دوج کوین چیست ؟ راهنمای 2023 | آکادمی آفل

دوج کوین چیست ؟ راهنمای 2023

دوج کوین چیست ؟ آکادمی آفل

فهرست مطالب

Dogecoin دوج کوین چیست؟

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است . این یک آلتکوین در نظر گرفته می شود و در دسامبر 2013 با تصویر سگ شیبا اینو به عنوان لوگوی خود راه اندازی شد. بلاک چین Dogecoin با فناوری زیربنایی که از Litecoin مشتق شده است، شایستگی دارد . ویژگی های قابل توجه Dogecoin که از الگوریتم رمزگذاری استفاده می کند، قیمت پایین و عرضه نامحدود آن است.

آشنایی با دوج کوین

Dogecoin به عنوان یک هوی و هوس شروع شد اما به سرعت طرفدارانی پیدا کرد. در اواخر سال 2017، شرکت در حباب ارزهای دیجیتال بود که ارزش سکه دیجیتال را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

با ضرر در سال 2018، Dogecoin بیشتر ارزش خود را از دست داد، اما همچنان هسته‌ای از حامیانی دارد که آن را معامله می‌کنند و از آن برای انعام برای مطالب در توییتر و ردیت استفاده می‌کنند.

کاربران می توانند Dogecoin را در صرافی های ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. آنها می توانند انتخاب کنند که Dogecoin خود را در یک صرافی یا در کیف پول Dogecoin ذخیره کنند.

تاریخچه Dogecoin

جکسون پالمر، مدیر محصول در سیدنی، استرالیا، دفتر Adobe Inc.، Dogecoin را در سال 2013 به عنوان راهی برای هجو تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. پس از دریافت بازخورد مثبت و علاقه در رسانه های اجتماعی، او دامنه dogecoin.com را خریداری کرد.

بیلی مارکوس، توسعه‌دهنده نرم‌افزار در IBM، مایل به ایجاد یک ارز دیجیتال بود، اما در ترویج تلاش‌های خود با مشکل مواجه شد. مارکوس با پالمر همکاری کرد تا نرم افزاری را در پشت یک Dogecoin واقعی بسازد.

این مطلب را بخوانید   چگونه می‌توان با استفاده از الگوهای فیبوناچی در تحلیل تکنیکال، نقاط ورود و خروج معاملات را تعیین کرد؟

مارکوس بر اساس کد Dogecoin بر روی Luckycoin، مشتق شده از Litecoin، و در ابتدا از یک پاداش تصادفی برای استخراج بلوک استفاده می کرد، اگرچه در مارس 2014 به یک پاداش ثابت تغییر کرد. Dogecoin از فناوری رمزگذاری لایت کوین استفاده می کند و یک سکه اثبات کار (PoW) است.

پالمر و مارکوس این سکه را در 6 دسامبر 2013 به بازار عرضه کردند. دو هفته بعد در 19 دسامبر، ارزش Dogecoin 300 درصد افزایش یافت که به دلیل سیاست چین برای منع بانک هایش از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال تقویت شد.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست ؟ آکادمی آفل

دوج کوین در مقابل بیت کوین

Dogecoin خود را به عنوان یک نسخه “سرگرم کننده” بیت کوین با یک سگ Shibu Inu به عنوان لوگوی خود به بازار عرضه کرد. ارائه گاه به گاه Dogecoin با حال و هوای جامعه در حال رشد ارزهای دیجیتال مطابقت داشت. فناوری رمزگذاری و عرضه نامحدود آن، استدلالی برای نسخه سریع‌تر، سازگارتر و مصرف‌کننده‌تر بیت‌کوین بود.

دوج کوین یک «سکه تورمی» در نظر گرفته می‌شود، در حالی که ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین کاهش‌دهنده هستند زیرا سقفی برای تعداد سکه‌هایی که ایجاد می‌شوند وجود دارد. هر چهار سال، مقدار بیت‌کوینی که از طریق پاداش استخراج به گردش در می‌آید، نصف می‌شود و نرخ تورم آن به همراه آن نصف می‌شود تا زمانی که تمام سکه‌ها آزاد شوند.

در سال 2014، جامعه Dogecoin 27 میلیون Dogecoin به ارزش تقریبی 30000 دلار برای تأمین مالی سفر تیم باب اسلحه جامائیکا به بازی‌های المپیک زمستانی سوچی، 11000 دلار Dogecoin برای ساخت یک چاه در کنیا و 55000 دلار Dogecoin برای حمایت از راننده NASCAR به جاش وی اهدا کرد.

شکست های دوج کوین

در سال 2015 جامعه کریپتو تأسیس شد، اما جکسون پالمر با استناد به یک «جامعه سمی» که حول این ارز دیجیتال و پول تولید شده رشد کرده بود، Dogecoin را ترک کرد.

این مطلب را بخوانید   فلوکی اینو چیست ؟ راهنمای 2023

الکس گرین با نام مستعار رایان کندی یک شهروند بریتانیایی است که یک صرافی Dogecoin به نام Moolah ایجاد کرده است. الکس گرین در جامعه به عنوان یک انعام دهنده مجلل شناخته می شد که طبق گزارش ها به اشتباه 15000 دلار به جای 1500 دلار به جمع آوری کمک مالی NASCAR داد.

