارائه می دهد استفاده کنند.

گوین وود و بیناد وب 3

گوین وود و بنیاد وب 3

گوین وود بنیاد Web3 را در سال 2017 تأسیس کرد. بنیاد Web3 یک سازمان غیرانتفاعی است که با تمرکز بر زیرساخت و فناوری اینترنت غیرمتمرکز، از شبکه پولکادوت شروع می‌شود. به ویژه از کسانی که از روش های رمزنگاری برای حفظ تمرکززدایی استفاده می کنند پشتیبانی می کند. این به دلیل مزیت و پایداری اکوسیستم Web3 است. اولین پروژه بنیاد Web3 Polkadot بود و پروژه را تامین مالی کرد.

Polkadot پروتکلی است که به عنوان یک پل مستقیم بین شبکه های متفاوت عمل می کند. هدف آن ایجاد یک زنجیره اینترنتی کاملاً غیرمتمرکز است که وب‌سایت‌های غیرمتمرکز، شبکه‌هایی که نیازی به مجوز عمومی یا خصوصی ندارند، با بلاک چین را به هم متصل می‌کند. در مقایسه با اتریوم، Polkadot به هر توسعه‌دهنده اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا بلاک چین خود را ایجاد کند. Polkadot که راه حل هایی برای مشکلاتی مانند مقیاس پذیری و قابلیت همکاری در اکوسیستم بلاک چین ارائه می دهد، امکان انتقال داده های قابل اعتماد را فراهم می کند.

این مطلب را بخوانید   انواع کندل دوجی و نحوه معامله آنها

گوین وود، یکی از بنیانگذاران شبکه بلاک چین پولکادوت، در اکتبر 2022 اعلام کرد که سمت مدیر عاملی خود را در Parity Technologies، حامی و خالق اصلی آن ترک می کند. سپس وود گفت: «نقش مدیر عامل هیچ‌وقت به آن حسادت نمی‌کردم. هر کسی که با من کار می کند می داند قلب من کجاست. من یک متفکر، کدنویس، طراح و معمار هستم. من دوباره بر روی کشف اینکه چگونه می‌توانیم در مرتبط‌تر کردن Polkadot و Web3 به بخش‌های بزرگی از مردم کمک کنیم، تمرکز خواهم کرد.»

گوین وود و اتریوم

گوین وود و اتریوم

وود پس از ملاقات با ویتالیک بوترین، بلاک چین را در مرکز زندگی خود قرار داد، کدهای «PoC-1» (اولین اثبات مفهوم) را برای اولین کلاینت کاربردی اتریوم، که برای اولین بار در ژانویه 2014 منتشر شد، نوشت و این پروژه را بنیانگذار کرد. اندکی پس از آن، وود کتاب زرد را نوشت، اولین مشخصات رسمی هر پروتکل بلاک چین و یکی از مهم ترین راه هایی که اتریوم خود را از دیگر سیستم های مبتنی بر بلاک چین متمایز می کند.

سپس وود شروع به ادامه طراحی پروتکل های اتریوم کرد. EVM (برنامه‌ای که کدهای برنامه یا قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند) بیشتر پروتکل‌های اتریوم 1.0 از جمله هزینه تراکنش و مدل حساب پرداخت بازدیدکننده را طراحی کرده است. وود همچنین بسیاری از مواردی که به‌عنوان پشته فناوری اتریوم استفاده می‌شود، از جمله زبان قرارداد Solidity، RPC، پروتکل‌های Whisper/Swarm و Javascript API طراحی کرده است. وود با توضیح اینکه ایده های او در مورد اینترنت غیرمتمرکز برای اولین بار در سال 2013 شکل گرفت، اولین مقاله خود را در مورد این موضوع در آوریل 2014 منتشر کرد.

این مطلب را بخوانید   ایردراپ چیست؟ + آموزش کامل کسب سود از آن

در حین کار برای اتریوم، او همچنین با Microsoft Research در مورد جنبه‌های فنی زبان‌های نرم‌افزار تعبیه‌شده کار می‌کرد. همچنین در این فرآیند، او اولین کنترلر روشنایی هوشمند واقعی را برای یکی از بهترین کلوپ های شبانه لندن طراحی و اجرا کرد. علاوه بر این، Wood اولین میز کار زبان C++ در جهان را طراحی و پیاده سازی کرد و سیستم های نرم افزاری OxLegal، یک ویرایشگر قرارداد متن هوشمند را نصب کرد.

او پس از 2 سال کار در بنیاد اتریوم به عنوان CTO، شرکت Parity Technologies را با چندین فارغ التحصیل اتریوم و بنیاد Web3 تأسیس کرد. وود همچنین به تأسیس بسیاری از سازمان ها کمک کرد و به عنوان مشاور از آنها پشتیبانی کرد. این سازمان ها شامل نام هایی مانند GridSingularity، Blockchain Capital، Scytale Capital، Blockchange Capital و Polychain Capital هستند.

وود در ادامه کار خود، بعداً به ساخت و راه اندازی Polkadot، یک پروتکل چند زنجیره ای منبع باز با Parity Technologies و بنیاد Web3 کمک کرد.

امتیاز دهی !

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید
اینده بیت کوین در سال 2023: رهنمودها و پیش‌بینی‌ها

آینده بیت کوین در سال 2023: رهنمودها و پیش‌بینی‌ها

آنچه در این مقاله میخوانید مقدمه بررسی کوتاهی از بیت کوین تاریخچه بیت کوین فناوری بلاکچین و نقش آن در…

بیشتر بخوانید

چه تفاوتی بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر وجود دارد؟

آنچه در این مقاله میخوانید مقدمه تعریف ارزهای دیجیتال بیت کوین مزایا و معایب بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگر امنیت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.