بهترین بازی های متاورس و بلاکچین + نحوه برداشت پول به ریال

بهترین بازی های متاورس و Play to earn

بازی های متاورس

فهرست مطالب

 Play to Earn چیست؟

NFT ها (توکن های غیرقابل تعویض)، توکن های منحصربه‌فردی هستند که قابلیت جمع‌آوری بروی بلاک چین را دارد به همین خاطر دربازی‌ها به‌عنوان کاراکتر و یا ابزار مورداستفاده قرار می‌گیرد و چون قابلیت درآمدزایی دارند بیشتر موردتوجه کاربران عرصه گیم قرا گرفته است.

این توکن از طریق سیستم Play to Earn قابل‌دسترسی هستند و همچنین می‌توان آن‌ها را به متقاضیان فروخت.

 در این مقاله قصد داریم تخصصی‌تر به Play to Earn بپردازیم و شمارا با این موضوع آشناتر کنیم، با ما همراه باشید.

بازی های nft

برای انجام بعضی از بازی‌ها شما باید آنلاین پول پرداخت کنید، یکسری بازی‌ها نیز هستند که بر مبنای بلاک چین ساخته‌شده‌اند و در عوض بازی و تلاشی که صرف بازی می‌کنید پاداش دریافت می‌کنید به‌اصطلاح play to earn با بازی کردن پول درمی‌آورید.

 به زبانی ساده می‌توان گفت GameFi ‌ ترکیبی از بازی‌های ویدئویی (Gaming) و بازار ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DeFi) می‌باشد.

 فناوری مورداستفاده برای این نوع بازی‌های ویدئویی، فناوری بلاک چین است که به بازیکنان این اجازه را می‌دهد تا تنها مالک تأییدشده منابع مجازی در بازی باشند. پروژه‌های بازی‌های ویدئویی GameFi روی سیستم بلاک چین اجرا می‌گردد.

دربازی‌های ویدئویی قدیم، بیشتر بازی‌ها به این صورت بود که باید برنده می‌شدید تا پاداش دریافت می‌کردید که در آن بازیکنان باید برای به دست آوردن مزیتی مانند ارتقا، کاهش زمان انتظار یا خرید یک شیء مجازی هزینه پرداخت می‌کردند.

 از سوی دیگر، گیم فای (GameFi) به‌صورت «play to earn» می‌باشد؛ یعنی شما می‌توانید با بازی کردن حتی بدون برنده شدن هم پاداش دریافت کنید. در این مدل بازی‌ها همه بازیکنان باتجربه و زمانی که صرف می‌کنند، درآمد کسب می‌کنند، نکته اصلی این بازی‌های گیم فای این است که درازای فعالیت شما پاداش دریافت می‌کنید.

کسب درآمد با بازی از طریق الگوریتم‌های play to earn

با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی هم تعطیل شد. در همین راستا بسیاری از فیلیپینی‌ها برای کسب درامد به فکر راه دیگر ای افتادند، آن‌هم کسب درآمد از ارز دیجیتال با بازی Axie Infinity بود.

به این صورت که در حال حاضر، تبدیل به بهترین روش کسب درآمد در حوزه ارز دیجیتال از طریق الگوریتم‌های play to earn شده است و طرفداران بی‌شماری در جهان دارد.

چطور هم‌بازی کنیم و هم‌کسب درآمد داشته باشیم؟

 تا حالا به این فکر کرده‌اید که می‌توانید در عین اینکه بازی می‌کنید درآمد هم داشته باشید آن‌هم ارز دیجیتال؟

یکسری بازی‌ها که بر پایه الگوریتم play to earn هستند این امکان را برای شما فراهم کرده است، با ما همراه باشید:

معرفی بازی‌های معروف کسب درآمد در حوزه ارز دیجیتال

آموزش اکسی اینفینیتی

کسب درآمد از ارز دیجیتال اکسی (Axie Infinity):

ارز دیجیتال اکسی (Axie Infinity)، از بهترین ارز های دیجیتال محسوب می‌گردد که در حوزه صنعت بازی NFT فعال است و می‌توان از طریق الگوریتم‌های play to earn این ارز را به دست آورد. استفاده از این بازی برای اولین بار در سال 2018، با بیش از 60 هزار گیمر راه‌اندازی شد که اغلب این بازیکنان در کشور فیلیپین می‌باشند. اکسی‌ها در این بازی، درواقع همان آیتم‌هایی هستند که بر اساس تکنولوژی NFT ساخته‌شده‌اند. هر آیتم یک موجودیت منحصربه‌فرد دارد که می‌تواند تکثیر گردد. برای اینکه بازی را شروع کنید می‌بایست سه اکسی را در اختیار داشته باشید.