صرافی گرین اعضای جامعه را متقاعد کرد که مبالغ هنگفتی را برای کمک به ایجاد صرافی او اهدا کنند ، اما بعداً مشخص شد که او از این کمک‌ها برای خرید بیش از 1.5 میلیون دلار بیت‌کوین استفاده کرده است که به نوبه خود یک سبک زندگی مجلل را برای او به ارمغان آورده است. کندی در سال 2016 به اتهامات متعدد تجاوز جنسی مجرم شناخته شد و به 11 سال زندان محکوم شد.

دوج کوین چیست ؟ آکادمی آفل

Dogecoin چگونه به جریان اصلی تبدیل شده است؟

ارزش Dogecoin طی حبابی که در پایان سال 2017 به اوج خود رسید، سر به فلک کشید و در طول سال 2018 با بقیه ارزهای دیجیتال کاهش یافت.

در تابستان 2019، علاقه مندان به Dogecoin زمانی که صرافی رمزارز بایننس این سکه را فهرست کرد، جشن گرفتند و بسیاری فکر کردند، ایلان ماسک ، مدیرعامل شرکت تسلا ( TSLA ) این سکه را در یک توییت رمزآلود تأیید کرده است.

زیرساخت های Dogecoin تمرکز اصلی برای توسعه دهندگان سکه های داوطلب نبوده است. Dogecoin به دلیل جامعه فعال ماینر ها به فعالیت و تجارت خود ادامه می دهد. Zachary Mashiach از CryptoIQ اشاره می کند که بسیاری از ماینرهای Scrypt هنوز هم Dogecoin (DOGE) را به سایر ارزهای رمزنگاری Scrypt PoW ترجیح می دهند.

ایلان ماسک آشکارا در سال 2021 از Dogecoin حمایت کرد و در توییتی نوشت که با توسعه دهندگان این سکه برای بهبود کارایی تراکنش ها کار می کند. بنیانگذار اسپیس ایکس یک نظرسنجی در رسانه های اجتماعی انجام داد و از تسلا پرسید که آیا تسلا باید Dogecoin را به عنوان نوعی پرداخت بپذیرد.

این مطلب را بخوانید   10 پروژه برتر متاورس که در سال 2023 باید به آنها توجه کرد

در اکتبر 2021، زنجیره سینمای AMC Entertainment Holdings, Inc. ( AMC ) اعلام کرد که Dogecoin را برای خرید کارت هدیه دیجیتال می‌پذیرد و به این ارز رمزنگاری مبتنی بر میم کمک می‌کند.

از آگوست 2022، رتبه بندی ارزش بازار دوج کوین با ارزش بازار 8.4 میلیارد دلار در رتبه 11 قرار داشت.

Dogecoin کجا معامله می شود؟

می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در یکی از بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال از جمله کوین‌بیس، بایننس و کراکن، Dogecoin (DOGE) را خریداری کنید. Robinhood، یک کارگزاری سنتی که معاملات کریپتو را امکان پذیر می کند، از Dogecoin نیز پشتیبانی می کند.

برای چه مواردی استفاده می شود؟

شما می توانید Dogecoin خود را با هر بازرگانی که آن را بپذیرد خرج کنید. بسیاری از انواع مختلف کسب و کار، DOGE را می پذیرند، از جمله SpaceX ایلان ماسک و دالاس ماوریکس. بسیاری از دارندگان Dogecoin از DOGE خود برای انعام به سازندگان محتوا در Reddit و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

چرا ایلان ماسک در Dogecoin سرمایه گذاری می کند؟

ایلان ماسک در ژوئیه 2022 حمایت خود از این ارز دیجیتال را تکرار کرد و مالک Dogecoin است. او خاطرنشان کرد که تسلا اکنون Dogecoin را به عنوان پرداخت به زودی در آینده نزدیک می پذیرد. ماسک از بسیاری از افراد غیر ثروتمند که او را تشویق به خرید و حمایت از ارزهای دیجیتال کرده اند، حمایت می کند

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است که در سال 2013 تأسیس شد. سرمایه گذاران می توانند دوج کوین را از طریق صرافی های ارز دیجیتال از جمله کوین بیس، بایننس و کراکن خریداری کنند.
از آگوست 2022، Dogecoin دارای ارزش بازار 8.4 میلیارد دلار بود.

4.7/5 - (4 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
پیپ فارکس چیست

راهنما و آموزش پیپ در فارکس

آنچه در این مقاله میخوانید راهنما و آموزش پیپ در فارکس آشنایی با پیپ در فارکس نحوه ی محاسبه و…

بیشتر بخوانید
آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز

آنچه در این مقاله میخوانید آشنایی و آموزش متاتریدر 5 برای ویندوز نرم افزار متاتریدر 5 برای ویندوز نحوه ی…

بیشتر بخوانید
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.