چگونه تریدر شویم؟ راه های تبدیل شدن به یک تریدر موفق | آکادمی آفل

چگونه تریدر شویم؟ راه های تبدیل شدن به یک تریدر موفق

چگونه تریدر شویم؟ راه های تبدیل شدن به یک تریدر موفق

فهرست مطالب

چگونه تریدر شویم؟ راه های تبدیل شدن به یک تریدر موفق

بازارهای مالی میتوانند برای هر دو گروه سرمایه گذاران و معامله گران پرسود باشند. در واقع با نگاه به لیست ثروتمندترین افراد دنیا متوجه میشویم که تعداد زیادی از آنها ثروتشان را از طریق بازارهای مالی به‌ دست آورده اند. وقتی صحبت از سرمایه گذاری میشود، وارن بافت یکی از اولین اشخاصی است که به ذهن هر فردی خطور میکند؛ کسی که در یک بازه زمانی هفتاد ساله میلیاردها دلار ثروت به دست آورده است. سایر سرمایه گذاران مانند کوین گریفین نیز ثروتشان را از طریق معامله گری به دست آورده اند. گریفین از راه معامله گری بیش از 12 میلیون دلار ثروت برای خود فراهم کرده است. اما چگونه ترید شویم؟ یا بهتر بپرسیم، چگونه یک تریدر موفق شویم؟ در این مطلب از سایت آکادمی ارزهای دیجیتال آفل به راه های تبدیل شدن به یک تریدر موفق اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز ابتدا خودتان را بشناسید!

این قسمت را میتوان یک پیش درآمد دانست. پیش از این که از یک مبتدی به یک حرفه ای تبدیل شوید، لازم است خودتان را بشناسید. زمان گذاشتن برای ارزیابی خودتان بسیار مهم است زیرا نتیجه آن مشخص میکند که شما چگونه معامله گری خواهید شد.

برخی از بهترین رویکردهایی که میتوانید در معامله گری استفاده کنید عبارتند از:

اسکالپینگ

کسی که از این روش استفاده میکند (اسکالپر)، یک معامله گر روزانه است که روی معاملات بسیار کوتاه مدت تمرکز میکند. این دسته از تریدرها بیشتر از نمودارهایی استفاده میکنند که برای بازه‌ زمانی کمتر از پنج دقیقه رسم شده اند و معاملات را برای چند دقیقه نگه میدارند.

تریدر روزانه

این معامله گران چندین معامله در طول روز انجام میدهند. آنها هم از نمودارهای کوتاه مدت استفاده میکنند تا اطمینان حاصل کنند که معاملات در طول شب ادامه پیدا نکنند.

این مطلب را بخوانید   چه ارزهای دیجیتالی در بازار بدترین عملکرد را داشته‌اند؟

پوزیشن تریدر

این معامله گران به خرید و نگهداری یک دارایی مالی برای چندین هفته یا ماه مشغول هستند.

سرمایه گذار بلندمدت

این سرمایه گذاران کسانی هستند که دارایی کم ارزشی را خریداری میکنند و آن را برای مدت طولانی نگه میدارند.

البته یادتان باشد که این فقط قسمتی از چیزی است که برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق باید انتخاب کنید. میزان ریسک پذیری شما (یا نسبت ریسک به پاداش) میتواند به شما در انتخاب مسیرتان کمک کند.

چگونه تریدر شویم ؟ آکادمی آفل

قدم به قدم موفق شوید!

خیلی خوب میشد اگر بلافاصله بعد از شروع کارمان به عنوان تریدر، به یک حرفه ای تبدیل میشدیم که سودهای بزرگی میکند. متاسفانه حداقل در 99 درصد موارد این اتفاق نمی افتد. پذیرش این موضوع و پرداختن به معامله گری مانند هر شغل دیگری اولین قدم برای تبدیل شدن از یک تریدر مبتدی به یک تریدر حرفه ای است. اینها قدم هایی هستند که مسیر موفقیت شما را هموار میکنند:

1.علاقه

شما باید به بازارهای مالی علاقه داشته باشید. تقریبا غیرممکن است که بدون علاقه به یک معامله گر موفق تبدیل شوید. این مسئله‌ در تمام زمینه ها صادق است. به عنوان مثال، برای این که یک معلم موفق باشید باید عاشق تدریس باشید. به همین ترتیب، برای این که یک راننده کامیون موفق باشید باید به این شغل و فرآیندش علاقه داشته باشید. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که به بازار علاقه دارید. در برخی موارد، ممکن است فقط به یک بخش، مثلا ارزهای دیجیتال یا سهام علاقه داشته باشید. اگر علاقه نداشته باشید یک معامله گر موفق نخواهید شد. همچنین، از کل فرآیند لذت نخواهید برد.

2.یادگیری

شما باید وقت خود را صرف یادگیری در مورد بازار کنید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از کتاب های الکترونیکی که به صورت آنلاین در دسترس هستند، استفاده کنید. یا از طرف دیگر، میتوانید با استفاده از دوره های سایت آکادمی ارزهای دیجیتال آفل در یک کلاس آنلاین ثبت نام کنید. این دوره های آنلاین دانش و تخصص لازم برای انجام معاملات را به شما آموزش میدهند.