این مطلب را بخوانید   آینده بیت کوین در سال 2023: رهنمودها و پیش‌بینی‌ها
بازی lucky dice

کسب درآمد ارز دیجیتال بیت کوین با بازی Lucky Dice:

اگر دنبال کسب بیت کوین هستید به شما توصیه می‌کنیم که بازی Lucky Dice رایگان که با الگوریتم‌های play to earn کار می‌کند، بازی کنید هم‌بازی می‌کنید و هم بیت کوین کسب می‌کنید.

همه افراد می‌توانند این بازی را انجام دهند، اما تنها کاری که باید انجام دهد این است که در وب‌سایت، ثبت‌نام کنند. برای ثبت‌نام باید یک پیش‌پرداخت واریز نموده و سپس شروع به بازی کنند.

تنها نکته‌ای که باید قبل از بازی آن را در نظر گرفت این است که نقش خود را با عنوان یک under و over مشخص کنید و سپس بر روی تاس کلیک کنید و گزینه lucky dice را بچرخانید.

استخراج ارز دیجیتال با بازی RollerCoin

در این بازی هم می‌توانید بیت کوین کسب کنید. طراحی بازی‌های استخراج به این صورت است که حداقل میزان هش ریت را برای بازیکن فراهم می‌کند. از این طریق کاربر می‌تواند با انجام یک سری کارهای کوچک، موجب افزایش هش ریت شود. اما برای انجام این بازی‌ها شما باید هرروز بازی کنید.

RollerCoin یک بازی جذاب فکری با طراحی گرافیکی بسیار جذاب بوده که می‌توان با استفاده از الگوریتم‌های play to earn درآمد کسب کنید.

 بازی RollerCoin، کاملاً رایگان می‌باشد و می‌توانید با یک ثبت‌نام ساده از طریق شبکه اجتماعی فیس‌بوک، وارد این بازی شوید و استخراج بیت کوین را شروع کنید.

کسب درآمد از ارز دیجیتال با بازی flash

بازی‌های flash، ازجمله بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای در حوزه بازار ارز دیجیتال می‌باشد که در این بازی هم با توجه به الگوریتم play to earn درآمد کسب می‌کنید. یک نوع از بازی‌های flash، بازی Tremor Games است که این امکان را به شما می‌دهد که با بازی کردن کسب درآمد نمایید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی می‌توانید بیت کوین‌های خود را برداشت کنید که به حدنصاب رسیده باشد.

بازی های کریپتویی رایگان

کسب درآمد از ارز دیجیتال با بازی Cash Clamber

ارز دیجیتال برتر دیگری که کاربران از طریق الگوریتم‌های play to earn در این ارز می‌توانند کسب درآمد کنند، Cash Clamber است. یک بازی جذابی است که این قابلیت را به کاربر می‌دهد تا بازی‌های خود را ساخته و با دیگر دوستان خود بازی کند.

بازیکن این بازی می‌تواند به‌اندازهٔ موفقیت خود در بازی، بیت کوین جایزه بگیرد و بعد از رسیدن به یک حدنصاب، اقدام به برداشت این بیت کوین کند.

 

کسب درآمد از ارز دیجیتال با بازی موبایلی Takara

حالا نوبت معرفی بازی است که درگوشی موبایل نصب کنید و با آن بیت کوین به دست بیاورید، در حال حاضر بازی‌های موبایلی فراوانی در بازار وجود دارند که افراد می‌تواند از طریق الگوریتم‌های play to earn از آن کسب درآمد داشته باشند.

این مطلب را بخوانید   ساتوشی ناکاموتو کیست ؟ اطلاعاتی کامل از خالق بیت‌کوین

بازی Takara، قابل‌نصب بر روی  ios می‌باشد.

البته یک نکته در مورد دریافت پاداش بیت کوین در این بازی وجود دارد و این است که شما باید برای دریافت بیت کوین‌های خود می‌بایست حرکت کنید.

آموزش بازی sorare

کسب درامد با بازی Sorare

Sorare یک بازی فوتبال می‌باشد که در آن عکس بازیکنان دنیای واقعی فوتبال را به‌صورت کارت‌های قابل جمع‌آوری و قابل‌مبادله ایجاد کرده است.

شما در این بازی، باید یک گروه ۵ نفره با استفاده از کارت‌های مجانی یا خریداری‌شده ایجاد کنید و امتیاز خود را با پیروزی در هر بازی و یا رویدادهایی که کامل می‌کنید بیشتر کنید.

این بازی رایگان است؛ اما بازیکنانی که به شما تعلق می‌گیرد عموماً ناشناخته هستند و ارزش چندانی ندارند. می‌توانید با خرید بازیکن، دروازه‌بان و مربی، عملکرد تیم خود را بهبود ببخشید. قیمت بازیکنان نیز متنوع است.

بازی های بلاکچینی

کسب درآمد با بازی Splinterlands

در این بازی کارتی، بازیکن‌ها باید مجموعه‌ای از توانایی‌ها (Abilities) و Stats برای مبارزه با دشمنان خود جمع کنند. در این بازی هر کارت نماینده یک توکن می‌باشد که قابلیت مبادله و خریدوفروش را دارد.

گیمرها با استفاده از کالکشن های خود که برای ساخت آن زمان محدودی دارند، به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.

بیش از ۸۰۰۰ بازیکن در این بازی به‌صورت آنلاین فعال هستند که می‌توانند ارز های بی‌همتا را پس از انجام مبارزات به دست بیاورند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در ماه این بازی را انجام می‌دهند. بازیکن‌ها پس از خرید Summonner’s Spellbook به مبلغ ۱۰ دلار می‌توانند بازی را شروع کنند تا play to earn این بازی را فعال کنند و بازیکن‌ها بتوانند توکن DEC دریافت کنند.

ما در اینجا تنها چند نمونه از بازی‌هایی که بر پایه الگوریتم Play to Earn می‌باشد را معرفی کردیم.

برای بازی Play to Earn چه امکاناتی لازم است؟

  • ساخت یک کیف پول ارز دیجیتال:

 برای ذخیره کردن ارزهای دیجیتال و NFT های بازی‌ها و ارسال تراکنش‌های درون بازی، به کیف پول نیاز دارید.

  • خریداری آیتم‌های موردنیاز:

تمام بازی‌های Gamefi (گیم فای) برای دانلود رایگان می‌باشند، اما برای استفاده از آیتم‌ها باید آن‌ها را خریداری کنید ولی به دلیل اینکه در حین بازی شما پاداش دریافت می‌کنید کاربران برای به دست آوردن پاداش‌ها این آیتم‌ها را خریداری می‌کنند.

بازی های nft

آیا ممکن است پول دربازی‌های NFT از دست برود؟

اگرچه بازی‌های Play to Earn برای کسب درآمد دیجیتال جذاب می‌باشند، اما ریسک‌هایی وجود دارد که کاربران باید آن‌ها را در نظر داشته باشند.

این احتمال وجود دارد که شما پول خود را از دست بدهید و مقدار آن نیز به نوع بازی‌ای که انجام می‌دهید و ارزش NFT هایی که نگهداری می‌کنید رابطه مستقیم دارد.

از دست دادن پول به این معنی نیست که از شما کلاه‌برداری می‌گردد. ارزش تمام NFT ها به قیمتی که مردم بر روی آن‌ها می‌گذارند رابطه مستقیم دارد و ممکن از آن ارز در نوسانات بازار ارزش خود را از دست بدهد.

توصیه می‌گردد مبلغی را در این بازی صرف کنید که اگر از دست دادی مساوی با از دست دادن سرمایه شما نباشد.

همچنین ارز های خود را حتماً به کیف پولی انتقال دهید که از آن‌ها پشتیبانی می‌گردد در غیر این صورت احتمال از دست دادن ارزی که در بازی به دست آورده‌اید زیاد است.

جزئیات فنی بازی‌های Play to Earn

دربازی‌های Play to Earn، دارایی‌های درون بازی به‌عنوان توکن های غیرقابل تعویض (NFT) ایجاد می‌شوند.

از زمانی که بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) سروصدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد توجه‌ها به بازی‌های NFT هم افزایش پیدا کرد و این منجر به توسعه استفاده از مدل Play to Earn دربازی‌های ویدئویی شد.

این مطلب را بخوانید   رمز ارز یا ارز دیجیتال چیست ؟

ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین ذخیره می‌گردد و مربوط به یک دارایی دیجیتالی خاص هستند. درحالی‌که ویژگی‌ها و نحوه کار آن‌ها پیچیده می‌باشد، نکته اصلی اینجاست که می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان اثبات مالکیت برای یک دارایی دیجیتالی خاص مورداستفاده قرار دهید.