 

چندین بخش برای یادگیری در مورد معامله گری وجود دارد. به عنوان مثال، باید در مورد نحوه عملکرد بازار اطلاعات بیشتری کسب کنید و سپس به بخش عملی آن بپردازید. تنها در این صورت است که شما یک استراتژی معاملاتی مناسب ایجاد خواهید کرد. برخی از مهمترین مفاهیم برای یادگیری عبارتند از:

این مطلب را بخوانید   آموزش گام به گام صرافی کوینکس + فیلم آموزشی
راه های تبدیل شدن به یک تریدر موفق آکادمی آفل

تحلیل تکنیکال

این بخش مهمی از هر معامله است که با تجزیه و تحلیل نمودارها به منظور تعیین احتمال کاهش یا افزایش قیمت دارایی مالی، سروکار دارد.

تحلیل بنیادی (فاندامنتال)

رویکردی است که شامل بررسی ارزش ذاتی هر دارایی و عوامل کلیدی کلان است. به عنوان مثال، در بازار سهام، میتوانید به مواردی مانند ارزش گذاری ها و داده های کلان نگاه کنید.

دوره تحلیل فاندامنتال

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یک رویکرد ساده است که در آن شما به سادگی معاملات سایر معامله گران با تجربه را به طور خودکار کپی میکنید. این یعنی در سیستم کپی تریدینگ بدون دانش ترید میتوانید کسب درآمد داشته باشید.

به عنوان یک معامله گر، نیازی نیست در مورد تمام بازارهای مالی اطلاعات داشته باشید. بهتر است تا میتوانید یاد بگیرید اما اگر فقط در یک یا دو بازار متخصص باشید کافیست.

3.بالاخره از یک جا شروع کنید

باید تجارت و سرمایه گذاری را شروع کنید! یادگیری به تنهایی برای تبدیل شدن شما به یک تریدر موفق کافی نیست. در عوض، باید به بهترین شکلی که از دستتان برمی آید سرمایه گذاری را شروع کنید. تمرین روزانه معاملات بسیار ارزشمندتر از صرفا مطالعه است.

خوشبختانه، برای انجام این کار به پول زیادی نیاز ندارید و میتوانید با مبلغ اندکی اولین ترید خود را شروع کنید. قطعا به محض شروع، اشتباه خواهید کرد، که البته این نشانه خوبی است. این اشتباهات است که به شما کمک میکند تا معامله گر بهتری شوید.

4.شغل فعلی خود را کنار نگذارید

شغل خود را حفظ کنید و یا به تحصیل خود ادامه دهید. با شروع حرفه معامله گری، ممکن است وسوسه شوید که مدرسه و دانشگاه را رها کنید یا شغل خود را ترک کنید. این کار به دلیل خطرات مرتبط با بازار مالی اشتباه است. چرا که ممکن است در یک روز تمام سود خود را از دست بدهید. بنابراین، برای کاهش این خطرات باید همزمان با معامله گری به وظایف عادی خود ادامه دهید. با این کار، عملا شما از دو شغل درآمد کسب میکنید. چندین استراتژی وجود دارند که به شما این امکان را میدهند تا در حین معاملات پاره وقت سود کسب کنید. اما هنگامی که احساس کردید آماده هستید، میتوانید از معامله گر پاره وقت به معامله گر تمام وقت تبدیل شوید.

این مطلب را بخوانید   دوج کوین چیست ؟ راهنمای 2023

5.کمک مالی جمع آوری کنید

اگر سابقه موفقی در کسب سود دارید، باید از خانواده و دوستان خود درخواست کمک مالی کنید. این وجوه به شما کمک میکند تا بازدهی خود را افزایش دهید. با این کار در واقع آنها به شما کمک میکنند تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

اما همیشه این چند نکته را به خاطر بسپارید:

در وهله اول، فقط مقدار کمی پول جمع کنید. شما نباید پولی را جمع آوری کنید که نتوانید از عهده آن بربیایید.

شما باید یک سند لازم الاجرای قانونی داشته باشید تا شما را از هر تعهدی مبرا کند. بدون سند قانونی، سرمایه گذاران میتوانند به راحتی از شما شکایت کنند.

با سرمایه گذاران خود صادق باشید. در این مورد، باید آنها را به صورت دوره ای در مورد عملکرد خودتان به روز کنید. میتوانید این کار را در یک ایمیل هفتگی با ذکر توضیح عملکردتان انجام دهید.

چقدر طول میکشد تا یک تریدر موفق شویم؟

یک سوال رایج در بین بسیاری از افراد این است که چقدر طول میکشد تا به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟ این سوال یک پاسخ معین و مشخص ندارد و به 3 عامل بستگی دارد.

اول، این بستگی به زمانی دارد که فرد صرف یادگیری در مورد این فرآیند میکند. کارآموزان تمام وقت حداقل شش ماه طول میکشد تا به یک تریدر موفق تبدیل شوند. از سوی دیگر، یادگیری یک فرد به صورت پاره وقت ممکن است حتی بیشتر از یک سال طول بکشد. پس زمانی که برای یادگیری اختصاص میدهید بسیار مهم است.

دوم، برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق باید نحوه عملکرد بازار را یاد بگیرید و سپس زمان بیشتری را صرف ساختن استراتژی خود کنید. استراتژی معاملاتی همان نقشه راه شماست. اگر با برنامه و نقشه پیش نروید، بازار شما را حذف خواهد کرد.

سوم، باید همواره تلاش کنید و ناامیدی را کنار بگذارید. بازار همیشه پرسود نیست و احتمال ضرر وجود دارد. بنابراین باید یاد بگیرید که دلسرد نشوید و به راهتان ادامه دهید تا به هدفی که دارید برسید.

4.7/5 - (6 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.