بنابراین تبدیل اقلام درون بازی به توکن های NFT به گیمر ها اطمینان از مالکیت آن را می‌دهند به‌طوری‌که هر مورد در بازی به معنای واقعی منحصربه‌فرد است.

قوانین و شرایط بازی‌ها در مورد دارایی‌هایی هر بازی متفاوت است.

فناوری بلاک چین چگونه بازی‌های Play to Earn را ایمن می‌کند؟

یک شبکه بلاک چین را مانند یک پایگاه داده تغییرناپذیر در نظر داشته باشید. این پایگاه داده توسط یک شبکه توزیع‌شده از رایانه‌ها (کاربران) نگهداری می‌گردد که هرکدام یک کپی از داده‌های بلاک چین را در اختیاردارند. این به این معنی می‌باشد که تغییر، کپی یا حذف داده‌های بلاک چین برای هر شخص غیرممکن است.

به‌این‌ترتیب، بازی‌های بلاک چین را می‌توان به‌گونه‌ای توسعه داد که از تقلب یا فساد جلوگیری گردد، مانند موارد کپی‌برداری، هک طلا و سایر سوءاستفاده‌هایی که دربازی‌های سنتی رایج می‌باشد.

 بخش مهمی از ارزش یک آیتم درون بازی خاص بودن آن می‌باشد. در بلاک چین، به‌هیچ‌عنوان کپی پیست وجود ندارد. اگر یک آیتم منحصر به فرد باشد، هیچ راهی برای تکرار و کپی آن وجود نخواهد داشت. به همین دلیل می‌توان گفت که فناوری بلاک چین بازی‌های Play to Earn را ایمن کرده است.

برداشت پول بازی های متاورسی

درآمد حاصل از بازی‌های Play to Earn را چگونه نقد کنیم؟

آیا تاکنون شما هم با بازی‌های Play-to-earn درآمد داشته‌اید؟ شما از چه روشی برای نقد کردن درآمد خود استفاده کرده‌اید؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای نقد کردن ارز دیجیتال خود از یک صرافی استفاده کنید که در آن ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کند.

و یا حتی می‌توانید آن ارز را به یک ارز معتبر دیگر در صرافی تبدیل کنید البته همان‌طور که در همین مقاله گفته شد هیچ‌وقت نمی‌توان به‌صورت یقین گفت این ارز دیجیتال، ارزش ثابت و بالایی دارد.

توجه: باوجوداینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید. برای ورود به صرافی کوینکس حتماً با یک IP خارج از ایران وارد شوید.

صرافی نوبیتکس
این بخش به هیچ عنوان به منزله تایید صرافی نمی باشد صرفا به عنوان معرفی است.
صرافی بیت پین
این بخش به هیچ عنوان به منزله تایید صرافی نمی باشد صرفا به عنوان معرفی است.

سخن پایانی

این روزها افرادی هستند که با این‌گونه بازی‌ها و کسب درآمدی که کرده‌اند صاحبت خانه شده‌اند و حتی بدهی‌های خود را فقط با بازی‌های Play to Earn پرداخته‌اند.

بااین‌حال، فراموش نکنید که توکن ها تنها با یک بازی به پایان نمی‌رسد. این تازه شروع کار ارزهای دیجیتال می‌باشد و این صنعت هنوز مسیر زیادی در پیش رو دارد و در آینده اتفاقات شگرف‌تری را خواهید دید.

شما کدام‌یک از این بازی‌ها را انجام داده‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای استخراج

آنچه در این مقاله میخوانید استخراج ارز دیجیتال چگونه است؟ آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای استخراج (اتریوم کلاسیک) بهترین…

بیشتر بخوانید
اینده بیت کوین در سال 2023: رهنمودها و پیش‌بینی‌ها

آینده بیت کوین در سال 2023: رهنمودها و پیش‌بینی‌ها

آنچه در این مقاله میخوانید مقدمه بررسی کوتاهی از بیت کوین تاریخچه بیت کوین فناوری بلاکچین و نقش آن در…

بیشتر بخوانید

چه تفاوتی بین بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر وجود دارد؟

آنچه در این مقاله میخوانید مقدمه تعریف ارزهای دیجیتال بیت کوین مزایا و معایب بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگر امنیت…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.